Mailingliste i Eudora 5.1 ?
Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 23-02-02 21:07

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få oprettet en mailingliste i Eudora?

Jeg kan få lagt 2 email adresser ind, nr. 3 sletter de to første!

tak på forhånd.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 23-02-02 23:13

Flemming Elimar Jensen <flemming-elimar@web-com.dk> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få oprettet en mailingliste i Eudora?
>
> Jeg kan få lagt 2 email adresser ind, nr. 3 sletter de to første!

Det forstår jeg ikke...

Du går ind i Windows -> Address Book og opretter et nyt nickname. I det
store felt skriver du adresserne, én på hver linie. Hvis du i forvejen
har oprettet nicknames for dine adresser, så kan du i stedet skrive
nicknames i feltet. (Så behøver du kun vedligeholde hver adresse ét
sted.)

Hvis du udfylder feltet 'Full name', så bliver kun det sendt ud til
deltagere, ellers bliver alle adresserne sendt med ud. Afhængigt af hvad
det skal bruges til, kan man ønske enten det ene eller det andet.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-02-02 10:42

Thorkil Olesen <thorkil.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> deltagere, ellers bliver alle adresserne sendt med ud. Afhængigt af hvad
> det skal bruges til, kan man ønske enten det ene eller det andet.

OK men hvordan får man så proppet fx. en hel bunke e-mail adresser ind i
adresse kartoteket ?

Nogen gange når får en e-mail, som også er sendt til 100 andre, så kan
man i Netscape lave en Add all to address book, men hvordan går man det
i Eudora ?
--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 25-02-02 00:57

> [...]
>
> Nogen gange når får en e-mail, som også er sendt til 100 andre, så kan
> man i Netscape lave en Add all to address book, men hvordan går man det

Jeg ved det ikke. Det samme spørgsmål blev stillet for nyligt (Var det
dig?), og vores 'Eudora-guru' dr. Münster havde heller ikke noget svar.
Jeg er bange for, at Eudora ikke kan gøre det direkte, men der findes
mange underlige udvidelser til Eudora, så muligheden foreligger.
Adressebogen i Eudora er et simpelt tekst-arkiv, så det burde være
muligt at lave et script til formålet.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.