DVD
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 17-02-02 14:01

Når man ser DVD oplever jeg at resten af computeren bliver langsommere. Jeg
troede at grafikkortet på min iBook dekodede DVD-filmene.
Gør det grafikkort overhovedet noget som helst? Eller skal jeg mon bare
hente en driver så jeg kan benytte hardwaredekodning af film?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 14:21

In article <B8956827.1B5E%henningpoulsen@mac.com>,
Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Når man ser DVD oplever jeg at resten af computeren bliver langsommere.

Hvornår er det et problem ud over når du beregner tunge data i baggrunden

> Jeg troede at grafikkortet på min iBook dekodede DVD-filmene. Gør det
> grafikkort overhovedet noget som helst?

Grafikortet gør noget dvs. det hjælper til, men det har ikke en
dedikeret chip der tager sig af MPG2 afkodning (også kaldet hadware
encoding).

> Eller skal jeg mon bare hente en driver så jeg kan benytte
> hardwaredekodning af film?

ikke

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 17-02-02 14:48

> Hvornår er det et problem ud over når du beregner tunge data i baggrunden

Jeg er nervøs for at pc-drengene skal fortælle mig at min computer er rigtig
slatten i forhold til deres. De har jo 1100 MHz bærbare, og griner af
iBooken. Menuerne, og alt det andet er ikke desto mindre tydeligt mindre
responsive når jeg kører en DVD. Det er ikke så godt.

> Grafikortet gør noget dvs. det hjælper til, men det har ikke en
> dedikeret chip der tager sig af MPG2 afkodning (også kaldet hadware
> encoding).

Nå, skidt pyt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 15:21

In article <B8957322.1DBA%henningpoulsen@mac.com>,
> [...]

> iBooken. Menuerne, og alt det andet er ikke desto mindre tydeligt mindre
> responsive når jeg kører en DVD. Det er ikke så godt.

Bed dem om at afspille en DVD på deres computer (vel og mærke uden et
MPEG2
kort)

NB. Jeg går selvfølgelig ud fra, at du bruger Mac OS X, Mac OS 9's DVD
afspilning kan i al fald ikke "imprenere" dem.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-02-02 14:57

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> writes:

> [...]
> DVD-filmene. Gør det grafikkort overhovedet noget som helst? Eller
> skal jeg mon bare hente en driver så jeg kan benytte

Decoding af DVD varetages af software; ikke af hardware. Det et nogle
generationer af PowerBooks siden at det foregik sådan. I praksis mener
jeg ikke at det er noget problem. Når jeg ser film foretager jeg mig
sjændent stort andet på min maskine.

-j

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."