Opbevaring af hvidløg ??.
Fra : X@Y

Dato : 03-02-02 15:32

Hvordan undgår man at ens Hvidløg spirer ?.
Det er hver gang jeg har købt flere Hvidløg, så kommer der grønne spirer
midt i alle Hvidløgs fed.
Jeg synes personlig ikke de smager så godt mere, selv om man fjerne det
grønne ?.
Hvordan undgår man dette ?.

/Brian

Fra : afroman

Dato : 03-02-02 22:21

Jeg har dem i en kurv i et køkkenskab, der plejer de at holde sig fint uden
at spire.

Kim

Fra : Emil

Dato : 04-02-02 03:14

On Sun, 3 Feb 2002 15:32:20 +0100, X@Y wrote:

>Hvordan undgår man at ens Hvidløg spirer ?.

Det er vigtigt at de er helt tørre. De kan tørres ved helt op til
40 graders varme i nogle dage (ovn, radiator, fyr).
Herefter skal de opbevares køligt, frostfrit og *tørt*.

>Jeg synes personlig ikke de smager så godt mere, selv om man fjerne det
>grønne ?.

Sker det at løgene begynder at spire, kan man lige så godt få det
bedste ud af situationen. Plant dem i en urtepotte (gerne sammen
med en af dine stueplanter), og brug spirerne -når de er lange
nok- som du ellers ville bruge purløg.

Du kan også blot sætte dem i et glas med en smule vand så kun
bunden (eller rødderne - de kommer) er dækket. Vandet skal
skiftes dagligt, så sæt glasset nær køkkenvasken.

m.v.h. Emil

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-02-02 08:48

"Emil" <emilsen@image.dk> wrote in message

> [...]

Gammastråling!

> [...]
> bedste ud af situationen. Plant dem i en urtepotte (gerne sammen
> med en af dine stueplanter), og brug spirerne -når de er lange

Glimrende ide - den skal prøves.

mvh
Jan

Fra : Emil

Dato : 04-02-02 19:46

On Mon, 4 Feb 2002, Jan Boegh wrote:

>Gammastråling!

Hvad bruger man så, hvis løgene ikke er helt ens?

m.v.h. Emil

Fra : Mick FTW

Dato : 05-02-02 12:25

"Emil" <emilsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger man så, hvis løgene ikke er helt ens?

Presset Trotyl