Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon SB-28
Fra : PRESTIJ

Dato : 24-02-02 21:44

Når jeg tager billeder indendørs med mit F90X og SB28 kommer der altid en
voldsom skygge bag personerne og det er uanset om det er portræt eller alm
billeder.

Med mit gamle F50 havde jeg ikke problemer med skygger....kun ved portræt
billeder (meget normalt).

Mit spørgsmål er så hvordan stiller jeg min blitz rigtigt så den ikke
flasher så kraftigt som nu??

I øjeblikket står den på Auto TTL.

På forhånd tak!!

Ellers er det er suverænt kamera

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 24-02-02 22:59

Hvilke eksponerings indstillinger bruger du?

På mine Nikon SLR og SB28DX får jeg de bedste indendørs
resultater når jeg sætter exposure mode til P (auto) eller S (30-60).
Du får generelt kraftige skygger hvis lukkertiden er for kort,
så kommer der jo ikke noget af det ambiente lys med på billedet.

Prøv også indirekte lys (fx. bounce flashen over loftet eller hvide
sidevægge) instedet for at pege den direkte på motivet.

Mvh.
Sonny W.
http://www.kobotica.com/