Lagkager....
Fra : Flemming

Dato : 07-02-02 14:29

Kære ng
Jeg skal have familien til brunch på lørdag, vi bliver store som små 16
ialt. Jeg regner med at vi først skal have et velassorteret pålægs og
ostebord suppleret med scramblet eggs, små pølser, bacon og stegte tomater,
og godt brød selvfølgelig. Senere når vi har fordøjet det første skal vi
have kaffe/te inden de igen tager hjem og her kommer så mit spørgsmål ....
Jeg har tænkt mig at vi skal have lagkager men hvor mange og hvilke??
Familien er helt klart til gode kager og desserter og gerne noget nyt og
mine lagkageopskrifter er helt klart gode men var der nu en af jer der havde
den helt rigtige opskrift er jeg klar på at prøve den!
Mange hilsener
Gitte

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 07-02-02 18:41

Flemming <fl.jahns@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3tv2v$263$1@news.cybercity.dk...
> [...]
havde
> den helt rigtige opskrift er jeg klar på at prøve den!

Hej Gitte.
Her er min favorit lagkage:

65 g margarine
65 g sukker
4 æggeblommer
5 spsk. Mælk
2 tsk. vaniljesukker
4-5 tsk. bagepulver
125 g mel

Margarine røres med sukker. Æggeblommer tilsættes. Til sidst mælk,
mel, bagepulver og vaniljesukker. Fordeles i 2 springforme.

Fyld:
4 æggehvider piskes og 150 g sukker vendes forsigtigt i. Bredes ud
over bundene. Hakkede nødder drysses over.
Bager ved 200º i ca. 20 min.
Lægges sammen med ¼ l piskefløde.

God appetit!!!

Hilsen Margit

Fra : Flemming

Dato : 07-02-02 19:09

Hej margit
Tak for opskriften, den lyder spændende - kan man bruge andet end nødder til
at drysse over? Vi har nemlig 2 i familien med hasselnøddeallergi.
M.v.h. Gitte

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 07-02-02 22:01

Hvad med mandler. Kan de heller ikke tåle dem?
Ellers kan du sagtens undvære dem.
Hilsen Margit

Flemming <fl.jahns@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3uffl$tv8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anders And

Dato : 08-02-02 13:21

Prøv disse to link's

http://www.amstrupvestergaard.dk/Lagkager/amerikansk_lagkage.htm

http://www.amstrupvestergaard.dk/Kageforsider/Lagkager.htm

Der skulle du nok kunne finde noget

Kim
Som også elsker lagkage.....

Fra : Flemming

Dato : 08-02-02 15:18

> Der skulle du nok kunne finde noget
>
> Kim
> Som også elsker lagkage.....

Mmmmmm der var nok lige et par opskrifter til sidebenene tusind tak Kim!
M.v.h. Gitte