CloneCD for Mac?
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-02-02 15:45

Sidste torsdag fik jeg at vide at CloneCD kunne kopiere kopibeskyttede
CD-ROMer, og at den var til Mac.

I dag kan jeg konstatere at den tilsyneladende kun er tal Windows, og
jeg regner ikke med at jeg kan få adgang til mine brændere, hverken
gennem VirtualPC eller mit DOS-kort på min gamle 6100/72/60 [hvor der er
n scisi-brænder på].

Er der nogen der kender til brændersoftware, der understøtter kopiering
af kopibeskyttede CD-ROMer?

Konkret ønsker jeg at tage en sikkerhedskopi af min Oxford English
Dictionary, som kostede mig £299 da jeg var i sommers var i Oxford.
Toast virker ikke.

I følge købsbetingelserne er det fuldt lovligt at tage kopi, hvis det
kan lade sig gøre ...

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 15:59

In article <1f7wu8r.187d8pd5gy1qiN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Sidste torsdag fik jeg at vide at CloneCD kunne kopiere kopibeskyttede
> CD-ROMer, og at den var til Mac.

Af hvem?

> Er der nogen der kender til brændersoftware, der understøtter kopiering
> af kopibeskyttede CD-ROMer?

Toast deluxe/titanium kan æde stort set alt, hvis ellers _brænderen_ vil
være med. De nyeste former for kopibeskyttelse kan kun kopieres af meget
få brændere.

> Toast virker ikke.

Det er langt mere interessant at vide hvilken software du pt. bruger?

Har du prøvet at lave en kopi med Toast deluxe/titanium? (ikke OEM!)

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-02-02 17:16

> Af hvem?

En edb-ansvarlig. Der er ingen grund til at nævne navnet; han er ikke
vant til at arbejde med Mac.

Toast Titanium 5.1.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:15

In article <1f7wxx5.ewa259536qyjN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Toast Titanium 5.1.1

Dvs købe udgaven, ikke OEM? Har du prøvet fra Mac OS 9?

Jeg vil tro at det skyldes din brænder... software kopibeskyttede
vindåse CD'er kan sagtens kopieres med Toast (SCSI-copy/Device-copy)

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-02-02 14:12

> Dvs købe udgaven, ikke OEM? Har du prøvet fra Mac OS 9?
>
> Jeg vil tro at det skyldes din brænder... software kopibeskyttede
> vindåse CD'er kan sagtens kopieres med Toast (SCSI-copy/Device-copy)

Ikke alene har jeg hele /to/ brændere [én scsi på min gamle 6100/72/60
og DVD-brænderen på min nye G4/867]. Men det er faktisk Toast Titanium
5.1.1 der /selv/ siger:

»Couln't complete the last command because there was an i/o error. Code
-36.«

Toast begynder ikke engang at brænde. Det sker under indlæsningen af OED
dataskiven. Og jeg er aldrig stødt ind i tilsvarende problem.

Jeg vælger naturligvis »Copy« kommandoen fra Toast.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 12:17

In article <1f7yiog.18htp2y8dreaoN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> [...]
> dataskiven. Og jeg er aldrig stødt ind i tilsvarende problem.
>
> Jeg vælger naturligvis »Copy« kommandoen fra Toast.

Den gamle SCSI brænder kan med garanti ikke kopiere din CD hvis
beskyttelsen ikke ligger i software. Sidste sommer var der kun ganske få
brændere, der kunne håndtere de nyeste former for kopibeskyttelse. Jeg
tvivler også på at dit Pioner drev i G4'eren kan. jeg ved at Lite-ons
12, 16 og 24 drev i al fald ikke kan.

Jeg kan ikke på stående for huske hvilke typer kopibeskyttelse, der kun
kan omgås med visse brændere. Men jeg spørger lige min far ad og vender
tilbage. Det er mulig du kender en med en bænder kan _kan_ kopiere
disken.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 12:52

In article <spam-FB6DD1.12164523022002@localhost>,

> [...]
> kan omgås med visse brændere. Men jeg spørger lige min far ad og vender
> tilbage. Det er mulig du kender en med en bænder kan _kan_ kopiere

NB. har du prøvet at lave et image med Astarte CD-copy?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-02-02 16:53

Hej Morten

Jeg véd ikke, om Per har prøvet det, men det har jeg, og det virker ikke.

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> NB. har du prøvet at lave et image med Astarte CD-copy?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-02 03:06

Hej Per

Såvidt jeg er orienteret, findes der på nuværende tidspunkt ikke software,
der kan kopiere kopibeskyttede CD'er og CD ROM'er.

Du kan forsøge at gøre følgende, - men jeg kan ikke garantere, det
virker....

Lav en tom 'Temporary Partition' i Toast 4.1.x og giv den samme navn som
originalen. Afslut Toast igen, men uden at slette tempdisken.
Åbn derefter originalen, marker alt (COM+A) og kopier _hele_ indholdet over
på den temporære ikon på din HD.
Brug dernæst FileBuddy 6.x til at se, om der ligger usynlige filer på
CD'en. Gør der det, så lav dem synlige ved at markere dem og gem dem så på
den temporære diskpartition.
Åbn derefter tempdisken og marker de filer, der var usynlige på original
CD'en og lav dem igen usynlige. Det kan du også gøre med FileBuddy.
Luk tempdisken og træk ikonet i papirkurven.
Træk selve imagefilen til din Toast ikon og brænd en CD.

De 'koder', der ligger på Originalen er primært beregnet til at forhindre
piratkopiering, samt til styring af det hjælpeværktøj, der er installeret
på din HD.

Jeg har ikke prøvet det her med CD ROM'er, men med kopibeskyttede musik
CD'er, og her virker det fortrinligt.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-02-02 16:40