Netværk Mac OS X til Windows?
Fra : Troels

Dato : 21-02-02 22:27

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med at blive koblet op på et netværk med fem
andre computere (PC).
Alle maskinerne er forbundet via en hub og jeg har via den hul igennem til
Internettet.
Jeg har prøvet at bruge Dave da jeg kørte OS 9.1 og det virkede fint til at
dele filer med de andre, men det koster. Nu har jeg så alligevel prøvet at
hente versionen til OS X men kan ikke rigtigt finde ud af at sætte det op.
Jeg ved ikke hvad man skal skrive hvor osv.

Noget andet er at jeg har hørt at man I OS X kan dele filer med
Windows-maskiner uden brug af yderligere programmer. Er det rigtigt?

Troels

Sent using the Entourage X Test Drive.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 22:40

In article <B89B24C8.25C%troels@image.dk>, Troels <troels@image.dk>
wrote:

> [...]
> hente versionen til OS X men kan ikke rigtigt finde ud af at sætte det op.
> Jeg ved ikke hvad man skal skrive hvor osv.

Drop DAVE i Mac OS X! Mac OS X har en smb klient indbygget (brug æbæl+K
i Finder for at forbinde til windows serverne)

> Noget andet er at jeg har hørt at man I OS X kan dele filer med
> Windows-maskiner uden brug af yderligere programmer. Er det rigtigt?

Nej, smb serveren er ikke inkluderet men hent samba (smb server), det
tager 2 minutter at instalere den. og hvis du henter den rette version
instaleres der et preferences pane til indstilling af serven.

Fra : tommy

Dato : 22-02-02 14:24

On Thu, 21 Feb 2002 22:39:38 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> tager 2 minutter at instalere den. og hvis du henter den rette version
> instaleres der et preferences pane til indstilling af serven.

Brug samba til fil-print deling, og ipchais til firewall og nat, bedre
kan du ikke blive kørende.

Hilsen Tommy

@coolscreen.dk

Fra : tommy

Dato : 22-02-02 14:26

> [...]

> tager 2 minutter at instalere den. og hvis du henter den rette version
> instaleres der et preferences pane til indstilling af serven.

Brug samba fra samba.org til fil-printdeling, og ipchains til firewall
samt nat.

Hilsen Tommy
@coolscreen.dk