Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PC - DV Redigering
Fra : Jørgen

Dato : 08-02-02 22:35

Hej

Jeg vil høre om i ved, eller om der på nette er nogen steder man kan
lære om redigering og nogen gode tips.
p.s. på dansk.

Det jeg lige tænke på er, når man har optaget et bånd på 1 time.
og vil rediger på sin pc'er om der er nogen tips hvordan man griber
tingene ad, det er måske lige en stor kop te at have en hel time på
harddisken på en gang.
Godt nok har jeg en stor harddisk 80 GB.

Jeg har
JVC DVL 355 Digital Video Camera, bruger Pinnacle's Studio7 og CD Brænder.

på forhånd tak
Jørgen

Fra : Lars

Dato : 10-02-02 09:07

"Jørgen" skrev:

> Jeg vil høre om i ved, eller om der på nette er nogen
> steder man kan lære om redigering og nogen gode tips.
> p.s. på dansk.

Det er lidt småt med sider på dansk.

Men der er VideoEdit som er et dansk forum for video-redigering på computer.
Her vil du kunne finde tips og tricks, og ikke mindst ligesindene med
erfaring og ekspertise.

http://www.videoedit.dk

Her er en anden side om digital video generelt. Altså ikke så meget
redigering, men mere lidt af det hele indenfor det univers. Selvom siden
ikke er helt up-to-date, så er den heller ikke forældet. Der er også en
samling links på den.

http://dv-d8.hypermart.net/

- Lars