Hmmm... Gamle mountpoints i OS X
Fra : DucK

Dato : 07-02-02 03:12

Jeg hare et tilbagevendene problem med min Volumes mappe.

Jeg har en linuxbox der kører appletalk, jeg mounter 3 delte mapper ved
hjælp af AFPAutoMount 1.0.1 og det er et lille fint program.

Men hvis jeg crasher eller serveren crasher, hænger de gamle mountpoints der
stadig og næste gang jeg booter hedder mine delte mapper fra serveren
MappeNavn-1 eller MappeNavn-2 alt efter hvor mange gange jeg er crashed.

Det giver lidt problemer med de programmer der bruger disse delte mapper
(iPhoto, iTunes, osv.) da de jo ikke kan finde deres ting.

Jeg har hidtil løst dette problem ved at, via terminalen manuelt at slette
disse mountpoints.

Men nu kan jeg pludselig ikke slette dem mere, da der i hver mountpoint
ligger en fil der hedder .autodiskmounted, som jeg ikke har rettigheder til
at slette.

Jeg kan dog omdøbe mountpointene således at der ikke er problemer med navne
på mine delte mapper, men jeg vil meget(læs: tæt på panik) gerne kunne
slette dem.

De er ejet af MIG/wheel, men jeg har prøvet alle mine linuxtrix, men intet
virker. Jeg kan ikke ændre rettighederne på dem.

Har prøvet singleusermode = no go

Har prøvet at slette fra OS 9 = no go

Er der et program der kan dette eller skal jeg virkelig vente på at apple
løser det?

Eller er der nogen her der har en løsning?

Mvh

andy