lydinngang på Imac og Powerbook?
Fra : Magne Lindholm

Dato : 06-02-02 20:12

Her i Norge er det startet en mengde skoleklasser i medeifag. De har
fylt opp klasserommene med imacer. Mange av dem tar opp lyd på minidisc
pga økonomien.

Nå er problemet at de ikke får lagt lyden inn på imacen fordi den ikke
har analog lydinngang.

Finnes det en liten, rimelig boks med innebygd A/C konverter slik at de
f.eks. kan bruke USB-inngangen til å legge inn analoge lydopptak? eller
finnes det andre løsninger? De bør helst kunne kjøpes inn i større sett
uten å ruinere økonomien.

Det er viktig å finne en rimelig og pålitelig løsning for å bevare
macens gode navn og rykte.

Jeg er glad for tips.

Vennlig hilsen

Magne Lindholm

mlindh@online.no

--
To get random signatures put text files into a folder called ³Random Signatures² into your Preferences folder.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-02-02 20:36

Magne Lindholm <mlindh@online.no> wrote:

> [...]
> pga økonomien.
>
> Nå er problemet at de ikke får lagt lyden inn på imacen fordi den ikke

Bortset fra den ny iMac med TFT skærm har alle iMac'er analog line
indgang i form af et minijack stik - det er samme stik som bruges til
plaintalk mikrofonen.

- jeg går ud fra at skolerne har iMac'er med CRT skærme.

> [...]
> f.eks. kan bruke USB-inngangen til å legge inn analoge lydopptak? eller
> finnes det andre løsninger? De bør helst kunne kjøpes inn i større sett

der er mange USB og FW løsninger, men de er ikke nødvendige - anskaf et
kabel med phonostik i den enen ende og mini-jack i den anden.

<icq:131382336>