/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Scanmaker/OfficeLine
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 26-02-02 17:44

Jeg har købt en Microtek Scanmaker 4600 hos OfficeLinie Kbh. for et år
og tre dage siden (for 1.859 kr. inkl. moms). Jeg styrer den med
ScanWizard 5.11.
Nu er der begyndt at komme striber i billedet ved overview, prescan og
scan.
Jeg har slettet alle indstillingsfiler for Microtek og begyndt igen.
Samme resultat.
Jeg antager, at der er opstået en fejl i scanneren. Skal jeg gå via
OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller er
der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?

venlig hilsen

Ove Steen Smidt

 
 
Karl Antz (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 26-02-02 23:02

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Jeg har købt en Microtek Scanmaker 4600 hos OfficeLinie Kbh. for et år
> og tre dage siden (for 1.859 kr. inkl. moms). Jeg styrer den med
> ScanWizard 5.11.
> Nu er der begyndt at komme striber i billedet ved overview, prescan og
> scan.
> Jeg har slettet alle indstillingsfiler for Microtek og begyndt igen.
> Samme resultat.
> Jeg antager, at der er opstået en fejl i scanneren. Skal jeg gå via
> OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller er
> der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?

Havde samme problem for et stykke siden. Hos mig skyldtes det at jeg
havde slukket for scanneren mens softwaren var på. Jeg sendte endda
scanneren ind til den danske distributør - som ikke fandt nogen fejl men
til gengæld kom med løsningen: at geninstallere hele softwaren efter at
ha' smidt preferencerne ud.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4
2300 København S
3258 1630

Ove Steen Smidt (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 28-02-02 16:08

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:
>
> > Jeg har købt en Microtek Scanmaker 4600 hos OfficeLinie Kbh. for et år
> > og tre dage siden (for 1.859 kr. inkl. moms). Jeg styrer den med
> > ScanWizard 5.11.
> > Nu er der begyndt at komme striber i billedet ved overview, prescan og
> > scan.
> > Jeg har slettet alle indstillingsfiler for Microtek og begyndt igen.
> > Samme resultat.
> > Jeg antager, at der er opstået en fejl i scanneren. Skal jeg gå via
> > OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller er
> > der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?
>
> Havde samme problem for et stykke siden. Hos mig skyldtes det at jeg
> havde slukket for scanneren mens softwaren var på. Jeg sendte endda
> scanneren ind til den danske distributør - som ikke fandt nogen fejl men
> til gengæld kom med løsningen: at geninstallere hele softwaren efter at
> ha' smidt preferencerne ud.
>
> Hilsen ka'l

Tak. Det vil jeg prøve. Selv om jeg ville tro, at det var nok at slette
indstillingerne. Men jeg vil samtidig kontakte Office Line og høre, hvad
de kan tilbyde.

Venlig hilsen

Ove Steen

Karl Antz (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 28-02-02 18:56

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Tak. Det vil jeg prøve. Selv om jeg ville tro, at det var nok at slette
> indstillingerne.

Det havde jeg også troet - men det hjalp ikke. Da jeg så efter
distributørens råd slettede hele softwaren og geninstallerede den hjalp
det.

Faktisk havde jeg også trukket USB-stikket ud mens scanneren var tændt -
og det var nok det der havde smadret softwaren.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4
2300 København S
3258 1630

Ove Steen Smidt (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 28-02-02 22:39

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:
>
> > Tak. Det vil jeg prøve. Selv om jeg ville tro, at det var nok at slette
> > indstillingerne.
>
> Det havde jeg også troet - men det hjalp ikke. Da jeg så efter
> distributørens råd slettede hele softwaren og geninstallerede den hjalp
> det.
>
> Faktisk havde jeg også trukket USB-stikket ud mens scanneren var tændt -
> og det var nok det der havde smadret softwaren.
>
> Hilsen ka'l

Hurra. Det blev virkelig klaret med en frisk installation af ScanWizard.
Samtidig bemærkede jeg, at der også på CD-en findes et program til
kalibrering (LLD 35 calibrator), som dog ikke nævner mit mærke på listen
over understøttede modeller. Vejledningen siger, at det er godt at
afslutte en hård dags skanninger med at kalibrere. Mon det havde
hjulpet?
For mit ukyndige blik så det ellers ud til at være en oplagt
hardwarefejl.
Jeg skal bemærke, at den telefoniske kontakt med OfficeLine gav indtryk
af, at de nok ville have båret over med en uges overskridelse af 1
årsgarantien. Det var imidlertid umuligt at få klar besked torsdag, da
alle på værkstedet var gået til møde hele eftermiddagen.

Venlig hilsen og tak for hjælpen

Ove Steen

Erik Richard Sørense~ (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 27-02-02 17:25

Hej Ove steen

Ove Steen Smidt wrote:

> Jeg har købt en Microtek Scanmaker 4600 hos OfficeLinie Kbh. for et år
> og tre dage siden (for 1.859 kr. inkl. moms). Jeg styrer den med
> ScanWizard 5.11.
> Nu er der begyndt at komme striber i billedet ved overview, prescan og
> scan.
> Jeg har slettet alle indstillingsfiler for Microtek og begyndt igen.
> Samme resultat.
> Jeg antager, at der er opstået en fejl i scanneren.

Det kan være en fejl i det kabel, der styrer bevægelsen i skinnen, men
det kan også være, at der af en eller anden grund er sket en indtørring
af det meget tynde fedtlag, der skal få skinnen til at glide bedre.

Har du set, om der evt. er kommet noget på selve glaspladen, - støv,
fedtede fingre osv... Hvis der er det, så kan du rense den med noget
isopropylalkohol

> Skal jeg gå via
> OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller er
> der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?

Hvis det er en decideret teknisk fejl i scanneren, og OL i København
ellers er lige så fleksible som her, så vil jeg snakke med dem om det, og
så tror jeg faktisk, de vil rette evt. fejl på garantien, netop, da det
er så kort tid siden den er udløbet. Så kontakt dem hurtigst mulig.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ove Steen Smidt (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 28-02-02 16:08

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Ove steen
>
> Ove Steen Smidt wrote:
>
> > Jeg har købt en Microtek Scanmaker 4600 hos OfficeLinie Kbh. for et år
> > og tre dage siden (for 1.859 kr. inkl. moms). Jeg styrer den med
> > ScanWizard 5.11.
> > Nu er der begyndt at komme striber i billedet ved overview, prescan og
> > scan.
> > Jeg har slettet alle indstillingsfiler for Microtek og begyndt igen.
> > Samme resultat.
> > Jeg antager, at der er opstået en fejl i scanneren.
>
> Det kan være en fejl i det kabel, der styrer bevægelsen i skinnen, men
> det kan også være, at der af en eller anden grund er sket en indtørring
> af det meget tynde fedtlag, der skal få skinnen til at glide bedre.
>
> Har du set, om der evt. er kommet noget på selve glaspladen, - støv,
> fedtede fingre osv... Hvis der er det, så kan du rense den med noget
> isopropylalkohol
>
> > Skal jeg gå via
> > OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller er
> > der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?
>
> Hvis det er en decideret teknisk fejl i scanneren, og OL i København
> ellers er lige så fleksible som her, så vil jeg snakke med dem om det, og
> så tror jeg faktisk, de vil rette evt. fejl på garantien, netop, da det
> er så kort tid siden den er udløbet. Så kontakt dem hurtigst mulig.
>
> mvh. Erik Richard
>
Tak. Det var det svar, jeg havde brug for. Der er jo lys i lampen, men
synes nok, at maskineriet kører bruger unomarmalt mange forsøg på at
køre i stilling.

venlig hilsen

Ove Steen

Peter_Gimm (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter_Gimm


Dato : 08-03-02 10:03

> > > Skal jeg gå via
> > > OfficeLine for at få gjort noget ved det? Jeg har fakturaen. Eller
er
> > > der et andet sted, hvor jeg med fordel kan henvende mig?

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte den danske distributør.
Tror det er dem her:
http://www.supplyforum.dk

Mvh
Peter



--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste