"Orm" i akvariet...
Fra : MichaelH

Dato : 05-02-02 20:41

Her for noget tid siden så jeg at en af "ridserne", på akvarie-forruden,
bevægede sig meget langsomt.
(nej, jeg havde ikke drukket :)
Ved nærmere eftersyn var der faktisk mange...Det ligner små hvide orm.
De er ca. 1-2 mm. lange og MEGET tynde.
Jeg rensede ruden, men en magnet-rude-renser.
Nu, efter noget tid (et par uger) er de der igen.

Er der nogen som ved hvad det kan være ?

Mvh
Michael
(ret "909mail.dk" til "sol.dk", hvis du vil sende en mail)

Fra : Hans K.

Dato : 05-02-02 22:00

"MichaelH" <michaelh@909mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg rensede ruden, men en magnet-rude-renser.
> Nu, efter noget tid (et par uger) er de der igen.
>
> Er der nogen som ved hvad det kan være ?

Det lyder som planarier. De kommer typisk af overfodring.
De lever af rådnende kød og foderrester (død fisk ?)
Foder lidt mindre, så forsvinder de igen. De er ikke skadelige.

Pas meget på med at bruge en rude-ridser (magnet-rude-renser)
Eet lille sandkorn og din forrude er permanent ødelagt af ridser.
Jeg bruger en ganske alm. svamp, selvfølgelig uden sæbe

Mvh
Hans