Danske ord i 'I am the Walrus'!
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-02-02 02:10

Er det mig, der er blevet skør, eller optræder der pludselig en dansk
sætning i Beatles' "I am the Walrus"? Omtrent 2:28 minutter inde i
nummeret lyder det grangiveligt, som om der bliver sagt "Udmærket, men
tag den lidt hurtigere!"

Er der nogen, der kan af- eller bekræfte? Beatles var jo kendt for at
smække alle mulige mærkelig lydeffekter på deres numre, så det er vel
ikke helt utænkeligt?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-02-02 09:40

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen, der kan af- eller bekræfte? Beatles var jo kendt for at
> smække alle mulige mærkelig lydeffekter på deres numre, så det er vel

Hæhæ, hvor mange gange skal det siges, at Google er din ven?

http://www.pootle.demon.co.uk/beatles/foreign.htm

I Am The Walrus
Bo Sybrandt Hansen writes :-
Around 2:27 there are some words spoken by a male voice. These words sound
like someone in crystal clear Danish language with correct phrasing,
intonation and everything is saying

Udmaerket, men kan vi ikke tage den lidt hurtigere?

Translated into English it would be something like

Quite good, but couldnt we do it a little faster?
or
Alright, but couldnt we try it a little quicker?"

This is where the the words occur:

If the sun don't come you get a tan
from standing in the English rain
I am the eggman
(Spoken, male voice: [?] sir )
They are the eggmen
Circa 2.27: Spoken, male voice:
Udmaerket, men kan vi ikke tage den lidt hurtigere?
I am the walrus
Goo goo g' joob

No matter how much I listen I can make nothing else of the words. Do you
have any suggestions? Did you receive any other reports on this?
I think this is the section listed as something like "maintain the
fortunes", it is possible a sectiion of "King Lear".

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-02-02 10:36

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
> I Am The Walrus
> Bo Sybrandt Hansen writes :-

Som er den samme Bo Hansen, som huserer i dk.kultur.sprog.
Sjovt tilfælde.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-02-02 10:40

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> "nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
>
> Som er den samme Bo Hansen, som huserer i dk.kultur.sprog.
> Sjovt tilfælde.

Ak ja, det er en lille verden

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-02-02 00:14

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Som er den samme Bo Hansen, som huserer i
> dk.kultur.sprog. Sjovt tilfælde.

Hehe - det var lig' godt grov'. Men så er der altså åbenbart andre end
mig, der har hørt det!

Men det beviser jo stadig ikke noget. Jeg synes også, det lyder, som om
Andrea Bocelli synger "Guitar, guitar - jeg så min far!" i Vivo Per Lei.

Fra : Gizmoduck

Dato : 02-02-02 12:30

On Sat, 2 Feb 2002 02:10:23 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
> [...]

>Er der nogen, der kan af- eller bekræfte? Beatles var jo kendt for at
>smække alle mulige mærkelig lydeffekter på deres numre, så det er vel

har lige hørt den igen.....det er da lidt skummelt, det har jeg sq
aldrig lagt mærke til før :)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Jacob

Dato : 02-02-02 13:02

Der kan man bare se..
Godt observeret!!!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-02-02 20:30

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> Er der nogen, der kan af- eller bekræfte? Beatles var jo kendt for at
> smække alle mulige mærkelig lydeffekter på deres numre, så det er vel

Jeg har også kontrolleret din oplysning. - Men kan vanskeligt forstå hvad
der bliver sagt.
Iøvrigt har jeg opdaget at det afhænger af versionen, hvornår de enkelte
linier synges. Og om baggrundssnakken er med.

I den orignale single jeg har, bliver der ved ca. 2:28 sagt noget i
baggrunden, bag teksten, der da er: ..the eggman, they are the eggmen,...
(Linien efter den der slutter med "english rain".)
Jeg ved ikke hvad der bliver sagt. Det lyder ikke umiddelbart som det du
beskriver.
Bliver det sagt specielt langsomt.?

I en CD-version jeg har, "The Beatles Anthology", er der klippet, så ved
2:28 er det linien før. Dvs. - "... standing in the english rain" der
synges.
Iøvrigt høres der ikke noget i baggrunden på denne version.

Men at høre den tekst du beskriver: Nej.!

Mvh. Jørgen
--------
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Kristian Amby

Dato : 02-02-02 22:10

Vi er jo nok mange, der har hørt Beatles i dag. Det er må være
Magical Mystery Tour versionen, der tales om.

I Mark Hertsgaards bog "The Beatles" skriver han en del om I Am The
Walrus. Hvorfor den "er som den er og lyder som den lyder", og han
skriver:

"Lennon tilføjede senere det allersidste - brudstyker af en
BBC-optagelse af King Lear - og sangen var færdig."

John Lennon havde siddet og drejet frem og tilbage på en radio, der
stod i studiet, og derved faldt han tilfældig over en radioopførelse
af King Lear, og den puttede han så ind på pladen.

Hvis det er dette Mark Hertsgaard omtaler, siges der "maintain the
fortunes", og det er der ikke meget dansk over.

Jeg synes nu også, det er svært at høre; det er så kort, at det næsten
er ovre, før det er begyndt. Jeg synes forøvrigt, det er nemmere at
høre på pladen end på cd'en.

Mvh
Kristian Amby

Fra : HALLUM

Dato : 04-02-02 11:05

I videoen til "I am the Walrus" høres bemærkningen
"udemærket... kan vi tage den lidt hurtigere"
ca. 2:28 min. inde i videoen.

Hvorvidt denne bemærkning kun er med på videoen eller
på en enkelt af lp-versionerne vides ikke - men den findes
helt klart på videoen !

Teksten er ikke helt tydelig - men lytter man godt efter,
er der ingen tvivl om at sætningen bliver sagt !

mvh. Hallum