Tjekke nyheder hvert 5.min med suppen
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-02-02 02:06

Hej

Jeg er nødt til at krybe til korset og indrømme at jeg simpelthen ikke
kan få det til at virke...

Jeg har forsøgt mig med følgende script.

on idle
tell application "MacSOUP"
with timeout of 30 * 60 seconds
connect with fetching news, fetching tagged
^^^^^^
headers and sending
end timeout
activate
end tell

return 60 * 5 -- returner om fem min
end idle

Problemet er at Applescript editoren ikke vil "compile" det. Problemet
er det understregede "tagged"... Hvorfor er det lige at det ikke virker?
hvad delen do i do?

Håber der en en venlig sjæl der forbarmer sig og fortæller hvor det går
galt...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Michael Holm

Dato : 10-02-02 13:19

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [...]
> hvad delen do i do?
>
> Håber der en en venlig sjæl der forbarmer sig og fortæller hvor det går

Jeg ved stort set ingenting om scripter, men jeg hvis du trykker på
kanppen "check syntax" så skulle det virke (husk save as "application"
og sæt evt hak i "stay open" og "never show startup screen" )
hvis det ikke virker kan du maile mig så sender jeg dig fluks et script
i kopi
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-02 14:36

> [...]

> hvad delen do i do?
>
> Håber der en en venlig sjæl der forbarmer sig og fortæller hvor det går

Sciptet burde virke, jeg kan i hverfald klippe/klistre det ind i
ScfriptEditor og få det til at virke umiddelbart efter lidt ombrydnings
oprydning.

Dog vil jeg mindske timout til mindre end 5 min og fjerne activate!

Jeg postede her i gruppen for et par uger siden dette meget lignende
script:

on idle
tell application "MacSOUP"
with timeout of 3 * 60 seconds -- Venter tålmodigt 3 min
connect with fetching news and sending
end timeout
end tell
return 5 *60 -- aktiver igen om 5 minutter
end idle

Headers bliver ikke hentet men kan gøres ved at indsætte ", fetching
tagged headers" mellem "news" og "and" i connect linjen, så linjen
kommer til at se således ud:

connect with fetching news, fetching tagged headers and sending

Hvis du vil lege med scriptet fra Script Editor kan du kopiere koden i
idle handleren og indsætte den før eller efter samme handler.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-02-02 00:20

> [klip]

> connect with fetching news, fetching tagged headers and sending

Takker og bukker Det var simpelthen ombrydningen af scriptet der
snød mig... Og applescript.

--
Mvh Nicolai Brandt