[UT] & Grafikkort.
Fra : LCO

Dato : 19-02-02 22:13

Halløj i gruppen !!!!
Med ønsket om en opgradering af min "gamle" pc, står jeg nu mellem to
forskellige grafikkort: Asus AGP-V8200 GeForce3 Ti200 eller ATI Radeon 8500
Retail. Jeg spiller jo mest UT, så derfor skal dette kunne køre optimalt,
men jeg bruger altså også tid (formeget siger kæresten) på Baldurs Gate
(I+II) så dette skal det også kunne klare uden problemer (jeg tænker ikke på
den rå maskinkraft, den ved jeg der er nok af på begge kort, mere evt.
problemer med at afvikle spillet som sådan, drivere o.lign.). Efter at have
læst div. test hos AnandTech, Tom's Hardware, Sharky Extreme, Tweak
Files...osv. hælder jeg mere og mere til ATI'et, men vil gerne undgå evt.
faldgrupper med dette. Som operativsystem anvendes W2K.
Resten af opgraderingen ser sådan ud: Bundkort: Abit KR7A - RAID ATX, CPU:
AMD XP 1800+ in a box (eller med en god køler fx Silent Viking, Volcano
6cu+, Silverado ...nogen som har gode argumenter for hvilken én man bør
vælge...????), RAM: Kingston 512MB DDR PC 2100 og kabinet: Noise Control
Midi ATX. Så skulle grundlaget for nye udfordringer være tilstede.
På forhånd tak.
--
[FAUST] LCO

Fra : adrian.M.

Dato : 19-02-02 23:31

nogle ord : geo force 3. all power to it
LCO <lco@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4uf2o$1pp2$1@news.cybercity.dk...

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-02-02 01:26

LCO wrote:

> [...]
> Files...osv. hælder jeg mere og mere til ATI'et, men vil gerne undgå evt.
> faldgrupper med dette. Som operativsystem anvendes W2K.

Jeg ville vælge Radeon 8500 kortet over et gf3 til hver en tid. Hvis jeg
skulle vælge imellem det nye Gf4Ti4600 så vill jeg være i tvivl indtil
jeg huskede at man kan få to Radeon 8500 kort og et godt spil for det
som et hurtigt Gf4 koster. Altså Radeon 8500 over alt andet.

> [...]
> vælge...????), RAM: Kingston 512MB DDR PC 2100 og kabinet: Noise Control
> Midi ATX. Så skulle grundlaget for nye udfordringer være tilstede.

Ville nok selv købe Crucial ram (evt. direkte på deres hjemmeside) og
hvad vil du egentlig med RAID? Bevares det går lidt hurtigere, men det
koster for meget medmindre din PC skal bruges som dataserver eller lign.
og så er SCSI raid alligevel at foretrække. Flere harddiske betyder også
ekstra larm, øget behov for køling...

Mvh

Bruno

PS. Prøv evt. at lave et indlæg i en ATI gruppe hvor du spørger om folks
erfaringer, der er en gode måde at høre om der er problemer.