Mange gange med en maxi er at der enten er et def. luftfilter eller mangler
det hvide plastrør på det .
Der har jeg skiftet mange eller sat det rør på.
det med at sætte en større dysse i er der kun 2 der dur det er 54 eller 56.
et luftfilter der ikke er afstemt går den ikke godt.
Jan
"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c87597e$0$1736$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jo - det lyder jo som forkert blanding...Men det kan ind imellem være
svært
> at afgøre,
> om det skyldes tændings- eller karburator problemer
>
> Jeg er ikke klar over hvilken karburator der sider på den, om den har
> indstillelige dyser.
> Hvis den har 1 indstillelig dyse, er det sikkert den der kaldes
"luftdysen".
> Sådanne luftdyser skal som regel skrues helt ind og ca. 1 omdr op.
> Det kan også skyldes at nålen i karburatoren sidder i forkert hak, dvs at
> nål og dyse er
> blevet slidt en smule og giver for fed blanding, nålen kan så - formoder
> jeg - flyttes et hak ned
> Skidt i svømmerhusets dyse kan også have den effekt du beskriver - for
lavt
> flow - hvilket
> vil give for mager blanding, når den skal tage gas.
> Falsk luftindtag ved pakningen kan du evt se, hvis du smører lidt
smøreolie
> på flangen, hvis
> det bliver suget ind....tja...
>
> Noget andet er, at hvis du har kørt med forkert blanding, så kan tændrøret
> have taget skade,
> ind imellem kan man få fantastiske resultater ved at skifte tændrøret
>
> God fornøjelse...
> /Henning (der kun selv har haft én maxi)
>
> "Ole Fisker" <notValidMail@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> news:3c85be58$0$75702$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Henning
> >
> > Faktisk blev jeg så sur på den sidst at jeg ikke har kigget på den
siden,
> > men jeg nåede da at finde ud af at
> > der ikke var oplagte "falsk luft" muligheder.
> >
> > Men når du siger at det kan have været tændingen hele tiden, hvordan har
> den
> > så kunnet starte og
> > tage ca. halv gas inden den døde, og når man så slækker gassen kommer
den
> > igen. Tyder det ikke mere på
> > et benzin problem.
> >
> > Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke er meget for at udskifte
> stumper,
> > som så viser sig at være iorden alligevel, det
> > koster jo det skidt.
> >
> > Og det der med fejlfinding på motorer er ikke min stærke side.
> >
> >
> > MVH
> > Ole Fisker (som havde en maxi for ca. 30 år siden)
> >
> >
> > "Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> wrote in message
> > news:3c85612e$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Tændingen er sikkert også den oprindelige grund til at den mister
> > pusten...
> > > ret problemet ved at købe billigste dele først.. tændrør, hætte,
kabel,
> > > kondensator, kontakt, spole..
> > >
> > > Og ...rolig nu...en Maxi kan man squ altid få til at køre...
> > >
> > > /Henning, der trådte sine barnesko omkring en Maxi for...25 år siden
> > >
> > >
> > > > "Ole Fisker" <notValidMail@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> > > > news:3c6b678b$0$62875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > > Hej
> > > > >
> > > > > Mange tak for alle rådene, når jeg får liv i den igen vil jeg
starte
> > med
> > > > > at søge efter steder hvor den kan tage falsk luft ind.
> > > > >
> > > > > Men i nellemtiden har den mistet tændingen, jeg smider snart
skidtet
> > ud.
> > > > >
> > > > > MVH
> > > > > Ole Fisker
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>