HJÆLP - Brænderproblem / Toast
Fra : Jørgen Engedal Larse~

Dato : 06-02-02 10:17

Kære eksperter!

Det er ganske givet ikke det rigtige forum at spørge sig for i - men jeg
prøver alligevel!

Jeg har forsøgt at brænde en (sikkerheds-!)kopi af et originalt
Playstation1-spil.......hmmmmm

Jeg benytter en iMac Speciel Edition med Mac OS DK9.1, har Toast
4.0.1.1, og har en brænder der hedder Que!Fire (firewire)

Problem;

Hver gang jeg forsøger at brænde (som "DISC Copy") kommer den ud med
følgende ;

"The disc is in CD-ROMXA format. Toast can not copy some types of
CD-ROMXA discs. Please use Check Speed to see if you get any
read-errors"

Forsøger jeg så at brænde eller bruge Check Speed, går det galt, og
Toast skriver noget med; "The disc failed to be written..." eller noget
i den stil.....

Spørgsmål;

Er der nogen der har et forslag til en anden måde at gøre det på?

Kan problemet løses ved at opgradere min Toast-version, evt. til
"Titanium"..?

Findes der virkelig ikke andet brænder-software end Toast til mac - som
du´r, vel at mærke?

På forhånd;

RIGTIGT mange tak til enhver, der gider ulejlige sig med ovenstående!

JL

Findes der en anden brænder-software til Mac en Toast?

Fra : DucK

Dato : 06-02-02 10:21

On 06/02/02 10:17, in article 3C60F49F.C0ABC9DA@mail.dk, "Jørgen Engedal
Larsen" <engedal@mail.dk> wrote:

> [...]
>

> JL
>

> Findes der en anden brænder-software til Mac en Toast?

Find et program der hedder psx copystation det kan lave image'r af
playstation spil som så kan brændes med toast.

Mvh
andy

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-02-02 12:16

Jørgen Engedal Larsen <engedal@mail.dk> wrote:

> Kære eksperter!
>
> Det er ganske givet ikke det rigtige forum at spørge sig for i - men jeg
> prøver alligevel!

Det er nok det helt rigtige sted :)

> Jeg har forsøgt at brænde en (sikkerheds-!)kopi af et originalt
> Playstation1-spil [snip]

Du kan kun gøre det ved hjælp af programmet Astarte CD-Copy. Astarte
CD-Copy er det eneste program der kan rippe PS CD'er. Desværre er
programmet blevet købt af Apple (sådan har jeg i hvertfald forstået det)
og bliver derfor ikke udviklet længere. Hvis du har problemer med at
finde det kunne du evt. sende en mail til mig...

Brændingen foregår stadig med Toast, dog ikke hurtigere end 1x
hastighed.

--
Mvh Nicolai Brandt