Dues Ex bemærkning
Fra : daan

Dato : 18-02-02 18:38

Jeg har gennemført 3 gange her for nyligt. I træk. Kunne ikke lade være!
MEN...
Hvordan kan man sige at det er det bedste?
Det kunne være bedre gennemtænkt. Slutningen er for uintelligent og vag og
for ugennemarbejdet. Man kunne godt have kombineret Bob Page og Helios
slutningen. Dræbe Page og joine Helios bagefter. Men den slutning tillader
spillet ikke. Alt for lineært.
JC Denton er alt for naiv i Morgan Everett slutningsfilmen.
Man kan ikke først dø og så lige efter vågne op i en celle. Eftersom man ER
død. Ugennemtænkt så det går ondt.
Desuden afventer man en kamp imod Bob Page Men det viser sig at han er
utrolig sårbar i sit "bur".
Spillets enorm store flop (fadæse) er at når man endelig med nøje har
udvalgt sine nano tekniske tilføjelser samt endelig har fået de bedste og
foretrukne optimalt opgraderet (opgraderingerne tager faktisk hele spillets
længde, først til slut er de endelig blevet maksimale), så er spillet slut.
Jamen det er jo først nu at det sjorve begynder!!!!!! Men det skulle
alligevel slutte. Ærgeligt!
Men jeg har jo spillet det 3 gange i træk nu og det ville jeg vel ikke gøre
hvis det ikke var for at spillet havde en værdi af en art.
Desuden er skillpoints ikke delt ud ved de mest oplagte steder man kunne
tænke sig at få skillpoints og nogle steder hvor det er OPLAGT at få
skillpoints får man det ikke.
Skillpoints er vigtige i spillet og (faktisk det vigtigeste overhovedet) der
mangler skillpoints på visse oplagte steder.
Man har ikke en redelig chance for at redder sin bror fra døden, Jeg blev og
prøvede at rede ham men det var ikke nok at nakke Men in black. Hele
hotellet er besat med troopere og man kan ikke skyde sig ud eller noget, af
den situation, hvis man skulle beslutte sig for at blive og redde Poul.
Prøver man at ramme Men in black eller troopers og kommer ved en fejltagelse
til at ramme bror'en/Poul så skyder han efter én(mig). ikke særligt
gennemtænkt.
Kortene er for enkle. De kunne godt have været mere detaljerede.
Hvorfor kan de mech's ikke se én når man er organisk cloaked de har jo
vision enhancement. Det burde de.
Ydermere burde de blive ved med at se én gennem væggen når de først har
spottet én og man ikke har flyttet sig, men mech's ene siger bare at "nå,
han er forsvundet igen" eller sådan noget lignende. Først ser de én men så
gør de det alligevel ikke.
Måske skulle jeg lige tilføje at man efter at have udryddet samtlige
troopere og byen er helt fri for de troopers det vrimlede med før, dukker
der pludselig lige så mange troopere op igen fra den blå luft efter en kort
konversation med en person umiddelbart lige efter at have udryddet dem alle.
DUES EX ER IKKE GENNEMTÆNKT!
Men idé'en er hammer god.
-
david

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-02-02 21:38

> DUES EX ER IKKE GENNEMTÆNKT!
> Men idé'en er hammer god.
> -
> david

Dine kritikpunkter er rigtige nok, men jeg er nu stadig temmelig betaget af
spillet, og synes det er et af de bedste jeg har oplevet i mine ca. 14 år
med comp. spil (dvs. siden Armstrad cpc 464).

Den faste linearitet er vist også det producentens største kritikpunkt.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 19-02-02 00:06

On Mon, 18 Feb 2002 18:37:45 +0100, "daan" <daan@mail.dk> wrote:

<snip>

> [...]
>Prøver man at ramme Men in black eller troopers og kommer ved en fejltagelse
>til at ramme bror'en/Poul så skyder han efter én(mig). ikke særligt

<snup>

Jeg er sårn' jævnt enig i de ting du skriver, dog tager du fejl her:
Det _er_ muligt at redde Paul (broderen), han behøver ikke dø!

Faktisk er det ganske simpelt at redde ham - forlad hotellet gennem
hoveddøren, ikke vinduet, og han lever...

Men for nu at bygge lidt videre på din liste over fejl/underligheder,
så er Paul udødelig - lad ham nakke alle fjenderne, så bliver kampen i
hotellet lidt nemmere. Dog forsvinder han *puf* hvis man mister ham af
syne (tror det er triggeren).
Desuden kan man nakke _alle_ fjenderne i hotellet og rydde helt op,
men hvis man så hopper ud af vinduet dør Paul!

Hoveddøren! Thats the trick.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : daan

Dato : 19-02-02 12:32

Nå, så må det være fordi at man tager turen ud af vinduet, at han dør.
Jeg har nemlig prøvet at bare stikke af fordi poul siger jeg skal stikke.
Da gjorde jeg som poul sagde og stak af gennem vinduet og blev ikke for at
redde ham.
Men det døde han alligevel af.
Så vinduet er altså _altid_ døden for poul.

> Hoveddøren! Thats the trick.

Hoveddøren ja vist. okey okey!

> Men for nu at bygge lidt videre på din liste over fejl/underligheder,

Ja, så er det nok alligevel ikke nødvendigt at brokke sig en gang til, men
jeg gør det altså lige igen nu for jeg
vidste ikke at der også fandtes ydemere en _fejl_ i spillet.
Det skal da ikke være _død_ afgørende om man tager udvejen af den ene eller
den anden vej. Ugennemtænkt igen.
Nu må jeg korse mig. Man kan åbentbart blive ved og ved *LOL* med at finde
ugennemtænkte episoder i spillet.
(men fedt er det da alligevel.)

PS (stavefejl; Dues ex skal være: Deus ex )
-
david

[]

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-02-02 12:13

daan wrote:

> Jeg har gennemført 3 gange her for nyligt. I træk. Kunne ikke lade være!

Har selv gennemført 1½ gang. Første gang på sværest, "Realistisk", og anden gang
på samme sværhedsgrad hvor jeg forsøgte at undgå at slå nogen ihjel. Jeg var dog
nødt til at nakke hende den kvindelige bot og endte siden med at opgive at
gennemføre uden brug af "lethal force", da jeg simpelthen løb tør for bedøvende
pile.

> MEN...
> Hvordan kan man sige at det er det bedste?

FORDI DET ER DET (Når du råber så kan jeg osse). Kan du nævne et spil som kommer
i nærheden eller bare et som man gider gennemføre 3 gange?

Jeg er sådan set rimelig enig i en del af dine kritikpunkter og har selv andre,
men jeg har det sådan at mange af de ting man er utilfreds med i Deus Ex kun er
noget man tænker over fordi at der er så mange ting spillet gør godt at man
automatisk stiller kanont høje krav og derfor kritisere ting man aldrig ville
kritisere i et andet spil. Fx. er du utilfreds med de tre slutninger som spillet
har, men bare det at spillet har tre slutninger er da nærmest en sensation.

Din kritik af Argumentation systemet kan jeg heller ikke forligs med, jeg synes
det fungerer fint og det er glimrende at man ikke bare får udvidelserne når man
forventer det samt at der ikke er frit valg. Bevares det kunne da havde været
sjovt at få lejlighed til at lege lidt mere med udvidelserne, men det gør mig
ikke noget at det fungerer som det gør for hvor sjovt er det egentlig at være
supermand.

Mht. at man vågner op i en celle så ser jeg heller ikke problemet, det er jo
ikke ligefrem fordi man er en normal Homo Sapiens.

Der er spil som gør visse ting bedre end Deus Ex, men ingen hvor den samlede
pakke når samme niveau.

No One Lives Forever: NPC'erne er lidt mere intelligente på enklete punkter, men
spillet er totalt linært. Omgivelserne er dog meget afvekslende og humoren
Return to Castle Wolfenstein. Enkelte grafiske effekter som er flottere, men
hvor det dog skuffer mht. realisme. Fx. lukker alle døre sig selv og de kan også
allesammen åbne begge veje. Man kan heller ikke skyde igennem en alm. trædør med
selv det største maskingevær. NPC'erne er som Lemminger. Totalt linært gameplay.

Project I.G.I.: Kæmpe flotte baner, lækre våben... fraværet af en egentlig
save-funktion er frustrerende til tider. Igen et totalt linært gameplay,

I mine øjne er Deus Ex i en klasse for sig og simpelthen det bedste
single-player computerspil nogensinde, i stedet for at irriteres over de mange
ting man ikke kan vil jeg altså hellere glæde mig over de mange muligheder som
er i spillet. Der er simpelthen ingen andre spil som kommer i nærheden af at
tilbyde en at gennemføre spillet på sa mange måder. Der er en 2'er på vej, den
kommer formodentlig om 1 år, og jeg glæder mig helt vildt.

I 2'eren lover de en verden hvor (Liste basseret på diverse previews m.m.):

Lyd udbredes realistisk. Altså ikke "bare" line-of-sight som nu.
Langt flere elementer i omgivelserne kan interageres med. Fx. vil man kunne
samle en stol op og bruge den som våben.
Man ikke kan klatre på vægge ved hjælp af minerne.
Der bliver mer kommunikation med NPC'ere.
Færre steder hvor man bliver tvunget i en bestemt retning.
Grafikken er bedre. Spillet laves vha. Unreal 2 enginen.
Fysikken er bedre - altså tyngdekraft, kolissioner m.m.

Indtil Deus Ex 2 kommer så håber jeg at kunne fornøje mig med:

No One Lives Forever 2
Unreal 2
Unreal Tournament 2
Project I.G.I. 2
Halo (Når det kommer til PC)
Hitman 2 (Nu kan man endelig spille i first-person, 3rd person er en absolut
no-no for mig.)
Duke Nukem Forever (Hvis det altså nogensinde udkommer).

og sidst men ikke mindst det længe ventede Morrowind.

Det bliver et dyrt år på spillekontoen.

Mvh

Bruno

PS. I andre genre glæder jeg mig til CMR3, WSC, NFS-High Stakes II

Fra : daan

Dato : 14-03-02 19:25

-Intet her-

-