Definering af variabel ud fra argument i f~
Fra : Erik Hansen

Dato : 15-02-02 09:13

Hejsa.

Jeg har brug for at kan definere variabel ud fra et argument.

Jeg ønsker at lave en funktion som kan gøre dette:

function fill (varenummer) {
document.form.varenummer.checked = false;
}

Det der skal være fidusen er at varenummer f.eks. kan være 1220, og så
skal den reelle sætning være:

document.form.1220.checked = false;

Kan man dette med javascript?, alternativ er at jeg skal lave nogle
lange onclick sætninger ud for hver input felt, og da der snildt kan
være 30 - 40 inputfelter bliver det en meget stor html fil.

....:::Erik

Fra : Kasper

Dato : 15-02-02 09:25

Kald dine felter for vare1, vare2, ... vareN. Lad da funktionen være
defineret ved

function fill (varenummer) {
var fieldname = 'vare' + varenummer
document.form.elements[fieldname].checked = false;
}

Med venlig hilsen

Kasper