Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
> In article <MPG.16c49d4519bddc86989684@news.tele.dk>, David Heinemeier
> Hansson wrote: > Min lillebror er ved at dø for at få fat i en iMac. Men
> eftersom > omstændighederne ved det danske markede gør, at den kommer til
> at koste > 4.000 kr. mere herhjemme og først lander i slutningen af
> marts/starten > af april, har han overvejet at importere fra USA.
>
> Hvor får han service og support hvis der går noget galt med den ?? Skal
> han så sende den til USA for at få den repareret ??
Apple har da en world wide service. Det er da hamrende ligegyldigt om du
har købt din Mac i DK eller USA. Jeg har da overvejet at købe en iPod et
sted hvor den er billigere end i DK.
>
>
> > Er der nogen, som har erfaringer med den slags? Helt specifikt, hvordan
> > man (hvor amoralsk det end måtte være for nogen) kan slippe for at få
> > den stoppet i tolden?
>
> Mig bekendt bliver alle pakker fortoldet nu om dage. Der er ivertfald
> mange der bliver overrasket af toldbehandlings begyr.
Nej det gør ikke - det kommer an på hvordan det sendes.
>
>
> > Jeg har hørt en del historier om, at man "bare" skal kalde den en
> > "product sample", eller blot få en privat amerikaner til at sende den
> > pakket som gave. Men når "bøden" for at få stoppet en 16k maskine er 4k
> > i moms, ville jeg helst være noget mere sikker inden jeg hjælper ham med
> > at importere.
>
> Potentielt kunne han jo rent fysisk selv tage der over på ferie og have en
> med hjem, og så ellers ikke blive stoppet i tolden.
Hvordan skal tolderen kunne vurdere om du havde den med hjemmefra eller
har købr den på turen ?
>
>
>
> JonB
-- Ciao Jesper
)
http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads Marx and
Lenin. And how do you tell an anti-communist ? Someone who understands
Marx and Lenin !! Citat: Ronald Reagan