"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse
news:6bt76u0m76drs3a2k4t7kqv1i7sgjr9d90@4ax.com...
> On Fri, 8 Feb 2002 14:07:47 +0100, "Gert" <locate@worldonline.dk>
<Snip>
>
> >i dag skal en port være forsynet med an nødåbning, som som regel består
af
> >et lille beslag med en snor, der frigør porten fra åbneren.
>
> Ja, men åbneren går altid i stykker når porten er lukket og man har
> travlt ( i medfør af Murphy's lov om portåbnere ).
jooe det er selvfølgelig rigtig nok, men de fleste porte er vel stadig
udstyret med det oprindelige fjeder system der gør at porten har kunne åbnes
uden automatik. det er min ihvertfald ellers ku åbneren slet ikke magte
opgaven
(min port er af den goe gamle type med 2 store onde fjedre
> Hvis der ikke er en dør har du et alvorligt problem
>
> >> 4. Hvis det er en meget bred port er det ikke alle åbnere der er
> >> stærke nok.
> >
> >4a
> >det er ikke nødvendigvis kun størrelsen det kommer an på
> >men også vægten, jeg måtte hen og skifte beklædningen på min gamle
træport
> >(som ellers opfyldte de mål der stod på åbneren)
>
> Det er klart, men gode åbnere er stærke nok til almindelige træporte.
ja var nok lidt for nærig da jeg købte min, den lille bosch fra Råd og Dåd.
og jeg er typen der ikke vil indrømme mine fejl,
så hellere ombygge porten lidt,
end at gå den tunge vej ned og bytte til den store model
)
>
> >men nu virker den også, og ih det er en dejlig ting
>
> Pas nu på at du får noget motion
uha jamen det gør jeg skam , der er jo stadig turen fra garagen og over til
hoveddøren
(som måske kunne afskaffes med et rullende fortov med overdækning
> --
> Jens
>
> But someone has to do it!
sad but true
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller