Gamle spil på Win98SE
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 14-02-02 11:02

Hej

Efter oprydning i kælderen fandt jeg et gammelt spil. Strike Commander er et
flysimulatorspil med en god historie bag.

Vore dages flysimulatorer er pisseavancerede, så jeg har faktisk ikke rigtig
spillet flysimulatorspil siden F22 Lightning II, og det er sgu ved at være
længe siden.

Er der nogen der har en idee om hvordan jeg får Strike Commander til at
virke, så vidt jeg ved er det jo et DOS-spil, og ikke lige sådan at få til
at starte med Win98SE?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-02-02 11:09

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Er der nogen der har en idee om hvordan jeg får Strike Commander til at
> virke, så vidt jeg ved er det jo et DOS-spil, og ikke lige sådan at få til
> at starte med Win98SE?

Jeg havde ingen problemer i sin tid, du burde kunne installere det og så blot
lave en genvej til spillet. Det er muligt Windows så vil sige spillet skal køre
i DOS mode, hvis det er tilfældet så betyder det blot at Windows lukkes ned mens
du spiller.

Der kan være noget sjov med opsætning af lydkort og joystick (og mus hvilket
vist ikke er relevant til Strike Commander), men hvis det giver problemer så
check dokumentationen til udstyret.

Watch your six

Bruno

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 14-02-02 12:04

> [...]
køre
> i DOS mode, hvis det er tilfældet så betyder det blot at Windows lukkes
Ja, det gør den også

> Der kan være noget sjov med opsætning af lydkort og joystick (og mus
hvilket
> vist ikke er relevant til Strike Commander), men hvis det giver problemer

> check dokumentationen til udstyret.
ja, ser du der er jeg nok lidt på spanden. Når jeg kører filen "sccd" som
den beder mig om, så fortæller mig den at den vil lukke alle programmer for
at køre i DOS, derefter skifter den til DOS, begynder indlæsning, og når den
har fundet musen skriver den noget jeg ikke kan nå at se, og derefter
genstartes maskinen uden noget videre.....

Flere andre filer beder mig om at skrive "sccd" i feltet, hvorefer Windows
afbryder med en besked om at vinduet skal lukkes. Så her er jeg sgu lidt
lost...

> Watch your six
jaja, skal jo lige igang først...

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-02-02 12:38

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> [...]
> har fundet musen skriver den noget jeg ikke kan nå at se, og derefter
> genstartes maskinen uden noget videre.....

Kan du få Windows til at genstarte i DOS mode? (Start->Luk->Genstart i DOS mode)

Hvis du kan så burde du kunne få en chance for at finde ud af hvad der foregår,
hvis ikke er der vist noget i din Windows opsætning du skal kigge på. Søg evt.
på google (windows dos-mode osv.)

> Flere andre filer beder mig om at skrive "sccd" i feltet, hvorefer Windows
> afbryder med en besked om at vinduet skal lukkes. Så her er jeg sgu lidt
> lost...

Sorry, det er for længe siden til at jeg kan huske om der skal gøres noget
særligt. Tjek om der evt står noget i spillets readme-fil.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-02-02 14:52

"Tim Lerche Sørensen" skrev
> Er der nogen der har en idee om hvordan jeg får Strike Commander til at
> virke, så vidt jeg ved er det jo et DOS-spil, og ikke lige sådan at få til
> at starte med Win98SE?

Visse af de gamle dos-spil stillede jo store krav
til basis-hukommelsen.
Du skal checke at du har Himem og EMM386
i config.sys og/eller autocexe.bat (kan ikke
lige huske hvilken) og at de findes på din
harddisk. De kan nemt konfigureres med
Memmaker som ligger på Windows cd'en.

Og du skal ha' en cdrom driver til dos,
hvis spillet kræver cd-rom. Det kunne være
MSCDEX.exe, mener jeg den hedder.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 14-02-02 21:52

ok. Det lyder som en lidt større omgang med en masse filer jeg kun har hørt
om. Jeg tror jeg vil prøve at gå i krig med det...

Tak for hjælpen...