Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Light foto
Fra : Jørgen

Dato : 02-02-02 10:41

Hej

Jeg mener det hedder light foto når man lave et farve/sort&hvid billede om
til kun sort og hvid.

f.eks. et billede fra skoven ,
alle træer laves ens sort og baggrunden helt hvid.

Det bedste billede, er et der er tage med modlys.

Kan man bruge Adobe Photoshop til det ?
og hvordan ?

på forhånd tak.

Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 02-02-02 17:25

Hej igen

lige en ting.
proceduren var at man med en light film, og lage et negativ ovenpå, light
filmen bliver til positiv.
det light film lage man igen Ovenpå et nyt light film, der efter have man så
en negativ på light filmen.
nu kunne man lave papir billeder.

men kan det gøres på computer ??

Jørgen

Fra : Pico

Dato : 02-02-02 19:43

> men kan det gøres på computer ??

Kan du ikke gøre det med en skanner, hvis du skanner dem
som streg, altså ikke farve eller gråtoner.
Pico

Fra : Tom Wagner

Dato : 02-02-02 18:30

On Sat, 2 Feb 2002 10:40:39 +0100, "Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg mener det hedder light foto når man lave et farve/sort&hvid billede om
>til kun sort og hvid.

Det hed da vist lith film.

Tom

Fra : Jørgen

Dato : 03-02-02 06:17

Tak, ja det heder Lith film.

Kan man og hvordan. ? ?

Jeg har på hardisken nogen billeder som jeg gerne
vel lave om til lith billede.
Kan Adobe Photoshop 4,0 bruges ?

på forhånd tak
Jørgen

Fra : j.larsen

Dato : 03-02-02 09:28

> Tak, ja det heder Lith film.
>
> Kan man og hvordan. ? ?
>
> Jeg har på hardisken nogen billeder som jeg gerne
> vel lave om til lith billede.
> Kan Adobe Photoshop 4,0 bruges ?

Hvis jeg forstår din forklaring korrekt, ønsker du et billede kun med sort
og hvid som helfarver - uden raster?

I så fald kan du sagtens anvende Photoshop. Hvis billedet er i farver, skal
du først konvertere det til gråtoner. I menuen vælger du: "image" herunder
"mode" herunder "greyscale". Når billedet er lavet om til gråtoner vælger du
"bitmap" (stadig under "mode") og afkrydser 50% threshold.

mvh
J.Larsen

Fra : Jørgen

Dato : 03-02-02 11:11

Tak for svaret

Det er lige det jeg have tænk på

hilsen Jørgen

Fra : emj

Dato : 03-02-02 10:08

Jørgen skrev i <3c5cd5d3$0$89108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg har på hardisken nogen billeder som jeg gerne
>vel lave om til lith billede.

Hvad er "lith" for noget?
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Tom Wagner

Dato : 03-02-02 10:33

On Sun, 03 Feb 2002 10:07:48 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvad er "lith" for noget?

Jeg gætter på, at lith står for litografisk.

Det er sort/hvide fotos helt uden gråtoner, hvilket giver en speciel
effekt, som om man havde lavet et litografi (stentryk) kun med én
(sort) farve.

Hilsen Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-02-02 19:25

"Jørgen" wrote:

> Hej
>
> Jeg mener det hedder light foto når man lave et farve/sort&hvid
> billede om til kun sort og hvid.

Du tænker vist på et 100% sort/hvid billede uden gråtoner, det blev
tidligere fremstillet i en process, hvor man kopierede negativet over på
en ultra hård grafisk "lith-film" eller "line-film".

Man kan omdanne et farvebillede til S/H halvtone og eller S/H streg i
PhotoShop, vælg menuen "Image" - menupunktet "Mode" - og underpunkterne
"Greyscale" og eller "Bitmap"...

Fra : sonny windstrup

Dato : 02-02-02 20:15

Niels Ebbesen wrote:

> Man kan omdanne et farvebillede til S/H halvtone og eller S/H streg i
> PhotoShop, vælg menuen "Image" - menupunktet "Mode" - og underpunkterne
> "Greyscale" og eller "Bitmap"...

Hvis man først laver til Greyscale og dereter bruger image : adjust : threshold,
kan du præcist sætte sort-hvid balancen før du konverterer til bitmap med
50% threshold.

Mvh.
Sonny Windstrup
http://www.kobotica.com/