Hej opskrifter på sønderjysk mad
Fra : Jeanette

Dato : 23-02-02 16:35

Hej er der ikke en venlig sjæl der har nogle opskrifter liggende på
sønderjyske retter
Med venlig hilsen jeanette

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 24-02-02 06:06

"Jeanette" <New@new.dk> skrev i meddelandet...
> Hej er der ikke en venlig sjæl der har nogle opskrifter liggende på
> sønderjyske retter

Vil du have hele min sønderjyske kogebog... hvilken ret/retter er du
mon interesseret i?...

Brasen frikadeller
Brødsuppe m. kærnemælk
Bjestbudding
Blodpandekager
Blodbudding
Ejrisju (Irish Stew)
Døde frikadeller
Frisisk annklump
Frisisk ølsuppe
Frisk suppe m. safran
Fisk i surt
Frikadeller og gammeldags hvidkål
Geddefrikadeller
Grønkålssuppe
Grønlangkål m. flæsk
Gule ærter m. flæsk
Gåsesortsuppe m. boghvedegrynsklumper
Hamburgerret (pæresuppe m. flæsk)
Hvidkålsbyttel
Hyldebærsuppe med risenblom
Kjæltrings pandekager
Klump i sirup
Kålrabimos m. kogt skinke el. flæsk
Kålpølser m. vinkål
Leverpølse
Medisterpølse
Oksekød i peberrod
Oksekød m. suramkompot
Oksekødsuppe
Oplagt mælk m. fløde
Plukkefink og store finker
Pærer i dej
Rimtenfrikadeller
Rød saftbudding m. cremesauce
Råmælksbudding
Sauerkraut (surkål)
Skumsuppe
Skrædderduels fattigmandsdyp
Snysk m. flæsk
Solæg
Sortsuppe m. bygmelsklumper, el. m. boghvedegrynsklumper
Spajkål m. duebrød og hvidkålssuppe
Stuvet hvidkål
Suramsuppe m. æbleskiver, el. m. pandekager
Sur-sød suppe m. rismelsboller
Sur-sød suppe m. skinkeben og grove klumper
Sure laks
Sure sild
Surrib og stuvede kartofler
Sur steg
Svineskank med surkål og tykke gule ærter
Sødsuppe med flæsk
Tarregrød (boghvedegrød)
Tarreklumper
Torskefrikadeller
Torsk o æ fa'
Vinkål
Vinsuppe m. flæsk
Weinkraut
Ålekvabbesuppe (Kujesuppe)
Ål i potte

En del af opskrifterne findes også på Mortens opskriftssamling, se evt..
(Egnsretter, Sønderjylland).

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Borgmestervinen.
Château Pétrus fra Pomerol (Grand Vin) er som skabt til at imponere.
Pétrus er dog ikke længere verdens dyreste rødvin, men billig er den
ikke. Køb den nu.. DKK500,- (kun få tilbage;)
Tryk her.. 

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-02-02 07:25

Hej Peter

Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> wrote:

> Vil du have hele min sønderjyske kogebog... hvilken ret/retter er du
> mon interesseret i?...

Uhmm, det lyder da dejligt. Kan du sende hele din kogebog? Fylder den en
masse, for ellers er jeg da interesseret i den, hvis det ikke er for
meget for dig.

/Sebastian
[snip]

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com