Diskussion: Hvilken sang gør DIG glad?
Fra : Gizmoduck

Dato : 04-02-02 06:19

lad os få et emne som ikke burde kunne udvikle sig til mudderkastning
:)

i ved vel hvilken type sang jeg mener? lige præcis dén der sang som du
ikke kan lade være med at synge med på, dén sang som du slet ikke kan
undgå gør dig glad.
det er egentlig ligemeget om det er en god melodi, eller en sjov
tekst, det skal bare være dén sang der lige gør din dag lidt bedre
fordi du har hørt den :)

min favorit (for øjeblikket) til at klare dét må nok være "Everybody
needs somebody to love" udgaven fra Blues Brothers 1....en helt
igennem glad melodi :) og sangen bliver jo ikke ringere når man ser
scenen for sig mens man hører den....det er nok den sang der hurtigst
kan gøre mig i lidt bedre humør.

hvad med dig?

--

Giz

Remember:
If at first you don't succeed...
skydiving is not for you

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-02 06:42

Gizmoduck <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:286s5ugplqd5p8arole65vn4br0dhos61d@4ax.com...

> [...]
> det er egentlig ligemeget om det er en god melodi, eller en sjov
> tekst, det skal bare være dén sang der lige gør din dag lidt bedre
SVAR: Ja, det må jo være evergreenen Smilende Sussi, helt klart

> [...]
> igennem glad melodi :) og sangen bliver jo ikke ringere når man ser
> scenen for sig mens man hører den....det er nok den sang der hurtigst

SVAR: Hvis det skal være ny musik, så er det Jeg Ønsker Mig Hjem, med Simon
Von Koney.
Jeg kommer altid til at trække på smilebåndet af den. Det er sådan en
countrypræget sentimental slager og det jeg kommer til at grine af kommer
midt i sangen. Da stopper sangen og sangeren oplæser lidt om en pige som hed
Tove og som han savner. Det skal forestille at være følelsesladet, men øhhh,
der kniber det altså lidt. Det lyder ret sjov og det var i hvert fald ikke
meningen at det skulle det. Det er i sig selv også sjovt. Men pladen er
ellers rigtig god. Det er en genindspildning af en Gustaw Winkler-slager som
hed Nu Rejser Jeg Hjem.

Hilsen Åge

Fra : Frøns

Dato : 04-02-02 17:02

Her må svaret nok være Familien Andersen - Hej Sol

Ikke en specielt god sang, men den gør mig GLAD!

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 04-02-02 09:20

> lad os få et emne som ikke burde kunne udvikle sig til mudderkastning
> :)

** Er du sikker?
> [...]
> det er egentlig ligemeget om det er en god melodi, eller en sjov
> tekst, det skal bare være dén sang der lige gør din dag lidt bedre

**** Det er Mike Oldfields "On Horseback" fra Ommadawn... Den virker hver
gang!

> [...]
> igennem glad melodi :) og sangen bliver jo ikke ringere når man ser
> scenen for sig mens man hører den....det er nok den sang der hurtigst

***
Den er også OK, men jeg er mere til "She Caught The Cady" (SP?) med BB...

> hvad med dig?
>
> --
>
> Giz

***

--
Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Fuzz Factory

Dato : 04-02-02 09:31

Gizmoduck wrote:

[raze]
> hvad med dig?

Dubstar: Anywhere

FF

Fra : alice_trauelsen

Dato : 04-02-02 10:08

Hej
Jeg tillader mig at give mit besy med. Det er Hammer hammer fedt med
Jacob Haugaard. Det er fordi, i 1996, da vi var hjemløse og boede på en
campingplads, var den melodi lige ind. Jeg sagde at jeg ville ikke
spille den før vi havde fundet et sted at bo, for jeg ville sidde i min
gode gamle lænestol og hører den. Det gjorde jeg, og siden når jeg har
hørt den, mindes jeg med glæde, den følelse om at have tag over hovedet,
og så bliver jeg glad.
Ellers er der mange melodier, DJ Ôtzi, Hej Baby, Rocking all over the
world med Status Quo, Country Road, i den nye udgave. Safri Duo, og så
lige når vi sammen med min Øjesten, går en tur og sammen synger den
gamle melodi du er min øjesten. Og det er mit barnebarn på 7 og hun kan
også sangen.
Det var en god ide og bare tanken om de glade melodier kan godt gøre mig
glad. Jeg er en gammel kone, men jeg elsker god musik, både nyt og
gammelt, dansk top og pop, Country og rock og hvad der ellers er.
Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-02 19:40

alice_trauelsen <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:k3s78.11061$m6.596163@news000.worldonline.dk...

og så
> lige når vi sammen med min Øjesten, går en tur og sammen synger den
> gamle melodi du er min øjesten.
> Alice
__________

Jeg kom lige i tanker om en anden sang som jeg synes er sjov og det er sådan
set kun på grund af teksten. Jeg ved ikke hvad den hedder med det er en som
Fleksnes har sunget og han synger DÆOOO DÆ Æ Æ OOOO. Og en ander en sang som
jeg heller ikke ved hvad hedder men der blive hele tiden sunget Haba haba
sut sut ever huba sat sat å nam nam eller noget i den retning. Der er også
Shadup your face, som på dansk hedder Hold op å det fis.
Nu kommer jeg også lige i tanker om en sang hvor nogle hunde synger
(skråstreg) gøer sangen Obla di obla da. I baggrunder hører man alle de
andre dyr som går helt amok i sangen. Den er i hvert fald sjov. Det lyder
helt tovlig. Den høres somme tider på Radio Midtfjord i Løgstør.
Du er min øjesten er også en af de skovere på grund af den måde Peter
Malberg
synger på.

Hilsen Åge

Fra : Guess

Dato : 04-02-02 10:43

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote in message

> hvad med dig?

Det må jo nok siges at være Roben og Knud - Bonnie Egern

/BonnieE

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-02-02 12:29

> hvad med dig?

Reel Big Fish's version af 'Take On Me' har aldrig fejlet mig. Det rykker!

Jacob

Fra : Katsen

Dato : 04-02-02 13:38

The Cure: "Mint Car" + "Why can't I be you"
David Bowie: "Heroes"
U2: "Beautiful Day"
Og selvfølgelig er Superman-temaet altid et hit:)

katsen

Fra : John K

Dato : 04-02-02 13:50

> lad os få et emne som ikke burde kunne udvikle sig til mudderkastning
> :)

Nu ikke for optimistisk vel

> [...]
> igennem glad melodi :) og sangen bliver jo ikke ringere når man ser
> scenen for sig mens man hører den....det er nok den sang der hurtigst

Susanne Vega med Luka - den sang får mig altid ovenpå

Mvh

John K

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-02 14:25

In an article of 4 Feb 2002 John K wrote:

> Susanne Vega med Luka - den sang får mig altid ovenpå

Ja, en sang om et barn, der får tæv, kan vel gøre enhver glad!

--
Uffe Holst

Fra : Morten Dall

Dato : 04-02-02 16:41

"Uffe Holst" var på banen med...
>Ja, en sang om et barn, der får tæv, kan vel gøre enhver glad!

*LOL*
Ja, den undrer også mig. Har du nogensinde lyttet til teksten, John???

Morten

Fra : Kim Petersen

Dato : 04-02-02 18:43

> *LOL*
> Ja, den undrer også mig. Har du nogensinde lyttet til teksten, John???

Det er vel ikke kun teksten man lytter til? For mig spiller musikken og
tonerne i hvert fald en større rolle end teksten, mange gange aner jeg
simpelthen ikke hvad en sangs tema er. Whatever makes you happy.

Men ok, lidt makabert måske På den anden side måtte vi jo så heller ikke
finde fornøjelse ved Alanis Morrisette's musik, dem af os der synes om den.

Jeg vil nok trække grænsen ved at teksten omhandler det at ville tilføje
skade til andre.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-02-02 22:07

Kim Petersen wrote:

> [...]

Jeg har altid troet den var om hustru/kærestevold.

> Jeg vil nok trække grænsen ved at teksten omhandler det at ville tilføje
> skade til andre.

Det kommer vel an på begrundelsen?
F.eks. synes jeg Jonathan Davis (KoRn) har nogle ganske udmærkede begrundelser
for sin lidt.. skal vi sige aggresive holdning til visse personer.

/Robert

Fra : John K

Dato : 04-02-02 23:48

> Det er vel ikke kun teksten man lytter til? For mig spiller musikken og
> tonerne i hvert fald en større rolle end teksten, mange gange aner jeg
> simpelthen ikke hvad en sangs tema er. Whatever makes you happy.

Helt enig.

Mvh

John K

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-02 21:49

In an article of 4 Feb 2002 Morten Dall wrote:

[Susanne Vega: Luke]

> *LOL*
> Ja, den undrer også mig. Har du nogensinde lyttet til teksten, John???

Min ovenstående kommentar var mest sagt som lidt af en provokation. For
på trods af at den handler om et barn, der får tæv, så er sangen jo stadig
på mange måder en livsbekræftende sang. ssensen i sangen er jo lidt, at
selvom det måske er hårdt for mig i øjeblikket, så skal jeg sgu nok klare
mig alligevel.

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 04-02-02 23:47

> *LOL*
> Ja, den undrer også mig. Har du nogensinde lyttet til teksten, John???

Ja da - ofte flere gange om ugen

Jeg syntes stadig sangen er god uanset hvad hun synger om.

Mvh

John K

Fra : Morten Dall

Dato : 05-02-02 07:53

"John K" var der med...
> Jeg syntes stadig sangen er god uanset hvad hun synger om.

Cool nok. Jeg kender da også selv det der med at negligere indholdet, hvis
resten "trigger" mig. I min lille verden var det bare et bizart valg.

Morten

Fra : John K

Dato : 04-02-02 18:39

> Ja, en sang om et barn, der får tæv, kan vel gøre enhver glad!

Ændrer ikke det faktum at jeg syntes sangen er god - og så er hun jo en
kanon sangerinde - tekstens indhold eller ej.

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-02 21:52

In an article of 4 Feb 2002 John K wrote:

> Ændrer ikke det faktum at jeg syntes sangen er god - og så er hun jo en
> kanon sangerinde - tekstens indhold eller ej.

Det kan vi nemt blive enige om. Jeg har altid selv gerne villet have
Solitude Standing, og jeg har også hørt, at hendes seneste album også
skulle være ganske fortrinligt.

Men at en sang er god er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at den
gør en glad.

--
Uffe Holst

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-02-02 23:13

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

>Jeg har altid selv gerne villet have Solitude Standing, ...

Jeg købte den på fejlfri vinyl for en rund ti'er i forige uge ... sammen med
U2 - Rattle and Hum til samme pris

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-02 14:20

In an article of 4 Feb 2002 Gizmoduck wrote:

> [...]
> det er egentlig ligemeget om det er en god melodi, eller en sjov
> tekst, det skal bare være dén sang der lige gør din dag lidt bedre

Der er meget musik, som jeg er glad for at høre, men jeg må desværre
indrømme, at jeg nok ikke ligefrem kan påstå, at jeg bliver glad af at
høre det. Selvfølgelig kan man i høj grad blive i bedre humør af meget
musik.

Hvis der decideret skal tales om musik, som jeg bliver glad af at høre, så
skal vi nok desværre ud i noget musik, som ud over at jeg bliver glad, ikke
har de store kvaliteter. Netop af den eneste grund var jeg for nogle år
siden ret begejstret for Paradisio med deres "Bailando". På alle andre
områder var det bestemt ikke et særlig godt nummer. Tilsvarende må jeg
jo også indrømme, at jeg endog nåede at købe Cleopatra med "Cleopatra's
Theme". Det værste ved den single var alle de efterfølgende remixes, for
de var for hovedpartens ved kommende ret så ringe. Senest har jeg været
begejstret for The Ones med deres "Flawless" -- igen et ret ringe nummer,
som trods de ringe kvaliteter gør mig glad.

--
Uffe Holst

Fra : Troels

Dato : 04-02-02 15:40

> i ved vel hvilken type sang jeg mener? lige præcis dén der sang som du
> ikke kan lade være med at synge med på, dén sang som du slet ikke kan
> undgå gør dig glad.

hmmm.... Badly Drawn Boy - Spitting in the wind har det med at gøre mig
sådan moody glad. Forøvrigt er det jo nærmest country så måske det er noget
for Åge?

Blur - Song 2 og The Strokes - Last Nite kan også gøre mig glad, bare på en
lidt anderledes, lidt vildere måde.

/Troels

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-02-02 15:59

Gizmoduck skrev: (messageID: <news:286s5ugplqd5p8arole65vn4br0dhos61d@
4ax.com>)

> hvad med dig?

Uh, der er et par stykker:

Weekend Players - 21st Century
Planet Funk - Chase the Sun
Gorillaz - 19-2000 (Soulchild Remix)
Afroman - I Got High (Alex K Mix)
4 Clubbers - Children
Silverback - Monkey Lover (samples fra Joe Cartoon :) )
New Order - Blue Monday (Hardfloor Remix)

Men favoritten er - på tredje måned:
IIO - Rapture

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Kasper Aae

Dato : 04-02-02 20:18

On 04 Feb 2002 14:58:45 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>4 Clubbers - Children
>Silverback - Monkey Lover (samples fra Joe Cartoon :) )
>New Order - Blue Monday (Hardfloor Remix)

God smag, Hr. : )

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Morten Dall

Dato : 04-02-02 16:45

"Gizmoduck" rappede...
> hvad med dig?

US3 - Cantaloop
Ian Pooley - Disco Love
DGP - Definitionen af en stodder i Funk Show Remix

Morten

Fra : Drake

Dato : 04-02-02 17:22

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> hvad med dig?
>
>Jeg bliver i godt humør af Bruce Springsteens
"Rosalita(Come out tonight)
Men ikke så meget original versionen,
mere den udgave på Live 1975-85.

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 04-02-02 17:41

Overhovedet ingen tvivl - Flames med Store Fede Slange.

Blot de tre første toner er nok til, at mit morgenspejlbillede ikke virker
helt så skræmmende.

Mvh. Camilla

Fra : rectum moses

Dato : 04-02-02 17:51

Angry Samoans - I love cops (lidt underlig sang at blive glad til, men...
ja)

Fra : Drake

Dato : 04-02-02 18:20

"rectum moses" <6x104138@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Angry Samoans - I love cops (lidt underlig sang at blive glad til, men...
> ja)
>
> Jeg får griner på over "They saved Hitlers cock" med samme gruppe.
Et af de bedste punkbands fra den tid efter min mening.

Fra : rectum moses

Dato : 04-02-02 18:58

"Drake" <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "rectum moses" <6x104138@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Et af de bedste punkbands fra den tid efter min mening.

Kunne ikke være mere enig (men nu er mit kendskab heller ikke så
forfærdelig stort)

Fra : Drake

Dato : 04-02-02 19:15

> [...]
> men...

> Kunne ikke være mere enig (men nu er mit kendskab heller ikke så

Kan også anbefale Black Flag med "TV-party tonight",
men den kender du sikkert.
Kom jeg til at sende mit tidligere indlæg til dig?
Jeg kan ikke se det,kun dit svar?!

Fra : rectum moses

Dato : 04-02-02 19:40

> [...]
>
> Kan også anbefale Black Flag med "TV-party tonight",
> men den kender du sikkert.
> Kom jeg til at sende mit tidligere indlæg til dig?

Ja, den kender jeg skam. Det er ikke særlig lang tid siden, at jeg hentede
musikvideoen dertil, men den er dog slettet igen, da kvaliteten var helt
vildt dårlig.
Nej, det skulle jeg da ikke mene. Jeg har i hvert fald ikke modtage noget
fra dig. Jeg kom forresten også til at sende mit svar til dig først, men du
har jo det der removemee i din e-mail.

Fra : Carsten Buhl

Dato : 04-02-02 17:56

Hejsa Gizmoduck & andre, der læser dette,

de op-med-humøret-sange jeg på stående fod kan komme i tanke om
er følgende:

Gnags: "Under bøgen", "Den deligste morgen i 100 år"
Status Quo: "Let's work together"
Santana: "Carneval"
J.S. Bach: "Air"
Dean Martin: "Everybody loves somebody somewhere"
(Okay, lidt kitschet, men alligevel)

Mvh Carsten Buhl

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-02-02 17:59

Således skrev Gizmoduck <gizmoand@nospamworldonline.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 04 Feb 2002 06:19:14 +0100:

>ved vel hvilken type sang jeg mener? lige præcis dén der sang som du
>ikke kan lade være med at synge med på, dén sang som du slet ikke kan
>undgå gør dig glad.

Robert Cray: So many women, so little time

eller

John Scofield: Whip the mule.

Knud
--
Frisbeetarianism:
The belief that when you die, your soul

Fra : Nick Christensen

Dato : 04-02-02 18:06

> hvad med dig?

"DJ Jürgen (også udgivet under Alice Deejay) - Better Off Alone", eller
som tidligere nævnt herinde "Paradisio - Bailando".

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 04-02-02 18:30

Primus: My Name is Mud

Phoenix: If I ever Feel Better

og egentlig også Frank Bennett: Disarm (Smashing Pumpkins fortolket af en
Frank Sinatra / Tony Bennett klon :)

...men Gnags: Den dejligste morgen i 100 år

er heller ikke så tosset...

Mads.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 04-02-02 18:44

Og så en masse Eggstone, ikke? Og Mopeds oven i hatten. Og de to forrige Bo
Kaspers Orkestre...

Faktisk bare en masse fra Sverige, i virkeligheden :)

Mads.

Fra : Torben Larsen

Dato : 04-02-02 19:14

> Og så en masse Eggstone, ikke? Og Mopeds oven i hatten. Og de to forrige
Bo
> Kaspers Orkestre...

HØRT !! Eggstone er bare rigtig gode til at få mit humør godt deropad...

Torben

Fra : Kim Petersen

Dato : 04-02-02 18:46

> lad os få et emne som ikke burde kunne udvikle sig til mudderkastning
> :)

Øv, altid de her begrænsninger

Jeg har to:

Berlin (jep, dem med TopGun-tingesten): Like Flames
Alison Krauss: Forget About It (cd'en, stort set alle numre)

Fra : Gizmoduck

Dato : 04-02-02 19:15

On Mon, 04 Feb 2002 06:19:14 +0100, Gizmoduck
<gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote:

er der så nogen der har en sjov historie/gode minder om netop dén sang
der gør at i bliver i godt humør af den?

siden mange af jer nu nævne flere sange vil jeg da også lige nævne:

Dire Straits - Walk of life...også bare en livsglæde :)

Gizmoduck

--

To be childish keeps you young,
but to be treated like a child makes you old too soon

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 04-02-02 08:00

> [...]
> i ved vel hvilken type sang jeg mener? lige præcis dén der sang som du
> ikke kan lade være med at synge med på, dén sang som du slet ikke kan

Hvis mine vægge her i lejligheden var lydisolerede ville jeg skrige mig hæs
til "Vent på mig" med Jimmy Jørgensen og Peter Frödin!
Nu er væggene så desværre ikke lydisolerede, så jeg må nøjes med at danse
kikset rundt med hovedtelefoner på - men for SA... hvor synes jeg bare at
det er et stinkende fedt nummer

Mvh Mads

Fra : Henrik Boegh

Dato : 05-02-02 07:34

Mads Thorning Pedersen told the rest of dk.kultur.musik:

> [...]
> danse kikset rundt med hovedtelefoner på - men for SA... hvor synes
> jeg bare at det er et stinkende fedt nummer

Yups den er bare så glad. Den og så Dixie Chicks' Ready to run....

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ too much in my email address ***

Fra : Kasper Aae

Dato : 04-02-02 20:17

On Mon, 04 Feb 2002 06:19:14 +0100, Gizmoduck
<gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote:

>hvad med dig?

"On The Move" af Barthezz får mig altid i godt humør. Det er et kanon
dance nummer, fyldt med energi og det minder mig om sol, sommer og
strand.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-02-02 02:28

Hmmmm...der er jo så mange.........
Men een der..måske lidt ufrivilligt.... altid kalder smilet frem her er
såmænd
Stig Møller's "Sikken dejlig dag det er idag".
Uanset hvor meget morgensurhed man end har kunnet mobilisere, så lusker der
et lille smil frem når den gamle hippie synger sin enkle og lidt banale
livsglæde ud i radioen. Hyggeligt.

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-02-02 10:16

> [...]
der
> et lille smil frem når den gamle hippie synger sin enkle og lidt banale

Til morgensurhed kan jeg kun anbefale Boo Radley's med "wake up boo"

Michael

--
----
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Tina

Dato : 01-02-02 23:09

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i
> lad os få et emne som ikke burde kunne udvikle sig til mudderkastning
> [...]

Næsten alt med Barenaked Ladies. Selvom teksterne til tider er ret tragiske,
har de humoren med hele vejen.

Lige for tiden er det They Might Be Giants nye single "Man, It's So Loud In
Here" der får det gode humør frem

Tina

Fra : Jacob E

Dato : 04-02-02 22:39

Caramba - "Hubba hubba zoot zoot"

Fra : alice_trauelsen

Dato : 04-02-02 23:27

Hej Jacob
Den vil jeg godt være med på, den er også god.

Mange hilsner
Alice
Ps. her var sandelig en, som en dansktop og country fan også godt kan
lide ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-02 18:35

Jacob, det er bare årtiets sjoveste plade som du her nævner. En rigtig sjov
(skråstreg) pjattet slager, haha.
Men er der nogen som ved om den er indspillet på dansk, måske Jacob Haugård
???. Han kunne som godt finde på det, tror jeg.

Hilsen Åge

alice_trauelsen <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dMD78.18$wI3.745@news010.worldonline.dk...

Fra : Ibiza Polar

Dato : 04-02-02 23:43

Mine venner og jeg har et ritual til fester,
hvor vi headbanger til De Nattergale's "Kaffe",
fordi den siger så meget om livet for de ældre generationer
i små landsbysamfund.
Det giver en god distance,og det er høj humor,
om de triste kortspillende ældre mænd,
der kun kan snakke om det der er galt med de unge,
og alt det der er så trist.

Fra : Mikster

Dato : 05-02-02 15:10

"Dizzy Mizz Lizzy: Love Me A Little" gør mig helt lalleglad.

Hvis jeg skal være glad på den der vilde måde er det:

"Nirvana: Smells Like Teen Spirit"
"Blur: Song 2"
"The White Stripes: Fell In Love With A Girl"
"Led Zeppelin: Whole Lotta Love
"Beatles: Come Together"

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 05-02-02 17:04

Gizmoduck wrote:
> i ved vel hvilken type sang jeg mener? lige præcis dén der sang som du
> ikke kan lade være med at synge med på, dén sang som du slet ikke kan
> undgå gør dig glad.

Tom Lehrers 'Poisoning Pigeons In The Park' har en forunderlig evne til
at få mig til at smile dumt.
(http://members.aol.com/quentncree/lehrer/pigeons.htm)

Og så er der selvfølgelig Monty Pythons 'Camelot Song' fra verdens
sjoveste film.
(http://www.stone-dead.asn.au/albums-cds/lyrics/camelot-song.html)

Men hvis det skal være bare nogenlunde nutidigt og feel-good-agtigt, så
er det De La Souls 'Oooh', der først falder mig ind.
(http://www.videoclic.com/multimedia/97009616734146.shtml)
--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen - http://www.hammerich.cjb.net
"I call upon our Staffordshire delegate to explain this weird behaviour"

Fra : Gizmoduck

Dato : 05-02-02 17:26

On Tue, 05 Feb 2002 17:04:13 +0100, Karsten S. Jørgensen
<karsten@daimi.au.dk> wrote:

>Tom Lehrers 'Poisoning Pigeons In The Park' har en forunderlig evne til
>at få mig til at smile dumt.
>(http://members.aol.com/quentncree/lehrer/pigeons.htm)

har du hørt andet med Tom Lehrer? han har et par sjove tekster/sange
bag sig efterhånden :)

"but it's not against any religion, to want to dispose of a pigeon" så
er dét ligesom sagt hehe

Gizmoduck