belægning på overfladen
Fra : Anders Fehrmann

Dato : 26-02-02 13:54

I et af mine akvarier er der noget uklart og meget tyndt på overfladen af
vandet. Hvis jeg stikker fingrene i vandet, brydes denne hinde. Hvad skyldes
dette og er det skadeligt ? (tilsyneladende ikke)
Mvh Ditte Marie

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-02-02 14:20

Anders Fehrmann <fehrmann@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5g0t3$smn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
skyldes
> dette og er det skadeligt ? (tilsyneladende ikke)

Det du har på overfladen er sandsynligvis, en bakteriehinde.
Den kan du fjerne med enten, et stykke køkkenrulle som du lægger ud på
overfladen,
eller ganske simpelt, ved at sætte gennemluftning på akvariet.

Den hinde kommer som regel i akvarier der er helt ny indrettede, og
plejer at forsvinde efter kort tid.
Hinden burde være ganske uskadelig, men indikerer at der er noget med
bakterie balancen der ikke er
helt på plads.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 27-02-02 00:23

> [...]
> plejer at forsvinde efter kort tid.
> Hinden burde være ganske uskadelig, men indikerer at der er noget

Min erfaring siger at det også kan komme af døde fisk der har ligget ca.
en dag.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.