/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
co2 ind i filteret
Fra : Jens Jacob Buus


Dato : 12-02-02 18:17

Hvis man gøder med Co2 i filteret, risikere man så ikke at ødelæggen den
iltkrævende bakterie kultur i filteret ?



 
 
Soren 'Disky' Reinke (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 13-02-02 21:09


"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> wrote in message
news:3c6a9f79$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis man gøder med Co2 i filteret, risikere man så ikke at ødelæggen den
> iltkrævende bakterie kultur i filteret ?

Nej.

Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.

Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance for de
sørger for at ilt mængden også stiger.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
Remove IHSYD from email address when replying by email

Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html



Preben Riis Sørensen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 15-02-02 21:56

> Nej.
>
> Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.
>
> Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance for de
> sørger for at ilt mængden også stiger.
>
> --
> With many Thanks
>
> Soren

Men metoden er umulig at kontrollere, med mindre du kan tælle boblerne der
bliver ledt ind i filteret. Senere risikerer du muligvis at der kommer en
stor ansamlet boble op i pumpen, hvorved den kører tørkørsel, muligvis ude
af stand til at komme igang igen. Køb en dims til at sætte på afgangen, en
slags plastspiral, hvor du kan se det hele.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Soren 'Disky' Reinke (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 16-02-02 09:18


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3c6d764e$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej.
> >
> > Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.
> >
> > Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance for
de
> > sørger for at ilt mængden også stiger.
> >
> > --
> > With many Thanks
> >
> > Soren
>
> Men metoden er umulig at kontrollere, med mindre du kan tælle boblerne der
> bliver ledt ind i filteret. Senere risikerer du muligvis at der kommer en


Selvfølgelig har man en bobble tæller på inden man blander det med vandet.

> stor ansamlet boble op i pumpen, hvorved den kører tørkørsel, muligvis ude
> af stand til at komme igang igen. Køb en dims til at sætte på afgangen, en
> slags plastspiral, hvor du kan se det hele.

Jeg har kørt med det i lang tid uden så meget som en gang et have
problemmer, dit nævnte problem opstår kun hvis du tilfører store mængder
CO2.

De plastspiraler du snakker om er skide dyre, og bremser
vandgennemstrømningen enormt, og får ikke opløst samme mængde CO2.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
Remove IHSYD from email address when replying by email

Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html



moff (05-03-2002)
Kommentar
Fra : moff


Dato : 05-03-02 05:12

"Soren 'Disky' Reinke" skrev d. 16-02-02 09:18 dette indlæg :
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> news:3c6d764e$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Nej.
> > >
> > > Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.
> > >
> > > Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance
for
> de
> > > sørger for at ilt mængden også stiger.
> > >
> > > --
> > > With many Thanks
> > >
> > > Soren
> >
> > Men metoden er umulig at kontrollere, med mindre du kan tælle
boblerne der
> > bliver ledt ind i filteret. Senere risikerer du muligvis at der
kommer en
>
>
> Selvfølgelig har man en bobble tæller på inden man blander det med
vandet.
>
> > stor ansamlet boble op i pumpen, hvorved den kører tørkørsel,
muligvis ude
> > af stand til at komme igang igen. Køb en dims til at sætte på
afgangen, en
> > slags plastspiral, hvor du kan se det hele.
>
> Jeg har kørt med det i lang tid uden så meget som en gang et have
> problemmer, dit nævnte problem opstår kun hvis du tilfører store
mængder
> CO2.
>
> De plastspiraler du snakker om er skide dyre, og bremser
> vandgennemstrømningen enormt, og får ikke opløst samme mængde CO2.
>
> --
> With many Thanks
>
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
> Remove IHSYD from email address when replying by email
>
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
> http://www.disky-design.dk/fish
>
> Now available:
> The internets first PLANT SEARCH ENGINE
> http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html
>
> Hej
Jeg vil lige sige at jeg har også ledt mit CO2 ind i filteret og det
virkede meget fint
men nu bruger jeg en plastikspiral jeg har købt,den koster ca 220 kr
men den holder jo også
i mange år så om det er dyrt ved jeg nu ikke,den virker meget
fint,grunden til at jeg købte den
var fordi at jeg købte nyt akvarie det er et juwel med et fast
hjørnefilter i så det var ikke
så nemt at få plads til slangen syntes jeg.Den plastikspiral jeg har
købt virker på den måde at
boblerne løber rundt i spiralen til at de kommer op til låget,som
virker som en lille kop hvor CO2
lægger sig et stykke tid og bliver opløst i vandet.
mvh moff

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste