Office Line
Fra : x-man

Dato : 11-02-02 19:47

Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
hos Office Line?

Mvh.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-02-02 20:05

x-man <guy_6@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
> hos Office Line?
>
> Mvh.

De er meget flinke, men generelt lidt dyrere end andre Mac forhandlere.

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-02-02 20:33

In article <3c68119c$0$229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"x-man" <guy_6@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
> hos Office Line?

hvis du forventer vejledning dvs. at du ikke er sikker på hvad du skal
have, bør du se dig om efter en anden forhandler - Især servicen og
viden nivauet hos de ansatte i butikken på Åbulevarden er under al
kritik.

Hvis du derimod ved præcist hvad du skal bruge, kan jeg anbefale dig at
ringe til hovedkontoret i Allerød for at tale med en sælger - de kan
ofte mache konkurenternes priser, svare på spørgsmål og levere ganske
hurtigt.

<icq:131382336>

Fra : Compaqmaster

Dato : 11-02-02 22:11

Jeg har meget gode erfaringer med office line Odense, samt Nico data Odense.
Efter min menning skal man handle hos en ren mac forhandler, ikke electric
city freedgaard osv..

Fra : NH

Dato : 11-02-02 22:39

> Jeg har meget gode erfaringer med office line Odense, samt Nico data
Odense.
> Efter min menning skal man handle hos en ren mac forhandler, ikke electric
> city freedgaard osv..

Hvorfor ???? lige den udmelding. Jeg vil ikke starte nogen krig.

Hvis svaret er at de ikke ved så meget om Mac så skal du helt sikkert ikke
generaliserer men jeg er da enig i at en special forretning helt sikkert har
den nødvendige expertise. Er det så alle der søger den, det tror jeg ikke,
jeg er meget ny (ca. 5 md. gammel nyfødt) og min erfaring er at Macfolket er
folk med stor viden og de/i/vi går vel mest efter prisen da produktet er det
samme.

Dette forum er tilmed ganske gratis.

Du kalder dig Compaqmaster, så vidt jeg ved sælger de kun Pcer hihihihihihi

Venligst en som føler sig lidt truffet

Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-02-02 02:26

Hej X

Jeg har kun gode erfaringer med afdelingen her i Århus og den i Odense. Hvad
angår den i København, så kender jeg ikke noget nævneværdigt til den, så den
vil jeg ikke sige noget om - hverken godt eller skidt...

Det er især afd. her i Århus, som jeg handler hos, og de har altid kunnet
levere de ting, jeg skulle bruge både til mig selv og til de kunder, som jeg
henviser til dem, når det gælder hardware og visse software indkøb.

Jeg synes heller ikke ventetiden ved bestilling, hvis varen ikke er på lager,
er særlig stor. Fx. bestilte jeg d. 22.12.01 2 stk. Barracuda IV 40gb diske,
og fik at vide, at de ikke var lagervare endnu, og at der nok ville gå 8-10
dage pga. julen og nytåret, men de var i hus allerede d. 27.12.!. Og da jeg i
sin tid bestilte en 17" Apple StudioDisplay (blå) var den udsolgt og de havde
den ikke engang på lager i København, hvor deres hovedlager befinder sig. -
Fik at vide, at der nok ville gå omkring 14 dage, da de skulle have den hjem
fra Apples hovedlager i Holland (Apple Danmark havde også udsolgt), men
allerede 4 dage efter fik jeg den ind ad døren - leveret af en budcentral
uden ekstra betaling!

Jeg har også været ude for, at jeg har fået 1/2 års ekstra garanti, da jeg på
et tidspunkt købte en rigtig 'mandags-model', som stod på værksted eller var
sendt ind til Apple i ca. 1/2 år. - Så jeg kan ikke sige andet end godt om
dem....

...med _én_ undtagelse. - De er ikke blandt de billigste forhandlere! - Men
her er jeg villig til at 'krybe til korset', om jeg så må sige..., da jeg er
svagtseende, - så er det just ikke tilrådeligt for mig at begynde med at rode
rundt mellem de forskellige interne dele for at finde det stik eller det
kabel, hvor jeg skal sætte en ny HD....-)(-

mvh. Erik Richard

x-man wrote:

> Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
> hos Office Line?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-02-02 20:26

> Det er især afd. her i Århus, som jeg handler hos, og de har altid kunnet
> levere de ting, jeg skulle bruge både til mig selv og til de kunder, som jeg
> henviser til dem, når det gælder hardware og visse software indkøb.

Mindes engang du skrev at de også henviste til dig, hvilket fint
kammeratskab.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-02 02:33

Hej Jan

Hvad har det egentlig med sagen at gøre? - Det er i de færreste tilfæælde, at jeg
beder de kunder, jeg sender derop henvise til mig... - Det sker kun i de
tilfælde, hvor jeg på forhånd har aftalt et møde med en konsulent hos dem for den
pågældende kunde.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 12-02-02 12:43

x-man <guy_6@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
> hos Office Line?

Min erfaring med Office Line i Århus er, at de ikke er de ekstra penge
værd, som tingene koster. Det er et par år siden, jeg satte mine ben
derude sidst, så servicen kan naturligvis være blevet langt bedre, men
dengang var rådgivningen til grin og værkstedet kiggede først på
tingene, når man efter to uger havde ringet ud og rykket - derudover var
de ude af stand til at fatte en mundtlig fejlmelding, så jeg måtte ringe
flere gange for at få dem til at forstå en og samme sætning.

Hos postordrefirmaet Computerstore har jeg fået langt bedre rådgivning,
hurtigere levering og ikke mindst bedre priser.

HVis du bor i Århus, kan det også være en ide at kigge ind til Fredgaard
i Ryesgade - de har - selvom det lyder utroligt - en Mac-kyndig sælger.

--
Christian

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-02-02 20:26

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> [...]
> de ude af stand til at fatte en mundtlig fejlmelding, så jeg måtte ringe
> flere gange for at få dem til at forstå en og samme sætning.

Sidst jeg ville have købt hos dem, ca. 2 år siden, var sælgeren i Shop
delen ikke til at hive op af sin stol, han kunne dog (siddende) svare på
de fleste spørgsmål, dog ikke det helt store "hvorfor vælge mac". Ok,
jeg vidste hvad jeg var efter, men det viste sig så at den alligevel
ikke var på lageret. Det er en af de ting jeg forventer af en "rigtig"
butik, at man kan tage ting med sig ud, ellers er postorder ligeså godt.

Nu står denne mac snart til udskiftning, og hvis det skulle blive et
Apple produkt igen, så er Office Line her i Århus ikke nogen der får
besøg. Fredgaard (Århus v. busgaden) virker som et fornuftigt sted, det
er naturligvis mærkbart at Apple ikke er hele butikken, men dette tror
jeg giver mere fornuft for mange købere, som endnu ikke er påvirket af
den evindelige religion omkring Apple.

> Hos postordrefirmaet Computerstore har jeg fået langt bedre rådgivning,
> hurtigere levering og ikke mindst bedre priser.

Det var der jeg endte sidst. Gode og venlige sælgere, selvom de vel også
sidder ned Servicen var som altid helt i top, samt de ville give en
smule rabat i forhold til listeprisen, når der også blev medkøbt andre
ting end blot en mac.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-02-02 21:22

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:
> Sidst jeg ville have købt hos dem, ca. 2 år siden, var sælgeren i Shop
> delen ikke til at hive op af sin stol, han kunne dog (siddende) svare på
> de fleste spørgsmål, dog ikke det helt store "hvorfor vælge mac".

Utroligt! Jeg stillede præcis det samme spm. i 'Computer Mac' i Århus (
er det mon ikke 'samme' forretning?) for seks år siden.
Den - dengang ligeledes - sløve sælger svarede flegmatisk: "Det er vel
nærmest et trosspørgsmål"!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-02-02 22:17

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> (er det mon ikke 'samme' forretning?) for seks år siden. Den - dengang
> ligeledes - sløve sælger svarede flegmatisk: "Det er vel nærmest et

Det kan vel også være et godt argument for Mac. Mange tror, at den kun
kan bruges til grafik. Ved at gøre det til et trosspørgsmål ligestiller
man den jo med pc.
Jeg plejer at gøre lidt af det samme, hvis folk spørger, og jeg
ikke lige har lyst til en større diskussion. Så plejer jeg at sige, at
det jo er en computer ligesom alle andre, og den kan stort set det
samme. Men ligesom nogle foretrækker at køre rundt i en Ford, mens andre
vil have en Opel, så foretrækker nogle Mac og andre pc.
Og til Morten: Nogle foretrækker Campagnolo, andre foretrækker
Shimano. Men i bund og grund er begge mærke glimrende og man kan vinde
både VM og Tour de France med dem. Nå ja, jeg kan ikke, men Morten kan
måske?
Jeg kan ikke lade være med at uddybe. For nogle år siden læste
jeg om det. Det var vist under "Think Different" kampagnen. Apples
kampagne blev sammenlignet med en kampagne, Pepsi Cola havde kørt med
blindsmagning rundt i USA. Sådanne reklamer har vi også set herhjemme.
Et langt rør med flasken i og et glas foran. Når folk så har sagt, at A
smager bedst, løftes røret, og det er en Mac, øøhh Pepsi mener jeg.
Formålet med de kampagner skulle ikke være at fremhæve produktet
frem for konkurrenten. Det skulle blot være at få produktet sidestillet
med den langt mere populære konkurrent. Pepsi ville også være et fint
Cola-mærke, ligesom Coca-Cola.
På samme måde vil Apple ligestilles med pc'erne. I stedet for at
folk overvejer, om de skal købe en IBM, Compaq eller Dell, skal de
overveje, om de vil købe en IBM, Compaq, Dell eller Apple.
Forstår I, hvad jeg mener? Mange tror, at en Mac bare er til
grafikere, så de overvejer den slet ikke. De skal lære, at den også kan
bruges til "almindelige" ting som tekst, regnskab, kartotek, e-mail,
Internet og spil.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-02 22:43

In article <1f7kd85.1do7dz19atcvgN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> Shimano. Men i bund og grund er begge mærke glimrende og man kan vinde
> både VM og Tour de France med dem. Nå ja, jeg kan ikke, men Morten kan

no way - jeg er ret sikker på at du kører stærkere end mig (øv)

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-02-02 22:25

in article 1f7k7yn.1ifcm7l12g0hsaN%jonasenREMOVE@THISit.dk, Jan Oksfeldt
Jonasen at jonasenREMOVE@THISit.dk wrote on 13/02/02 20:26:

> [...]
> sidder ned Servicen var som altid helt i top, samt de ville give en
> smule rabat i forhold til listeprisen, når der også blev medkøbt andre

Hvis du og andre er momsregistrerede, er jeg da nok i stand til at skaffe en
fornuftig pris på det meste. Skriv en mail hvis det bliver aktuelt.

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 14-02-02 09:30

> [...]

> er naturligvis mærkbart at Apple ikke er hele butikken, men dette tror
> jeg giver mere fornuft for mange købere, som endnu ikke er påvirket af

Prøv også Ryesgade - jeg er meget positivt overrasket over den sælger,
jeg talte med. Det var tydeligt, at han selv var Apple-ejer.

> [...]
> sidder ned Servicen var som altid helt i top, samt de ville give en
> smule rabat i forhold til listeprisen, når der også blev medkøbt andre

Jeg fik ca. 2000,- på min iMac - gad vide, om det var fordi jeg købte et
Superdiskdrev?

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 11:05

In article <1f7l8n6.1ilmpbbg9gflN%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Winther Bech) wrote:

> Jeg fik ca. 2000,- på min iMac - gad vide, om det var fordi jeg købte et
> Superdiskdrev?

Jeg tror at de fik ondt af dig, først en PB5300 og så et superdisk
drev...

<icq:131382336>

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 12-02-02 22:17

bechd@mac.com writes:
>HVis du bor i Århus, kan det også være en ide at kigge ind til Fredgaard
>i Ryesgade - de har - selvom det lyder utroligt - en Mac-kyndig sælger.

....og det har de også på Falkoner Alle i København. Jeg købte for et par
år siden en cd-brænder, der lissom aldrig rigtigt kom til at virke
ordentligt. For at gøre en lang historie kort mente sælgeren at det måtte
være fordi jeg havde et forældet system (8.6).
Det skulle ikke være mit problem at bræneren var afhængig af en bestemt
software, så fluks fik jeg udleveret sys. 9.1.
udover en masse go´macsnak, så kalder jeg sgu det service.

Venlig hilsen

Gert Nielsen.

"Man skal passe på en markant profil, ikke bli´r til en lang næse"
Erling Olsen.

Fra : Jens

Dato : 14-02-02 10:41

"x-man" <guy_6@hotmail.com> wrote in message news:<3c68119c$0$229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Er der nogen der har enten gode eller dårlige erfaringer med at handle Mac
> hos Office Line?

Jeg har kun haft gode oplevelser hos Office line i Århus. Rigtig flink
og ærlig betjening. Priserne virker fornuftige.

/jens