Konvertering af Mac PDF fil til PC PDF for~
Fra : Jens Nielsen

Dato : 25-02-02 16:00

Er der nogen der ved om det er muligt, og hvis det så hvordan, man
konvertere en mac PDF fil til en PC pdf fil ?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-02-02 16:21

"Jens Nielsen" <Jens@fritid.tele.dk> writes:

> Er der nogen der ved om det er muligt, og hvis det så hvordan, man
> konvertere en mac PDF fil til en PC pdf fil ?

Jeg forstår ikke spørgsmålet. PDF er et format, som flyder på tværs af
platforme.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Jens Nielsen

Dato : 25-02-02 16:35

Desværre ikke, jeg har en kammerat, der har givet mig nogle pdf filer, som
jeg ikke kunne åbne, jeg kunne ikke engang se at de var der. Da vi prøvede
på hans mac, kunne vi sagtens se dem og åbne dem.

Jens

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-02-02 16:51

> [...]

> filer, som jeg ikke kunne åbne, jeg kunne ikke engang se at de var
> der. Da vi prøvede på hans mac, kunne vi sagtens se dem og åbne dem.

har du prøvet at åbne dokumenterne inde fra PDF-læseren? Måske din
Mac-kammarat har glemt at sætte efternavnet .pdf på filerne, hvilket
godt kan give problemer på Windows-maskiner. Hvad mener du med at du
ikke engang kunne se at de var der?

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 16:47

In article <3c7a58d0$0$39803$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jens Nielsen" <Jens@fritid.tele.dk> wrote:

> Desværre ikke, jeg har en kammerat, der har givet mig nogle pdf filer, som
> jeg ikke kunne åbne, jeg kunne ikke engang se at de var der. Da vi prøvede
> på hans mac, kunne vi sagtens se dem og åbne dem.

har du givet filerne en .pdf extension?

Fra : Niels Prins

Dato : 25-02-02 19:27

> [...]

> jeg ikke kunne åbne, jeg kunne ikke engang se at de var der. Da vi prøvede
> på hans mac, kunne vi sagtens se dem og åbne dem.

Jeg har haft problemer med nogle pdf filer hvor jeg havde inkluderet en
et eps billede. Billedet kunne ikke ses på PC. Efter jeg ændrede
billedet til jpeg inden jeg lavede pdf'en virkede det fint på både Mac
og PC. Jeg har dog aldrig fået undersøgt nærmere hvorfor eps i en pdf
er et problem.

Niels

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-02-02 09:48

Formentlig fordi eps'en var gemt med et mac preview og ikke et tiff
preview.

Kim

Fra : Steen Villumsen

Dato : 25-02-02 20:21

Som der er foreslået skulle et gyldigt PC-navn + .pdf være nok. Men mon
ikke at PDF'en er lavet i en nyere version end din Reader? (Altså f.eks.
en PDF 1.4 - svarer til Acrobat 5, som du forsøger at åbne i f.eks.
version 4 af Acrobat (Reader)?

/Steen

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-02-02 09:47

For mig lyder det som om, at han har brændt dem på en cd-rom til dig,
og så har han garanteret glemt at brænde den i iso9660 format.
Det er en typisk fejl som mac brugere gør, når de skal udveksle filer
med pc-brugere.

Cd'en skal brændes i iso format, og så skal pdf filerne have et
gyldigt pc-navn + pdf extension, så virker det.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 25-02-02 16:10

Jens@fritid.tele.dk writes:
>Er der nogen der ved om det er muligt, og hvis det så hvordan, man
>konvertere en mac PDF fil til en PC pdf fil ?

Det burde ikke være nødvendigt, da PDF'er er platformsuafhængige. Har du
problemer med en pdf-fil? Hvilke problemer?

Mvh Ben

Fra : Jens Nielsen

Dato : 26-02-02 08:38

Jeg har fået en PDF fil fra en kammerat, der sagtens kan åbne den på sin
mac, men på min ganske almindelige PC kan jeg ikke engang se filerne når jeg
kigger på CD'en med f.eks. "stifinder", så jeg gik ud fra at det måtte være
pga af et mac format.

Der er vist heller ikke noget i vejen med CD'en, da han (kammeraten) selv
har kunne åbne den hjemme bagefter.

Jens

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-02 09:08

In article <3c7b3a92$0$46133$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> kigger på CD'en med f.eks. "stifinder", så jeg gik ud fra at det måtte være

Hvis ikke du kan se den i windows skyldes det en forkert fil extension.
Windows tror ganske enkelt at der er tale om en systemfil. Du kal slå
funktionen fra et eller andet sted (?), så du kan komme til at omdøbe
den til "fil_navn.pdf"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 16:18

In article <3c7a50b8$0$46135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jens Nielsen" <Jens@fritid.tele.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om det er muligt, og hvis det så hvordan, man
> konvertere en mac PDF fil til en PC pdf fil ?

pdf er platforms uafhængigt.

Giv filen et navn der er gyldigt på en PC og tilføj ".pdf" som extension.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 26-02-02 09:01

Right...

1) Kan du se nogen filer på cd'en overhovedet? Hvis ikke, er den
formodentlig brændt i et format, som din pc ikke kan læse. Bed din
kammerat om at brænde cd'en i ISO 9660-format. Du kunne også få ham til at
maile filen til dig.

2) Tjek at filen har det rigtige navn. Den sidste del af filnavnet SKAL
være .pdf - ellers kan din pc ikke gennemskue, hvad det er for en fil. Og
derfor ved den ikke, at den skal åbnes med Acrobat Reader.

Hvis du retter dig efter ovenstående, så løses problemet. Garanteret!

Mvh Ben

Fra : Jens Nielsen

Dato : 26-02-02 14:14

Mange tak for hjælpen!