kashmir sjov
Fra : Mette_S

Dato : 24-02-02 01:28

Kære NG.

Min lillesøster har engang optaget noget i radioen med Kashmir hvor de
synger en sang, hvor melodien er DR's ehm gamle pausemusik.

en linie fra sangen er "og rigtig tør bananlagkage" ... er der nogle gedigne
kashmir fans som kan nikke genkendende til det og evt. ved hvad sangen
hedder....! Den er totalt fed og hyggelig.. !!

Med venlig hilsen

Mette_S

Fra : Troels

Dato : 24-02-02 02:57

> [...]
> kashmir fans som kan nikke genkendende til det og evt. ved hvad sangen
> hedder....! Den er totalt fed og hyggelig.. !!

Synes nok det var noget med hjort, men måtte lige tjekke op på det

Den hedder "Hjorten". Du kan se den meget dybe tekst her
http://come.to/fjongKashmir

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-02-02 15:07

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message
> Synes nok det var noget med hjort, men måtte lige tjekke op på det
>
> Den hedder "Hjorten". Du kan se den meget dybe tekst her
> http://come.to/fjongKashmir

Hvis der er interesse i en optagelse har jeg den vist liggende et sted,
optaget fra radioen. Det er ikke just kønt...

/Nikolaj

Fra : Mette_S

Dato : 24-02-02 19:15

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

> Hvis der er interesse i en optagelse har jeg den vist liggende et sted,
> optaget fra radioen. Det er ikke just kønt...
>
> /Nikolaj

Orv ja !! Det kunne jeg godt tænke mig...men hvordan finder vi ud af det ??

Med venlig hilsen

Mette_S

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-02-02 19:45

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> Orv ja !! Det kunne jeg godt tænke mig...men hvordan finder vi ud af det
??

Den er netop (19:41) blevet postet i dk.binaer.musik. Bare hop ind i gruppen
med OE (eller en binær newsreader), markér de 8 filer og vælg kombinér og
afkod / combine and decode.

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-02-02 19:49

> Den er netop (19:41) blevet postet i dk.binaer.musik.

Lydbiden har iøvrigt været hele møllen igennem:

radio-->MD-->PC (wav)--> MP3.

Der er noget støj på de steder, hvor der bliver hylet igennem, men jeg tror
faktisk, at det snarere skyldes en dårlig mikrofon end knas hos mig - selvom
det naturligvis ikke kan udelukkes.

Jeg har et par andre Kashmir rarities til at ligge, hvis det var noget? Et
par numre fra Strax (Gorgeus, Graceland og Miss you (akkustisk - forløber
for versionen på Home Dead, tror jeg)) og deres efterfølgende DJ-tjans, hvor
de fik lov til at passe biksen mens værten var ude at føjte. Har det nogen
interesse?

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 24-02-02 21:20

> [...]
hvor
> de fik lov til at passe biksen mens værten var ude at føjte. Har det nogen

Wow! ja.... det kunne være fedt!!! *fedte, fedte *

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-02-02 00:28

> Wow! ja.... det kunne være fedt!!! *fedte, fedte *

Jeg smider de tre numre i dk.binaer.musik. Alle hedder "Kashmir -
"sangtitel" live på P3 [dkm]" så de skulle være til at finde.

Jeg ved ikke, om der er nogen, som også er interesserede i det DJ-sæt de
fyrede af bagefter. Live-numrene er klart fede, men DJ-sættet er mere et
koriosum, og jeg er egentlig ikke specielt vild med et musik, de spiller :).
Men de får da lukket noget lort af om svenskere og fisk og sådan noget....
Sig til, hvis det har interesse.

/Nikolaj

Fra : Mette_S

Dato : 25-02-02 03:04

> [...]
:).
> Men de får da lukket noget lort af om svenskere og fisk og sådan noget....

Bring it on dude *SS* Jeg er nemlig ved at lave en fødselsdags cd til min
søster som er totalt overdrevet Kashmir fan *GG*

Jeg tror godt nok at hun har det..men det ville nu være federe for hende at
have det på en cd fremfor bånd

På forhånd tak

Mette_S

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-02-02 08:50

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> Bring it on dude *SS* Jeg er nemlig ved at lave en fødselsdags cd til min
> søster som er totalt overdrevet Kashmir fan *GG*

Det ser ud til, at den del af optagelsen er smuttet et sted i svinget.
Beklager.

/Nikolaj

Fra : Mette_S

Dato : 24-02-02 22:54

> [...]
hvor
> de fik lov til at passe biksen mens værten var ude at føjte. Har det nogen

Ja tak ja tak *SSS*

MVH..
Mette_S som har været for langsom til at se meddelelsen og ikke nåede at få
kashmir lydbiden ..suk !!

Fra : Luhmann

Dato : 24-02-02 23:11

> [...]
> >
> Ja tak ja tak *SSS*
>
> MVH..
> Mette_S som har været for langsom til at se meddelelsen og ikke nåede at

Ja nu er jeg så igang med at hente en agent...og håber på at finde den der
*GG* Skod outlook newsreader .....
BTW. For fedt at du har postet den !! *SS*

Mette_S

Fra : sune vuorela

Dato : 24-02-02 23:46

On Sun, 24 Feb 2002 19:49:19 +0100, "nikolaj borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>radio-->MD-->PC (wav)--> MP3.

Kunne man ikke få dig lokket til at gentage proceduren - bare lidt
anderledes:

radio-->MD-->PC (wav)--> shn

så slipper man for den tabsgivende mp3-kompression!

om .shn-filer:

http://home.att.net/~mkw/mkwact.html

--
Sune

boots.pusling.com

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-02-02 23:52

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message
> Kunne man ikke få dig lokket til at gentage proceduren - bare lidt
> anderledes:
>
> radio-->MD-->PC (wav)--> shn
>
> så slipper man for den tabsgivende mp3-kompression!

hmm, lad os lige se lidt nærmere på det:

Selve radioptagelsen blev lavet uden de store dikkedarer, næppe optimale
forhold
radio: gammel Kenwood sag, lidt løse forbindelser, men ok lyd
MD: Sony 501. Gammel Fucker med ATRAC 2.5
PC: Terratec DMX X-fire 1024, rimeligt lydkort, men ikke noget særligt.

Herefter tvivler jeg på, at MP3-komprimeringen betyder så meget i den ene
eller den anden retning. Men jeg skal nok komprimere den næste spandfuld i
en bedre kvalitet, hvis det kan glæde folk. Eller Ogge skidtet?

/Nikolaj

Fra : Mette_S

Dato : 24-02-02 23:32

> [...]
gruppen
> med OE (eller en binær newsreader), markér de 8 filer og vælg kombinér og

Ha ha den er så fed !!! Jeg elsker deres sorte humor og der stage snak !!

Mvh Mette_S igen igen

Fra : Mette_S

Dato : 24-02-02 03:12

> Synes nok det var noget med hjort, men måtte lige tjekke op på det
>
> Den hedder "Hjorten". Du kan se den meget dybe tekst her
> http://come.to/fjongKashmir
>
> /Troels

Jo tak, det var jo lige den !! *GG* Nu kommer det næste problem... hvordan
hulen får jeg fat på den når den jo ikke er udgivet ?? Nogen der ligger inde
med den ??

På forhånd tak

Mette_S