tråde, undertråde mv
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-02-02 19:47

Hej alle

Jeg har postet dette under tråden "palindrom" - den ser dog ikke ud til
at "vække opsigt"

så jeg prøver her:

Det er ligegodt Sørens som min tråd har udviklet sig!

-- i det hele taget noget jeg mener vi kunne stramme op på herinde: Lave
nye tråde, når vi skifter emne - det kunne jo være nogen kunne få glæde
af at vide hvad der skrives om, det fremgår langt fra altid af tråden.

de allervenligste hilsener (dette absolut ikke skrevet for at punke
nogen)

Martin

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-02-02 20:44

On 26/02/02 19:46, in article
1f889hm.1swoqt81gc1vjgN%ammentorp@FJERNMIGget2net.dk, "Martin Ammentorp"
<ammentorp@FJERNMIGget2net.dk> wrote:

> Lave
> nye tråde, når vi skifter emne - det kunne jo være nogen kunne få glæde
> af at vide hvad der skrives om, det fremgår langt fra altid af tråden.

ENIG! Dem der bruger VAR:tråd eller OT:tråd er dejligt flinke, for trådene
ender meget tit i især OT eller det der ligner - hvilket er helt fint, men
min tåbelige Entourage vil ikke vise andet end en lang tråd pr. emne. Argh!
-pst

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 17:33

On 26.2.2002 20:44, in article B8A1A417.526%skovmand@mac.com, "Poul Skovmand
Thingholm" <skovmand@mac.com> wrote:

> men
> min tåbelige Entourage

Min er klog.
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-02-02 17:58

On 27/02/02 17:33, in article B8A2C8DD.10162%david@blangstrup.dk, "David
Blangstrup" <david@blangstrup.dk> wrote:

> Min er klog.
> --
> David Blangstrup,
> Allerød, Danmark
> http://david.blangstrup.dk

Vil det sige, at du kan få Entourage til at vise tråde efter præcist hvilket
indlæg, der er svaret på?
Jeg kan kun få en lang tråd pr. tråd - ja, altså, håber du forstår.
Det andet ville jeg gerne have den til, da det ofte er vidt forskellige
ting, der diskuteres indenfor samme tråd.

Mvh. Poul

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 18:55

On 27.2.2002 17:57, in article B8A2CE95.5CB%skovmand@mac.com, "Poul Skovmand
> [...]

> Det andet ville jeg gerne have den til, da det ofte er vidt forskellige
> ting, der diskuteres indenfor samme tråd.

Nej, det kan jeg ikke, men jeg er selv overrasket over, at jeg har vænnet
mig til at læse indlæg kun efter dato, og så lave et wildcard på en tråd,
hvis det er det, jeg har brug for. Jeg er især overrasket, da jeg nu har
Hogwasher, men skifter imellem dem. Jeg kigger først i Entourage ‹ det er
nok fordi jeg godt kan lide at den er så integreret, og så går jeg over til
Hogwasher.
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 18:59

In article <B8A2C8DD.10162%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Min er klog.

Hvad blev der af beta svineriet?

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 19:05

On Wed, 27 Feb 2002 18:59:00 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <5p6j5a.nq1.ln@G4.reippuert.dk>):

> Hvad blev der af beta svineriet?

Den funker fint! Ingen (downloadede) fluer i suppen herŠ Rent mudder for
øregangene.
- David
PS: Hvem har smidt alle de suppedåser i svinestien?
--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 19:24

In article <01HW.B8A2DE7500086AD401A93638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Den funker fint! Ingen (downloadede) fluer i suppen herŠ Rent mudder for
> øregangene.

Jeg ser at den ikke som en vis anden klient godt kan poste iso-8859-1 -
Du skulle prøve en koktail betstående af MT-newswatcher og leafnode

Leafnode kan også anbefales i forbindelse med betabloatware og
bloatware10

> - David

Kan din bloatware ikke hitte ud af at lave en ordenlig signatur
adskildelse?

> PS: Hvem har smidt alle de suppedåser i svinestien?

Det ved jeg ikke, jeg er pt. på afvænding - Har du fundet ud af om du
vil vaske svin eller være svin?

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 20:18

On 27.2.2002 19:23, in article 678j5a.1s1.ln@G4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg ser at den ikke som en vis anden klient godt kan poste iso-8859-1 -
???
> Du skulle prøve en koktail betstående af MT-newswatcher og leafnode
Det lyder ulækkert

> Leafnode kan også anbefales i forbindelse med betabloatware og
> bloatware10
Selv-bloatware, men du foretrækker jo noget, der ligner et eller andet fra
system 7

> Kan din bloatware ikke hitte ud af at lave en ordenlig signatur
> adskildelse?
Og din kan ikke stave?

> Det ved jeg ikke, jeg er pt. på afvænding - Har du fundet ud af om du
> vil vaske svin eller være svin?
Svinedrengen vaskede svinet og fik prinsessen, eller hvordan er det nu, det
var? Svinet blev rent, og kunne så mudre sig til igen, så alle vandt på den
handel.
MT, står det for Mega Tovlig? Eller Meget Tilfældig?
Nå, i alle tilfælde er det noget Mud Thread svineri det herŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 20:32

In article <B8A2EF70.101A9%david@blangstrup.dk>,

> ???

UTF- syv-otte stykker... Det har den åbenbart lært, nu skal du bare lære
den at quote

> Det lyder ulækkert

Det kan anbefales

> Selv-bloatware, men du foretrækker jo noget, der ligner et eller andet fra
> system 7

Sålænge det kan hitte ud af at indsætte en tom linie mellem quoted text
og det man skriver er det fint md mig.

> Og din kan ikke stave?

Jo, latenciteten på stavekontrolen er bare høj, den plejer at påpege de
meste graverende fejl omkring midnat - Gad vide om det er et cronjob?

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 20:45

On Wed, 27 Feb 2002 20:32:15 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <08cj5a.tvb.ln@G4.reippuert.dk>):

> UTF- syv-otte stykker... Det har den åbenbart lært, nu skal du bare lære
> den at quote

Åh, det er mig. Sådan her? Det er rigtigt nok, det andet ser vammelt ud,
som de siger i Jylland (stadigvæk?).

> [...]

> Jo, latenciteten på stavekontrolen er bare høj, den plejer at påpege de
> meste graverende fejl omkring midnat - Gad vide om det er et cronjob?

Så du får alle fejlene på en gang? Smart.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 21:27

In article <01HW.B8A2F5D3000DE4CD01A93638@news.cybercity.dk>,

> Åh, det er mig. Sådan her?

Hvor er den dygtig, jeg lægger en hundekiks til den på trappestenen...

> Det er rigtigt nok, det andet ser vammelt ud, som de siger i Jylland

Ja, btw. vds at. man _kan_ tæmme bloatware?

> (stadigvæk?).

Det ved jeg ikke, jeg er blot en fattig emigrant fra Lolland

> Så du får alle fejlene på en gang? Smart.

Jeg synes at det var smartere om rettelserne fandt sted inden de nåede
helt ud på Indernedded - Desuden er der en bug i programmet (sikkert
grundet dets nordtjydske herkomst), der gør at det kun kan rette fejl
der ér nået ud på nedded Tilgængæld lader det til at have respekt
for pisken.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-02-02 00:01

On Wed, 27 Feb 2002 21:27:27 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <hffj5a.b2c.ln@G4.reippuert.dk>):

> Hvor er den dygtig, jeg lægger en hundekiks til den på trappestenen...

Bare ikke på snuden, tak. Min storebror havde opdraget sin boxer til at sidde
med en krydder på snuden, og først tage den, når han sagde til. En dag glemte
han det, og boxere savler ret godtŠ

> Ja, btw. vds at. man _kan_ tæmme bloatware?

Ja, men ikke antique-ware. Den er død.

> Det ved jeg ikke, jeg er blot en fattig emigrant fra Lolland

aha! Hunni, læg sig! Jeg kendte engang en Leif fra Lolland, han sagde Davi og
Ma! Han sku ha sig noget ma, når han havde været i ba, så var han gla. Han
spillede forresten harmonika, apropos billedet fra himmel og helvede. Mægtig
flink fyr. Spillede en fed bælg. Han ku tygge gulerødder lige så hurtigt som
mine børns marsvin nede i kassen.

Pisken virker åbenbart ikke på hunni.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 01:37

In article <01HW.B8A32D1B000141E501A93638@news.cybercity.dk>,
> [...]

> med en krydder på snuden, og først tage den, når han sagde til. En dag glemte

Jeg er ligeglad med om du savler på trappe stenen. Det kan være du
fjerner en hunde høm-høm eller de lokale narkomaners HIV inficerede blod
ved samme ledlighed, så værsgod

> [...]
> flink fyr. Spillede en fed bælg. Han ku tygge gulerødder lige så hurtigt som

Jeg er ikke indfødt Lolikke - kulturelt var jeg at betragte som
ovbservatør, men umiebar lyer ha lokaaal

Fra : Storm

Dato : 01-03-02 22:46

> Jeg er ikke indfødt Lolikke - kulturelt var jeg at betragte som
> ovbservatør, men umiebar lyer ha lokaaal

Ja, jeg kommer fra Tåsinge hvor min gamle farmor lærte mig:

"En Lollik og en lort, er lige hastigt gjort."

- Ja, jeg refererer bare lidt lokalhistorisk tolerancegrad

Hele familien sejlede på de syv verdenshave, men Lolliker... det var de
værste - skarpt forfulgt af Thuriner - for de var fyldt med tuberkler...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 23:16

In article <1f8e08w.7lnfhdwu5qv4N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Ja, jeg kommer fra Tåsinge hvor min gamle farmor lærte mig:

min mor a fra Svenbor (hvilket højst sansyngt er grunden til jeg aldrig
lærte at tale den lokale dialekt rent)

> [...]
>
> Hele familien sejlede på de syv verdenshave, men Lolliker... det var de
> værste - skarpt forfulgt af Thuriner - for de var fyldt med tuberkler...

du er vist et værre sludrechartol her til aften?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 23:38

In article <giuo5a.l61.ln@G4.reippuert.dk>,

> sansyngt

sprogspasser!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 21:46

> Jo, latenciteten på stavekontrolen er bare høj, den plejer at påpege de
> meste graverende fejl omkring midnat - Gad vide om det er et cronjob?

Du kan jo prøve nedenstående:
25 23 * * * echo "Sengetid lille Morten"
30 23 * * * kill `ps aucx | grep MT-NewsWatcher | cut -d ' ' -f 4-5`
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 22:08

In article <1f8a9j4.1sqvjc21ucd3m8N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Du kan jo prøve nedenstående:
> 25 23 * * * echo "Sengetid lille Morten"
> 30 23 * * * kill `ps aucx | grep MT-NewsWatcher | cut -d ' ' -f 4-5`

LOL, dog lidt uhensigtsmssigt hvis jeg går tidligt i seng, idet jeg
bruger både anacron og at.

Desuden tror jeg hverken at det frigør CPU tid eller kan lave en kill -9
på min stavekontrol, idet den ikke kører lokalt* - Desuden har jeg ikke
har root access til stavekontrolen, men den kan vel hackes næste gang
den har behov for service [gnæk, gnæk...]

* Jeg har ellers forsøgt at instalere den, men jeg fornemmer en vis
modvilje mod nærkontakt med AC og uafskærmede propeller.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 22:26

> [...]
>
> * Jeg har ellers forsøgt at instalere den, men jeg fornemmer en vis
> modvilje mod nærkontakt med AC og uafskærmede propeller.

Det åbenbarer sig for mig at det ikke var dig selv du mente men derimod
din fjernstavekontrol, som henad aften bliver en kende uopmærksom.
Iøvrigt proportionalt med dine stave (undskyld slå) fejl.

Nu må jeg se om jeg kan kreere et remote applescript. Du skal bare lige
sætte et hak i Allow Remote Apple event, ingen grund til at hacke!
Hvorledes vil du have han skal ruskes?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 22:47

In article <1f8ab4m.bf78zm1usa1s0N%mta@mac.com>,
> [...]

> din fjernstavekontrol, som henad aften bliver en kende uopmærksom.
> Iøvrigt proportionalt med dine stave (undskyld slå) fejl.

ja selvfølgelig, det er altid de andres skyld.

> Nu må jeg se om jeg kan kreere et remote applescript. Du skal bare lige
> sætte et hak i Allow Remote Apple event, ingen grund til at hacke!

Hvorfor skriver du "du"? <alert!>

> Hvorledes vil du have han skal ruskes?

rm -Rf / ville være fint, hvis ikke du kan placere en VNC server (Open
Firmware Password kan vist ikke scriptes)

Hvis du har mod på det, er man nvram interesaant læsning idet det kan
eliminere behovet VNC serveren.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 23:01

> Hvorfor skriver du "du"? <alert!>

Var det ikke dig der gnækkede af vellyst over udsigten til næste
serviceeftersyn?

> rm -Rf / ville være fint, hvis ikke du kan placere en VNC server (Open
> Firmware Password kan vist ikke scriptes)

Evt placeringer må være din opgave....

> Hvis du har mod på det, er man nvram interesaant læsning idet det kan
> eliminere behovet VNC serveren.

I fald fjernstavekontrollen leger med OS X kan vi såmænd forhindre boot
af OS. Men du må nok hellere få fat i root/pasw.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 23:33

In article <1f8actu.8p1xfoeszy4sN%mta@mac.com>,

> Var det ikke dig der gnækkede af vellyst over udsigten til næste
> serviceeftersyn?

Jeg blev bare en lige en smule mistænkelig

> I fald fjernstavekontrollen leger med OS X kan vi såmænd forhindre boot
> af OS. Men du må nok hellere få fat i root/pasw.

Ok, rusk ham på følgende vis, et script der kan disse sjove ting:

afvikler passwd (maskeret) og sender rootpasswd til <spam@reippuert.dk>
starter telnetd eller sshd (husk at sende en nøgle!)
tillader root login
kontinuerligt sender en email med IP adressen til <spam@reippuert.dk>

- så skal jeg nok få stavekontrollen til at køre det

Har du brug for lidt CPU tid på 550Mhz G4 eller måske et par GB
diskplads?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-02-02 00:25

> Jeg blev bare en lige en smule mistænkelig
^^^^^^^^^^^

Tænkte det nok! Er du nu ude og luske rundt igen...
- bare sådan en smule?

Thomas Tvegaard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 09:33

tvegaard@mac.com (Thomas Tvegaard) writes:

> ^^^^^^^^^^^
>
> Tænkte det nok! Er du nu ude og luske rundt igen...
> - bare sådan en smule?

Jeg betragter det som en betydelig forbedring af hans tilstand.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-02-02 00:47

> Har du brug for lidt CPU tid på 550Mhz G4 eller måske et par GB
> diskplads?

Næh hov, den går ikke. Så skyder du jo bare skylden på mig når fælden
klapper! Iøvrigt er det ikke dig der har brug for diskplads til din
iBook? (den var fæl og under bæltestedet!)
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 01:16

In article <1f8ahxy.1eo22jh1d8y41nN%mta@mac.com>,

> Næh hov, den går ikke. Så skyder du jo bare skylden på mig når fælden
> klapper! Iøvrigt er det ikke dig der har brug for diskplads til din
> iBook? (den var fæl og under bæltestedet!)

Jeg prøver jeg blot at gengælde en tjeneste, også skal man høre på den
slags uforskammetheder

Desuden har jeg tidligere pointeret at en tiBook som FW disk er alt for
smart og elegannt til en bonderøv som mig... næh, hvis den kan bruges
som netboot server og vi kan etablere et roaming airport netværk fra
Esbjerg til Fredriksberg kan den muligvis bruges.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 22:33

ammentorp@FJERNMIGget2net.dk (Martin Ammentorp) writes:

> Jeg har postet dette under tråden "palindrom" - den ser dog ikke ud til
> at "vække opsigt"
>
> så jeg prøver her:
>
> Det er ligegodt Sørens som min tråd har udviklet sig!

Der var formentlig ikke nogen der reagerede dengang fordi ovenstaaende
ikke er et palindrom, og der var ikke nogen der naennede at sige det
til dig.

Hov, nu kom jeg jo selv til at naevne det. Det maa du undskylde.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-02-02 16:34

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Der var formentlig ikke nogen der reagerede dengang fordi ovenstaaende
> ikke er et palindrom, og der var ikke nogen der naennede at sige det
> til dig.

Hmmm - det var ellers hvad alle sagde. Som Anna , Otto, regninger osv.

Belær mig, jeg elsker at bliv klogere

venlig hilsen

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 09:03

> Hmmm - det var ellers hvad alle sagde. Som Anna , Otto, regninger osv.
>
> Belær mig, jeg elsker at bliv klogere

Dagens citat: Det maa vaere sandt, jeg laeste det paa usenet.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-02-02 16:43

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Dagens citat: Det maa vaere sandt, jeg laeste det paa usenet.

du har - selvom du da kommer med en fin ironisk bemærkning - stadig ikke
fortalt, hvorfor det ikke var et palindrom

venlig hilsen

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 17:09

Du skrev:

Det er ligegodt Sørens som min tråd har udviklet sig

Det er ikke et palindrom. Palindrom er heller ikke et palindrom.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-02-02 19:29

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Du skrev:
>
> Det er ligegodt Sørens som min tråd har udviklet sig
>
> Det er ikke et palindrom. Palindrom er heller ikke et palindrom.

He -he

-- regninger er! Og den 20/02 2002 20:02, som det hele startede med. Se
bare hvordan sammenfiltrede tråde kan forvirre (mig i det mindste)

venlig hilsen

Martin