Muse hastighed i OS X
Fra : Jan

Dato : 25-02-02 21:24

Jeg er godt nok efter 10+ år ved at være træt af, at Apple behandler
mig, som var jeg komplet idiot med en mus. Kan man da for filen ikke få
noget mere fart på den, vel at mærke uden 3. parts software som USB
Overdrive? Der _må_ da være en konfigurations fil der bestemmer.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Christian Bøtker Høj

Dato : 25-02-02 21:35

In article <1f86ja2.15632qrolas7qN%jonasen@it.dk>, jonasen@it.dk (Jan)
wrote:

> [...]
> noget mere fart på den, vel at mærke uden 3. parts software som USB
> Overdrive? Der _må_ da være en konfigurations fil der bestemmer.

Kan du ikke få nok fart ved at sætte hastigheden i System Preferences /
Systemindstillinger ? Der er et simpelt indstillingsområde, der hedder
Mouse / Mus til det.

Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 21:48

In article <cbh-48EBD7.21352925022002@news.sonofon.dk>,
Christian Bøtker Høj <cbh@mac.com> wrote:

> Kan du ikke få nok fart ved at sætte hastigheden i System Preferences /
> Systemindstillinger ? Der er et simpelt indstillingsområde, der hedder
> Mouse / Mus til det.

det dutter ikke rigtigt til alle trediaparts mus - kontrolpanelet kan
ganske enkelt ikke sætte værdien tilstrækkeligt højt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 22:02

wrote:

> [...]
> noget mere fart på den, vel at mærke uden 3. parts software som USB
> Overdrive? Der _må_ da være en konfigurations fil der bestemmer.

Der er der også jeg kan dog ikke på stående fod huske hvilken - hent
"mousezoom" hvis du ikke gider og rode med en texteditor.

Ellers hedder filen:

~/Library/Preference/.GlobalPreference.plist

linierner du leder efter er

<key>com.apple.mouse.scaling</key>
<real>1.700000000000000e+00</real>

1.7 er min værdi (jeg bruger dog USB overdrive til min MS mus)

Se det fra den positive side, apple har i det mindste forsynet dig med
en driver der understøtter højreklick og et scroll hjul

Hvordan synes du ellers om forskellen på 10.1x og 10.0x?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 26-02-02 21:58

> [...]
>
> <key>com.apple.mouse.scaling</key>
> <real>1.700000000000000e+00</real>
>
> 1.7 er min værdi (jeg bruger dog USB overdrive til min MS mus)

Jeg tog den billige vej: MouseZoom. Endelig...Endelig efter uha lang tid
en mus der vil fremad, (næsten) uden brug af 3. parts software.

> Se det fra den positive side, apple har i det mindste forsynet dig med
> en driver der understøtter højreklick og et scroll hjul

Jow det er også godt, nu mangles bare de sidste to knapper

> Hvordan synes du ellers om forskellen på 10.1x og 10.0x?

Nu er det jo stadig nyt, men umiddelbart ikke den store forskel til mit
brug. Classic tager faktisk mere CPU indtil det har sovet en stund,
bagefter giver det knap en lyd fra sig. Til stor jubel fandt jeg ud af
at man nu kan styre det meste fra tastaturet, menu'er, Dock, Full Access
Keyboard er rigtig fint. Det skal dog siges, at alt i alt giver det et
mere fuldendt indtryk, og i et vist omfang kunne jeg nok trives med det.
I hvert fald får det nu en chance igen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-02 22:09

In article <1f88cf6.ci9d49nje2oN%jonasen@it.dk>,
jonasen@it.dk (Jan Jonasen) wrote:

> Jeg tog den billige vej: MouseZoom. Endelig...Endelig efter uha lang tid
> en mus der vil fremad, (næsten) uden brug af 3. parts software.

Jeg kan så tilføje at mekaniske Pilot mus fungeer perfekt out-of-the-box

> Jow det er også godt, nu mangles bare de sidste to knapper

USB Overdrive X v10.00b3

Fra : Jan Jonasen

Dato : 27-02-02 21:12

> USB Overdrive X v10.00b3

Lidt som hos bageren, har man penge så kan man få, men har man ingen...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 21:48

In article <1f8a5ua.oxwngo5wi5moN%jonasen@it.dk>,
jonasen@it.dk (Jan Jonasen) wrote:

> Lidt som hos bageren, har man penge så kan man få, men har man ingen...

Mon ikke MS har en driver på plads så snart USB Overdrive X ikke længere
er i beta? Logitec har også lovet en driver.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 03-03-02 20:18

> Mon ikke MS har en driver på plads så snart USB Overdrive X ikke længere
> er i beta? Logitec har også lovet en driver.

Jow det regner jeg da med, med på den anden side kan man også regne med,
at man ikke kan regne med MS

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 16-03-02 22:14

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> Jow det regner jeg da med, med på den anden side kan man også regne med,
> at man ikke kan regne med MS

Det er Alessandro Levi Montalcini (USB Overdrive) der også laver
Microsofts driver. Rygterne sagde at MS's driver ville komme i
slutningen af februar ... tja

Anyway, USB Overdrive beta 4 har gjort min IntelliMouse brugbar under X,
så mon ikke det bliver en OK driver der ... engang ... kommer fra MS.

Mojn, Thomas

--
If a man is standing in the middle of the forest speaking and
there is no woman around to hear him ... is he still wrong?

- George Carlin

Fra : hansler

Dato : 26-02-02 15:17

Agreeing with me, that cannabis should be legalized, "Jan" <jonasen@it.dk>
wrote on 250202 21:24 :

> [...]
> noget mere fart på den, vel at mærke uden 3. parts software som USB
> Overdrive? Der _må_ da være en konfigurations fil der bestemmer.

there is a little app called 'mousezoom' (get it at versiontracker), that
works great, and lets u accelerate your mouse as much as u want...
I can send it 2 u, if u don't wanna download it...

hansler

--
This message is confidential. If you are not the intended recipient, please
delete the message including all its attachments, and /or notify me. You are