Puch Maxi spørgsmål
Fra : Daddy

Dato : 10-02-02 14:29

Hej

Min søns Maxi vil ikke køre.

Problem : Den vil ikke tage gassen. Den dør ved ca. halv gas, men hvis
chokeren aktiveres en smule,
kan man få den til at tage gassen.

Jeg har checket :
Udstødning , cylinder er tæt.
Svømmeren er ikke utæt.
Karburatoren er renset.

Kan det være luftfilteret ??

MVH
Ole Fisker

Fra : MaxiSmiley

Dato : 10-02-02 17:40

Prøv at stille Luftskruen! Når Puch´en er varm så skruer du luftskruen
helt ind og hurtigt 1½ (360 grader) omgang ud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-02-02 21:52

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at stille Luftskruen! Når Puch´en er varm så skruer du luftskruen
> helt ind og hurtigt 1½ (360 grader) omgang ud.

Måske skal vi lige opfriske et par ting.. En cirkel (og dermed en omgang)
består af 360 grader. Hvis han skal dreje 1½ omgang skal han nok dreje
540grader?

> http://www.kandu.dk/

/Thomas

Fra : MaxiSmiley

Dato : 10-02-02 22:15

Hold kæft hvor er du sjov!! ha ha... Det er skulle tages som at 1 omgang
var 360! Fordi der er nogle padder som tror det er 180... Jeg forsøgte
bare at præcisere mit budskab og så kommer du din åndsbolle og forsøger
at spille smart!!!
FUNNY JOHNNY

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-02-02 22:59

Sun, 10 Feb 2002 21:15:16 GMT, skrev "MaxiSmiley"
<MaxiSmiley.news@kandu.dk> noget i retning af:

>Hold kæft hvor er du sjov!! ha ha... Det er skulle tages som at 1 omgang
>var 360! Fordi der er nogle padder som tror det er 180...
Ikke for at vade i det, men hvis de tror at 180 grader er 1 omgang,
saa maa de jo tro, at 360 grader er 2 omgange. :o>
But hey, I got the picture....
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !

Fra : RpR

Dato : 11-02-02 07:51

> [...]
> var 360! Fordi der er nogle padder som tror det er 180... Jeg forsøgte
> bare at præcisere mit budskab og så kommer du din åndsbolle og forsøger

Hvorfor så skrive at 1½ er 360? Prøv at skrive lidt mere præcist.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Martin Østerberg

Dato : 11-02-02 10:58

On Mon, 11 Feb 2002 07:50:59 +0100 skrev "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
....:

>Hvorfor så skrive at 1½ er 360? Prøv at skrive lidt mere præcist.

Nu ikke misforstå med vilje...det var Puch'en der skulle være
varm...360 grader...))

Martin

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 13-02-02 10:54

hmmm I har vist tabt tråden....

Mick

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 00:05

Daddy skrev:

>Kan det være luftfilteret ??
>
>MVH
>Ole Fisker

For det meste er det luftfilteret der driller, prøv at se om den
spiralslange der går fra luftfilteret ind i stellet er monteret, der
skal være en sort prop med et ovalt hul i begge ender af slangen.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 13-02-02 10:57

Det lyder som om den får falsk luft med ind
- tjek luftfilter
- tilslutning mellem studs og karbu...
- tilslutning mellem studs og cylinder
- evt. luftskrue - hvis firkantet karburator

Hilsen Michael

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-02-02 09:12

Det lyder nu mere som om den er dysset for "Lavt" Prøv 2 nr. større dyse og
se hvad der sker.

Kim.

Fra : Ole Fisker

Dato : 14-02-02 08:31

Hej

Mange tak for alle rådene, når jeg får liv i den igen vil jeg starte med
at søge efter steder hvor den kan tage falsk luft ind.

Men i nellemtiden har den mistet tændingen, jeg smider snart skidtet ud.

MVH
Ole Fisker

Fra : Rasmus m Østergaard

Dato : 17-02-02 19:12

Hvad for en dyse sidder der i den??? Er den måske for lille????

--

M.V.H. Rasmus m Østergaard
7100 Vejle.

Ole Fisker <notValidMail@nowhere.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6b678b$0$62875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 24-02-02 15:24

hvis du smider den ud må jeg så ikke få forhjulet?

Thomas

Fra : Henning Sørensen

Dato : 06-03-02 01:22

Tændingen er sikkert også den oprindelige grund til at den mister pusten...
ret problemet ved at købe billigste dele først.. tændrør, hætte, kabel,
kondensator, kontakt, spole..

Og ...rolig nu...en Maxi kan man squ altid få til at køre...

/Henning, der trådte sine barnesko omkring en Maxi for...25 år siden

Fra : Ole Fisker

Dato : 06-03-02 08:01

Hej Henning

Faktisk blev jeg så sur på den sidst at jeg ikke har kigget på den siden,
men jeg nåede da at finde ud af at
der ikke var oplagte "falsk luft" muligheder.

Men når du siger at det kan have været tændingen hele tiden, hvordan har den
så kunnet starte og
tage ca. halv gas inden den døde, og når man så slækker gassen kommer den
igen. Tyder det ikke mere på
et benzin problem.

Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke er meget for at udskifte stumper,
som så viser sig at være iorden alligevel, det
koster jo det skidt.

Og det der med fejlfinding på motorer er ikke min stærke side.

MVH
Ole Fisker (som havde en maxi for ca. 30 år siden)

Fra : Henning Sørensen

Dato : 07-03-02 13:14

Jo - det lyder jo som forkert blanding...Men det kan ind imellem være svært
at afgøre,
om det skyldes tændings- eller karburator problemer

Jeg er ikke klar over hvilken karburator der sider på den, om den har
indstillelige dyser.
Hvis den har 1 indstillelig dyse, er det sikkert den der kaldes "luftdysen".
Sådanne luftdyser skal som regel skrues helt ind og ca. 1 omdr op.
Det kan også skyldes at nålen i karburatoren sidder i forkert hak, dvs at
nål og dyse er
blevet slidt en smule og giver for fed blanding, nålen kan så - formoder
jeg - flyttes et hak ned
Skidt i svømmerhusets dyse kan også have den effekt du beskriver - for lavt
flow - hvilket
vil give for mager blanding, når den skal tage gas.
Falsk luftindtag ved pakningen kan du evt se, hvis du smører lidt smøreolie
på flangen, hvis
det bliver suget ind....tja...

Noget andet er, at hvis du har kørt med forkert blanding, så kan tændrøret
have taget skade,
ind imellem kan man få fantastiske resultater ved at skifte tændrøret

God fornøjelse...
/Henning (der kun selv har haft én maxi)

Fra : Supertankeren

Dato : 07-03-02 18:06

Mange gange med en maxi er at der enten er et def. luftfilter eller mangler
det hvide plastrør på det .
Der har jeg skiftet mange eller sat det rør på.
det med at sætte en større dysse i er der kun 2 der dur det er 54 eller 56.
et luftfilter der ikke er afstemt går den ikke godt.
Jan