os X tager laaang tid for at starte op. :o~
Fra : NOSPAMschreiber@c.dk

Dato : 30-01-02 21:16

Jeg har endelig fået installeret os X.12 på min "kælk". Desværre
tager det cirka 3-4 minutter at starte op. Den viser bare et kedeligt grå
billede, hvor den runde "multicolor" curser står bum stille - det står på
i cirka 3 til 4 minutter - hvorefter "kælken" starter normalt(?) op i os X.12

Nogen der ved hvorfor?

Det er en frisk(clean) os X.1 install, og der er kun juicy ICQ og Halime
newsreader, Delta Panel(mit nye lydkort) og SparkME installeret, som ikke
er standard apps.

På forhånd tak
Thomas Schreiber

P.S. Det kan anbefales at prøve Halime newsreader. Den kan hentes gratis
www.versiontracker.com

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 05-02-02 12:00

NOSPAMschreiber@c.dk wrote:
> [...]
> i cirka 3 til 4 minutter - hvorefter "kælken" starter normalt(?) op i os X.12

Kælk? Er det en iBook? Jeg har lagt mærke til, at MacOS X booter
langsommere på min iceBook end de to stationære, jeg bruger. Min teori
er, at den bruger længere tid på hardwarecheck, men det er ikke noget,
jeg har fået bekræftet. Men hvorfor slukke overhovedet? Jeg slukker
aldrig iceBook'en - lige nu har jeg en uptime på 14 dage, og det er
udelukkende fordi jeg skulle boote i MacOS 9. Den ryger på vågeblus,
når jeg skal transportere den/ikke bruger den, og det fungerer
fænomenalt. Den bruger stort set ikke strøm under vågeblus, og den
vågner lynhurtigt.

> Det er en frisk(clean) os X.1 install, og der er kun juicy ICQ og Halime
> newsreader, Delta Panel(mit nye lydkort) og SparkME installeret, som ikke
> er standard apps.

Jeg har også prøvet Halime, og den ser vældig lovende ud. Desværre
crasher den for mig, når den prøver at hente nyheder fra dk.edb.mac :(
Der er også andre ting, der er lidt underlige, men med den
udviklingshastighed, Halime har haft, kan den gå hen og blive en rigtig
god newsreader - men indtil videre hedder det Mozilla for mig... Mht.
ICQ: Prøv Proteus. Selvom den er beta, er den rigtig stabil og ret lækker.

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-02 12:31

Michael Florentin Nielsen <florentin@mac.com> wrote:

> Mht.
> ICQ: Prøv Proteus. Selvom den er beta, er den rigtig stabil og ret lækker.

prøv icy juice - lean-and-mean med anvendelige funktioner

<icq:131382336>