Program til katalogisering af CD-er / plad~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 08-02-02 18:11

Hej alle

Det er måske ikke det helt regtige forum for emnet, men det skal jo være
et program til Mac.
Altså et kataloksystem hvor jeg kan indskrive oplysninger om CD-er og
plader, kunstner, titel og evt. selskab, nummer og købsdato samt evt.
bemærkninger.

På forhånd tak

Michael C.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-02 19:22

michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk (Michael Corfitsen) writes:

> [...]
> indskrive oplysninger om CD-er og plader, kunstner, titel og
> evt. selskab, nummer og købsdato samt evt. bemærkninger.

Stod jeg selv og skulle lave en pladedabse på Mac ville jeg vælge at
opbygge den i FileMaker eller tilsvarende i AppleWorks. Det giver
maksimal flsksibilitet og udvidelsesmuligheder - og efter at have
kastet en times tid efter det er du OK hjemme i programmer, komplet
med kompromisløse søgefunktioner og alverdens muligheder for
udvidelser med pladecover og sager.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Zorilla

Dato : 08-02-02 21:15

"Janus Sandsgaard" <janus@netcetera.dk> wrote in message

> [...]
> kastet en times tid efter det er du OK hjemme i programmer, komplet
> med kompromisløse søgefunktioner og alverdens muligheder for

Enig, jeg har selv gjort nøjagtig det samme. På den måde bliver det lige
præcis som du vil have det. Jeg har brugt FileMaker og det er rent faktisk
ikke så svært når først man lige er kommet i gang.

Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-02 03:35

Hej Michael

Har du en Filemaker Pro 2.1 eller nyere? - så kan du få en grundbase fra
mig. Jeg har én, jeg selv har lavet, og den virker ganske udmærket.

Så send blot en mail off-list, så får du den retur med basen vedhæftet.

Og hvis det kun er til CD'er, så er 'MusicMATCH Jukebox' et godt valg. Den
kan samtidig også bruges som afspillerprogram på computeren. Du kan finde
den på versiontracker.com.

mvh. Erik Richard

Michael Corfitsen wrote:

> [...]
> Altså et kataloksystem hvor jeg kan indskrive oplysninger om CD-er og
> plader, kunstner, titel og evt. selskab, nummer og købsdato samt evt.

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 09-02-02 23:36

janus@netcetera.dk writes:

> [...]
>kastet en times tid efter det er du OK hjemme i programmer, komplet
>med kompromisløse søgefunktioner og alverdens muligheder for

Helt enig, men FileMaker koster en del (ca. 3600.-), så har du ikke det
program, kan du lave det lige så godt i AppleWorks kartotek. AppleWorks
koster kun ca. 544,- kr Dk education
769.-Kr. i dansk version. Og så får du både tekst, tegne, regneark og
maleprogram med i samme pakke. Som er rigtig godt brugbart til en masse.
Jeg glemte dias/billedefrenmviserprogrammet, lidt som forenkelt udgave,
men meget lig PowerPoint.
bedste hilsen Hanne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-02-02 01:27

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> [...]
> det program, kan du lave det lige så godt i AppleWorks
> kartotek. AppleWorks koster kun ca. 544,- kr Dk education 769.-Kr. i

Tjek. Selv enig.

Til et pladekartotek (og en masse andet) er AppleWorks fuld ud
tilstrækkeligt - og så følger den endda med ved køb af en ny Mac.

-j