Casio Digitalcamera QV-10
Fra : Steen Larsen

Dato : 14-01-01 16:34

Hej

Jeg har et Casio Digitalcamera QV-10. Men desværre er kablet blevet væk.

Jeg har adaptoren der passer ind i mac'ens printer eller modemport. men
selve kablet til kameraet har jeg ikke.

Jeg har prøvet at lave et selv uden resultat.

Er der nogen der ved hvordan man skal forbinde stikkerne, eller er der
nogen der har det rigtige kabel, som man så kunne få lov at aflure for at
lave et nyt?

Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-01-01 17:37

In article <fc.0073fb6b02ccd64c0073fb6b02ccd64c.2ccd6c0@net.dialog.dk>,
"Steen Larsen" <Steen_Larsen@net.dialog.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man skal forbinde stikkerne, eller er der
> nogen der har det rigtige kabel, som man så kunne få lov at aflure for at
> lave et nyt?

Hvordan ser det stik der sidder i kameraet ud?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-01-01 21:40

nogen@post5.tele.dk,Ny-Internet skriver:
>Hvordan ser det stik der sidder i kameraet ud?

Det er vist det man kalder et microjackstik, altså noget mindre end et
minijackstik.

Dvs. at der kun er to ledninger.

Men i adaptoren er der loddet 5 (+ skærm) ledninger til, så det virker jo
lidt absurd???

Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-01-01 23:23

In article <fc.0073fb6b02cd0bc40073fb6b02ccd64c.2cd0bf9@net.dialog.dk>,
"Steen Larsen" <Steen_Larsen@net.dialog.dk> wrote:

> Det er vist det man kalder et microjackstik, altså noget mindre end et
> minijackstik.
>
> Dvs. at der kun er to ledninger.

Det er jo åbenbart et serielt kabel, og når der kun er to ledninger ud
fra kameraet, så er det nok transmit (Tx) og jord. Disse skal så
tilsluttes recieve (Rx, ben 8) og jord (GND, ben 4) i Mac-serielkablet
(det er nok nemmest hvis du undgår adapteren).
Hvis du ikke kan se på Mac-serielkablet hvilke ben der er hvad, er der
et billede på denne side:
<http://www.muffet.com/samsoncables/faq/mac.html>.

> Men i adaptoren er der loddet 5 (+ skærm) ledninger til, så det virker jo
> lidt absurd???

Det er nok bare en adapter der kan bruges til andet end dit kamera.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-01-01 23:29

> [...]

> nogen@post5.tele.dk,Ny-Internet skriver:
>
> Det er vist det man kalder et microjackstik, altså noget mindre end et

Det er vist det samme der bruges på ældre Canon kameraer. Jeg har et
kabel du må låne, hvis du vil lege med voltmeter og måle dig frem til
tingenes tilstand. Men du må ikke snitte i det

Men Martins recept er vist lige til at "gå til", som altid.

Mojn, Thomas

--
"A low voter turnout is an indication
of fewer people going to the polls."