|
| OT : Fejllevering fra shg.dk - Søger råd!. Fra : Daniel-San |
Dato : 30-01-02 12:55 |
|
Hej allesammen...
Nu skal jeg fortælle jer om en lille episode jeg har oplevet de sidste par
dage.
Jeg modtog varer fra shg.dk for lidt over 4.000 spir - Jeg har handlet der
meget det sidste stykke tid - Også for kammerater - Løber op i et pænt
beløb.
I denne pakke havde de dog ved en fejl sendt et Hollywood+ kort med, som på
deres hjemmeside står til 649 spir. Hvad der dog manglede var 2 floppykabler
jeg havde en aftale med dem om skulle sendes med. Hmm! - Jeg har umiddelbart
ikke det store at bruge et H+ kort til, og skal alligevel rykke for de
kabler, så jeg fortæller det til dem i håbet om de er flinke som mig - Her
tænker jeg på et par højttalere de havde til 200 spir, som jeg godt kunne
tænke mig, og som jeg måske kunne spare 100 kroner på - Ikke urimeligt
ifølge mig, så jeg spørger om en god pris nu jeg sender kortet tilbage...
Jeg bliver tilbudt en rabat på heftige 1.5% - Kvik som jeg er regner jeg det
ud til at være en rabat på 3 kroner - Virkelig generøst fra deres side af
.
Jeg tillader mig at udtrykke min utilfredshed ved denne (ifølge mig) joke af
en rabat, og så farer de op med : "Vi ved præcis hvad der er pakkerne" - "Vi
vejer dem altid - høm høm høm!". Truer mig næsten til at sende det kort
tilbage, for ellers...?.
Så er det jeg godt kunne tænke mig at høre fra nogle kloge hoveder hvad jeg
kan gøre her. De sender mig en modtagerkvittering, så jeg kan returnere
kortet uden omkostninger for mig (WEEEY!). Ovenpå denne latterlige
behandling jeg har fået, har jeg da mistet alt lyst til at være flink
overfor dem, og overvejer at lave mit eget DVD kort af papir og tape og så
sende dem det - Hvad kunne der egentlig ske ved det?. Nogen der ved hvad jeg
kan tillade mig at gøre uden at komme på kant med noget jeg ikke skal?.
Mvh Daniel
| |
Christian Mygind (30-01-2002)
| Kommentar Fra : Christian Mygind |
Dato : 30-01-02 13:09 |
|
"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:baR58.8590$Eu2.944681@news010.worldonline.dk...
> Hej allesammen...
>
> Nu skal jeg fortælle jer om en lille episode jeg har oplevet de sidste par
> dage.
[cut]
>. Ovenpå denne latterlige
> behandling jeg har fået, har jeg da mistet alt lyst til at være flink
> overfor dem, og overvejer at lave mit eget DVD kort af papir og tape og så
> sende dem det - Hvad kunne der egentlig ske ved det?. Nogen der ved hvad
jeg
> kan tillade mig at gøre uden at komme på kant med noget jeg ikke skal?.
Hej Daniel,
Du ved udmærket godt, hvad du skal gøre.
Du har ved en fejlekspedition uretmæssigt modtaget en vare. Den skal du
returnere.
Du kan jo ikke forvente at få meget andet end et venligt "tak" fra firmaet -
selvom en belønning af ærlighed måske ville kunne gavne SHG i det lange
løbe, særligt efter denne "historie"s offentliggørelse.
Juridisk står du samtidigt særdeles svagt, når du NETOP har indrømmet
modtagelsen i denne gruppe. Havde du holdt din kæft og ladet som ingenting
havde det _de facto_ været umuligt for SHG at bevise fejlen, selvom de
opdagede den.
At returnere et stykke pap er kriminelt. Du SKAL returnere kortet og begår
derfor bedrageri, hvis du lavet det nummer.
/Chr
| |
Daniel-San (30-01-2002)
| Kommentar Fra : Daniel-San |
Dato : 30-01-02 13:25 |
|
> Du ved udmærket godt, hvad du skal gøre.
> Du har ved en fejlekspedition uretmæssigt modtaget en vare. Den skal du
> returnere.
> Du kan jo ikke forvente at få meget andet end et venligt "tak" fra
firmaet -
> selvom en belønning af ærlighed måske ville kunne gavne SHG i det lange
> løbe, særligt efter denne "historie"s offentliggørelse.
> Juridisk står du samtidigt særdeles svagt, når du NETOP har indrømmet
> modtagelsen i denne gruppe. Havde du holdt din kæft og ladet som ingenting
> havde det _de facto_ været umuligt for SHG at bevise fejlen, selvom de
> opdagede den.
> At returnere et stykke pap er kriminelt. Du SKAL returnere kortet og begår
> derfor bedrageri, hvis du lavet det nummer.
OK - Tænkte nok det ikke var det smarteste at gøre - Bare rart med lidt
medfølelse et sted - Jeg fik nemlig ikke engang et tak, bare noget med at en
i pakkeriet havde røde ører. Udover at ha' indrømmet det i denne gruppe, så
har Per fra SHG det jo også på skrift i en mail fra mig, så jeg tænkte det
var ligemeget at gå det her skridt videre - Ville bare gerne høre mine
muligheder...
Det var nemlig sådan at jeg allerede havde sådan et DVD kort liggende der
bare samlede støv, og derfor slet intet havde noget at bruge det til. Synes
stadig det er tyndt de ikke giver en "trofast" kunde lidt tak - Om ikke
andet så for tidligere ordrer - Det var jo kun 100 spir og ikke en skid
andet!. Dvs snarere en princip-sag... Skuffet er jeg, og handle der igen gør
jeg heller ikke.
Daniel
| |
H.G (30-01-2002)
| Kommentar Fra : H.G |
Dato : 30-01-02 13:29 |
|
Vores tanker går til Helene i pakkeriet
> medfølelse et sted - Jeg fik nemlig ikke engang et tak, bare noget med at
en
> i pakkeriet havde røde ører. Udover at ha' indrømmet det i denne gruppe,
så
> har Per fra SHG det jo også på skrift i en mail fra mig, så jeg tænkte det
> var ligemeget at gå det her skridt videre - Ville bare gerne høre mine
> muligheder...
HG
| |
Daniel-San (30-01-2002)
| Kommentar Fra : Daniel-San |
Dato : 30-01-02 14:11 |
|
> Vores tanker går til Helene i pakkeriet
Tror faktisk det var en Klaus!!!!
| |
Andy (31-01-2002)
| Kommentar Fra : Andy |
Dato : 31-01-02 08:52 |
|
> Det var nemlig sådan at jeg allerede havde sådan et DVD kort liggende der
> bare samlede støv, og derfor slet intet havde noget at bruge det til.
Synes
> stadig det er tyndt de ikke giver en "trofast" kunde lidt tak - Om ikke
> andet så for tidligere ordrer - Det var jo kun 100 spir og ikke en skid
> andet!. Dvs snarere en princip-sag... Skuffet er jeg, og handle der igen
gør
> jeg heller ikke.
SHG tjener måske 5%-10% på højttalersættet, og du tilbyder dem lystigt en
rigtig god deal hvor de tjener -50% Du præsenterer det som om de nærmest
truede dig... Det virker meget uprofessionelt, med mindre selvfølgelig at
medarbejderen har følt at du forsøgte at afpresse dem(100kr for et sæt
højttalere, eller jeg beholder Hollywoodkortet). Den situation oplevede jeg
selv da jeg var i branchen, bare med større beløb...
Du har ret i at det "Kun" er 100 kr, men *ALLE* kunder vil have de 100kr
rabat som gør det umuligt at drive forretning i en i forvejen rådden branche
hvor avancen er næsten ikke eksisterende!
| |
Daniel-San (01-02-2002)
| Kommentar Fra : Daniel-San |
Dato : 01-02-02 11:37 |
|
> SHG tjener måske 5%-10% på højttalersættet, og du tilbyder dem lystigt en
> rigtig god deal hvor de tjener -50% Du præsenterer det som om de nærmest
> truede dig... Det virker meget uprofessionelt, med mindre selvfølgelig at
> medarbejderen har følt at du forsøgte at afpresse dem(100kr for et sæt
> højttalere, eller jeg beholder Hollywoodkortet). Den situation oplevede
jeg
> selv da jeg var i branchen, bare med større beløb...
>
> Du har ret i at det "Kun" er 100 kr, men *ALLE* kunder vil have de 100kr
> rabat som gør det umuligt at drive forretning i en i forvejen rådden
branche
> hvor avancen er næsten ikke eksisterende!
Jeg tror at grunden til jeg tager det så "hårdt" er fordi jeg bad om en god
pris på et sæt højttalere, som jeg fortalte prisen på. Jeg bliver da tilbudt
1.5% rabat, hvilket svarer til 3 kroner - Det er da til grin? - Kunne han da
bare for helvede så ikke bare sige at han desværre ikke kunne give noget
rabat - Så ville jeg bare tænke det var lidt fedtet, da man nu har handlet
der meget, men ellers ville sagen være slut!.
Jeg kan godt se moralen i at skulle levere tingene tilbage, men det er da i
orden at prøve om man kan få noget ud af det - Jeg mener da, at hvis man
ikke siger noget, så har forhandleren da lige smidt hele kortets værdi ud af
vinduet - Ved at give en god pris på noget andet, så skaffer han stadig det
meste af kortets værdi igen, gør kunden glad, og fremtidige handel kan
fortsætte. Jeg føler mig bare så latterliggjort over denne episode, at jeg
ihvertfald IKKE har tænkt mig at handle hos SHG igen...
Daniel
| |
MJ (30-01-2002)
| Kommentar Fra : MJ |
Dato : 30-01-02 16:50 |
|
"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:baR58.8590$Eu2.944681@news010.worldonline.dk...
> Hej allesammen...
>
> Nu skal jeg fortælle jer om en lille episode jeg har oplevet de sidste par
> dage.
>
> Jeg modtog varer fra shg.dk for lidt over 4.000 spir - Jeg har handlet der
> meget det sidste stykke tid - Også for kammerater - Løber op i et pænt
> beløb.
> I denne pakke havde de dog ved en fejl sendt et Hollywood+ kort med, som
på
> deres hjemmeside står til 649 spir. Hvad der dog manglede var 2
floppykabler
> jeg havde en aftale med dem om skulle sendes med. Hmm! - Jeg har
umiddelbart
> ikke det store at bruge et H+ kort til, og skal alligevel rykke for de
> kabler, så jeg fortæller det til dem i håbet om de er flinke som mig -
Her
> tænker jeg på et par højttalere de havde til 200 spir, som jeg godt kunne
> tænke mig, og som jeg måske kunne spare 100 kroner på - Ikke urimeligt
> ifølge mig, så jeg spørger om en god pris nu jeg sender kortet tilbage...
> Jeg bliver tilbudt en rabat på heftige 1.5% - Kvik som jeg er regner jeg
det
> ud til at være en rabat på 3 kroner - Virkelig generøst fra deres side af
> .
> Jeg tillader mig at udtrykke min utilfredshed ved denne (ifølge mig) joke
af
> en rabat, og så farer de op med : "Vi ved præcis hvad der er pakkerne" -
"Vi
> vejer dem altid - høm høm høm!". Truer mig næsten til at sende det kort
> tilbage, for ellers...?.
>
> Så er det jeg godt kunne tænke mig at høre fra nogle kloge hoveder hvad
jeg
> kan gøre her. De sender mig en modtagerkvittering, så jeg kan returnere
> kortet uden omkostninger for mig (WEEEY!). Ovenpå denne latterlige
> behandling jeg har fået, har jeg da mistet alt lyst til at være flink
> overfor dem, og overvejer at lave mit eget DVD kort af papir og tape og så
> sende dem det - Hvad kunne der egentlig ske ved det?. Nogen der ved hvad
jeg
> kan tillade mig at gøre uden at komme på kant med noget jeg ikke skal?.
Når de nu er så sikre på hvad der er i deres pakker kan det næsten ikke være
en fejl at det er blevet sendt til dig. Hvis det er tilfældet kan du i følge
aftalelovens §4[1] beholde kortet.
Noget tyder på at de ikke mener at det er en fejl, men hvis de siger at det
er en fejl kan du naturligvis ikke beholde det.
Men måske skulle du lige spørge i jura gruppen først.
Det er vidst der denne debat hører hjemme.
[1] § 4. Fremsender eller afleverer en erhvervsdrivende en vare til en
forbruger uden dennes forudgående anmodning, og skyldes dette ikke en fejl,
kan forbrugeren beholde varen vederlagsfrit.
| |
Christian Mygind (30-01-2002)
| Kommentar Fra : Christian Mygind |
Dato : 30-01-02 17:10 |
|
"MJ" <martin.johanssonFJERN@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:3c581595$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[cut]
> Når de nu er så sikre på [cut]
Ævl. Fra enden til anden ævl & misforståelse af Aftaleloven.
/Chr
| |
MJ (30-01-2002)
| Kommentar Fra : MJ |
Dato : 30-01-02 18:43 |
|
"Christian Mygind" <mygindFjErN@c.dk> skrev i en meddelelse
news:a395va$2p1$1@sunsite.dk...
>
> "MJ" <martin.johanssonFJERN@12move.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c581595$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [cut]
> > Når de nu er så sikre på [cut]
>
> Ævl. Fra enden til anden ævl & misforståelse af Aftaleloven.
Nu har jeg kun hørt et eksempel, i erhvervsret, om en pakke der blev
tilsendt uopfordret til en person, dennes indhold var at betragte som en
gave. Da personen ikke selv havde udbedt sig denne forsendelse.
Denne situation var med henvisning til pgl. §
Så er spørgsmålet om hvor uopfordret denne situation er:
Der er bestilt noget hos firmaet, ikke sandt?
Der er så mere i pakken end det bestilte, ikke sandt?
Så er spørgsmålet om kortet er medsendt uopfordret eller om der er sket en
fejl?
Umiddelbart så det ud til at være en fejl, men citat: "Vi ved præcis hvad
der er pakkerne" - "Vi
vejer dem altid - høm høm høm!". Truer mig næsten til at sende det kort
tilbage, for ellers...?."
Denne og kun denne udtalelse får mig til at tro at firmaet ikke mener at det
er en fejl, da de jo vejer pakkerne inden afsendelse.
Bemærk især: "Vi ved præcis hvad der er pakkerne"
Umiddelbart vil jeg dog tro at de får nogle mere præcise forsendelser hvis
de gad at kigge i kassen i stedet.
Hvis firmaet til trods for denne udtalelse mener det er en fejl skal kortet
selvfølgelig returneres.
Alt dette kommer vel an på om det er hele forsendelsen der skal være sendt
uopfordret eller om det kun skal være en del af en forsendelse.
Dog vil jeg mene at man bør returnere kortet, for firmaets regning
selvfølgelig.
Derudover vil det nok ikke være smart at sende pap kort tíl firmaet.
Hvis C. Mygind stadig mener dette ikke passer må han bestemt komme med lidt
mere end bare at sige "ævl".
Jeg vil dog gerne indrømme at foregående svar var lidt kortfattet.
| |
MJ (30-01-2002)
| Kommentar Fra : MJ |
Dato : 30-01-02 19:01 |
|
Det er forresten ikke aftaleloven men lov om visse forbrugeraftaler, § 4
Beklager denne sammenblanding
| |
Uni Bull (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 10-03-02 08:58 |
|
"MJ" <martin.johanssonFJERN@12move.dk> wrote in message
news:3c582ffe$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så er spørgsmålet om hvor uopfordret denne situation er:
Jeg mener bestemt, at SHG skal foranstalte afhentning på adressem såfremt de
ønsker varen retur!
--
Uni Bull
| |
Jesper Ryskin (01-02-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Ryskin |
Dato : 01-02-02 07:44 |
|
Interessant subject, det her.
Er det faldet nogen ind, at et firma består af personer / mennesker, der
afhænger af firmaets forretning. Er det faldet nogen ind, at beholde en
utilsigtet forsendelse uden at nævne det er tyveri fuldkommen på linie med
butikstyveri - måske blot lige risikoen for at blive "snuppet"?
Hvorfor er det moralsk acceptabelt at stjæle fra en edb-forhandler? Jeg
forventer til hver en tid, at en kunde oplyser hvis de har fået for meget
tilsendt. Det er klart det ikke skal koste dem penge at returnere det, men
blot at beholde det ville jeg betragte som tyveri, og jeg ville ikke tøve et
mini-splitsekund med at politi-anmelde det hvis jeg kunne bevise det.
Hvis du låner en DVD af en bekendt og der ligger to skiver i kassen beholder
du så den ene? Eller er det OK at stjæle fra folk blot fordi man ikke kender
dem?
Daniel, jeg er sikker på, at du ikke til daglig gør dig skyldig i tyveri
eller andre ting, fordi du synes at den slags ikke hører sig hjemme i et
retssamfund. Derfor mener jeg, at du i forlængelse af den linie selvfølgelig
returnerer uretmæssigt udleverede produkter, uanset hvorvidt en part ville
kunne bevise du har modtaget det eller ej. At skulle udbetale en kontant
dusør til folk for at de ikke bestjæler en (og kriminaliserer sig selv)
synes jeg er usmageligt, og jeg ville personligt nægte - det er vel for
pokker ikke Sicilien det her. At forlange godtgørelse for forsendelsen
tilbage er naturligvis 100% forventeligt, og det vil enhver seriøs
forretningsdrivende selvfølgelig udbetale - det er jo ikke din fejl, at du
har modtaget en vare du ikke har bedt om.
Nu taler jeg ikke om jura og paragraffer her. Man må blot erkende, at
beholder man varer der er sendt ved en fejl, stjæler man fra en anden
person - og jeg er i hvert fald opdraget til at mene alt sådan noget er dybt
forkasteligt uanset omstændigheder. Og jeg returnerer altid sådanne ting
tilbage. Og jeg bliver ikke sur, hvis ikke butikken lovpriser mig i hoved og
røv - det ville simpelthen være moralsk forkert IKKE at returnere det. Men
det er selvfølgelig MIN holdning.
--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.
| |
Sadat (01-02-2002)
| Kommentar Fra : Sadat |
Dato : 01-02-02 08:22 |
|
"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:3c5a3927$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Interessant subject, det her.
Overanalyser det nu ikke ;)
> Er det faldet nogen ind, at et firma består af personer / mennesker, der
> afhænger af firmaets forretning. Er det faldet nogen ind, at beholde en
> utilsigtet forsendelse uden at nævne det er tyveri fuldkommen på linie med
> butikstyveri - måske blot lige risikoen for at blive "snuppet"?
Det er ikke så dramatisk og kan forklares væk.
> Hvorfor er det moralsk acceptabelt at stjæle fra en edb-forhandler? Jeg
> forventer til hver en tid, at en kunde oplyser hvis de har fået for meget
> tilsendt. Det er klart det ikke skal koste dem penge at returnere det, men
> blot at beholde det ville jeg betragte som tyveri, og jeg ville ikke tøve
et
> mini-splitsekund med at politi-anmelde det hvis jeg kunne bevise det.
Er det moralsk korrekt at installere Windows på flere en maskine i hjemmet
når man kun har løbt en licens? Det svarer jo også til at stjæle en kopi.
Det er vel op til en selv at bestemme hvad er rigtig og hvad der er forkert,
hvis det ikke helt hænger sammen med samfundet så må man jo gå på kompromi
med nogle ting.
> Hvis du låner en DVD af en bekendt og der ligger to skiver i kassen
beholder
> du så den ene? Eller er det OK at stjæle fra folk blot fordi man ikke
kender
> dem?
Selvfølgelig ikke, det er sgu da også noget helt andet.
> Daniel, jeg er sikker på, at du ikke til daglig gør dig skyldig i tyveri
> eller andre ting, fordi du synes at den slags ikke hører sig hjemme i et
> retssamfund. Derfor mener jeg, at du i forlængelse af den linie
selvfølgelig
> returnerer uretmæssigt udleverede produkter, uanset hvorvidt en part ville
> kunne bevise du har modtaget det eller ej. At skulle udbetale en kontant
> dusør til folk for at de ikke bestjæler en (og kriminaliserer sig selv)
> synes jeg er usmageligt, og jeg ville personligt nægte - det er vel for
> pokker ikke Sicilien det her. At forlange godtgørelse for forsendelsen
> tilbage er naturligvis 100% forventeligt, og det vil enhver seriøs
> forretningsdrivende selvfølgelig udbetale - det er jo ikke din fejl, at du
> har modtaget en vare du ikke har bedt om.
Det er helt op til Daniel hvad han vil. Men du skal tænke på at Daniel nu
bruger en masse tid på at sende det her kort tilbage og dit og dat, men han
får jo garranteret ikke noget tilbage for den hjælp han lige har leveret,
hvis de skulle hjælpe ham så måtte han op med tegnebogen :(
> Nu taler jeg ikke om jura og paragraffer her. Man må blot erkende, at
> beholder man varer der er sendt ved en fejl, stjæler man fra en anden
> person - og jeg er i hvert fald opdraget til at mene alt sådan noget er
dybt
> forkasteligt uanset omstændigheder. Og jeg returnerer altid sådanne ting
> tilbage. Og jeg bliver ikke sur, hvis ikke butikken lovpriser mig i hoved
og
> røv - det ville simpelthen være moralsk forkert IKKE at returnere det. Men
> det er selvfølgelig MIN holdning.
Selvom det er forkert så synts jeg ikke at folk burde blande sig, det her er
imellem Daniel (hans samvittighed) og shg. Det er noget andet hvis det
gælder om liv eller død, men man behøver ikke at have ondt i røven over ting
der ikke har en skid med en selv at gøre..... hvis du f.eks. anmelde Daniel
til politiet hvis han ikke sende varen tilbage.
--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk
- The good turn bad, and the bad die young
| |
Per Knudsen (01-02-2002)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 01-02-02 09:27 |
|
"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c5a429d$0$99626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c5a3927$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Interessant subject, det her.
>
> Overanalyser det nu ikke ;)
>
> > Er det faldet nogen ind, at et firma består af personer / mennesker,
der
> > afhænger af firmaets forretning. Er det faldet nogen ind, at beholde
en
> > utilsigtet forsendelse uden at nævne det er tyveri fuldkommen på
linie med
> > butikstyveri - måske blot lige risikoen for at blive "snuppet"?
>
> Det er ikke så dramatisk og kan forklares væk.
>
> > Hvorfor er det moralsk acceptabelt at stjæle fra en edb-forhandler?
Jeg
> > forventer til hver en tid, at en kunde oplyser hvis de har fået for
meget
> > tilsendt. Det er klart det ikke skal koste dem penge at returnere
det, men
> > blot at beholde det ville jeg betragte som tyveri, og jeg ville ikke
tøve
> et
> > mini-splitsekund med at politi-anmelde det hvis jeg kunne bevise
det.
>
> Er det moralsk korrekt at installere Windows på flere en maskine i
hjemmet
> når man kun har løbt en licens? Det svarer jo også til at stjæle en
kopi.
> Det er vel op til en selv at bestemme hvad er rigtig og hvad der er
forkert,
> hvis det ikke helt hænger sammen med samfundet så må man jo gå på
kompromi
> med nogle ting.
>
> > Hvis du låner en DVD af en bekendt og der ligger to skiver i kassen
> beholder
> > du så den ene? Eller er det OK at stjæle fra folk blot fordi man
ikke
> kender
> > dem?
>
> Selvfølgelig ikke, det er sgu da også noget helt andet.
>
> > Daniel, jeg er sikker på, at du ikke til daglig gør dig skyldig i
tyveri
> > eller andre ting, fordi du synes at den slags ikke hører sig hjemme
i et
> > retssamfund. Derfor mener jeg, at du i forlængelse af den linie
> selvfølgelig
> > returnerer uretmæssigt udleverede produkter, uanset hvorvidt en part
ville
> > kunne bevise du har modtaget det eller ej. At skulle udbetale en
kontant
> > dusør til folk for at de ikke bestjæler en (og kriminaliserer sig
selv)
> > synes jeg er usmageligt, og jeg ville personligt nægte - det er vel
for
> > pokker ikke Sicilien det her. At forlange godtgørelse for
forsendelsen
> > tilbage er naturligvis 100% forventeligt, og det vil enhver seriøs
> > forretningsdrivende selvfølgelig udbetale - det er jo ikke din fejl,
at du
> > har modtaget en vare du ikke har bedt om.
>
> Det er helt op til Daniel hvad han vil. Men du skal tænke på at Daniel
nu
> bruger en masse tid på at sende det her kort tilbage og dit og dat,
men han
> får jo garranteret ikke noget tilbage for den hjælp han lige har
leveret,
> hvis de skulle hjælpe ham så måtte han op med tegnebogen :(
>
> > Nu taler jeg ikke om jura og paragraffer her. Man må blot erkende,
at
> > beholder man varer der er sendt ved en fejl, stjæler man fra en
anden
> > person - og jeg er i hvert fald opdraget til at mene alt sådan noget
er
> dybt
> > forkasteligt uanset omstændigheder. Og jeg returnerer altid sådanne
ting
> > tilbage. Og jeg bliver ikke sur, hvis ikke butikken lovpriser mig i
hoved
> og
> > røv - det ville simpelthen være moralsk forkert IKKE at returnere
det. Men
> > det er selvfølgelig MIN holdning.
>
> Selvom det er forkert så synts jeg ikke at folk burde blande sig, det
her er
> imellem Daniel (hans samvittighed) og shg. Det er noget andet hvis det
> gælder om liv eller død, men man behøver ikke at have ondt i røven
over ting
> der ikke har en skid med en selv at gøre..... hvis du f.eks. anmelde
Daniel
> til politiet hvis han ikke sende varen tilbage.
>
>
> --
> Sadat ~ No Ones Iller
> Sadat@mail.dk
Sadat
Det viser bare hvor selviske danskerne er blevet, ku komme med en masse
eks.
hvor din holdning ikke holder en meter, men det er nok spild af min tid
!!
--
MVH
Per Knudsen
| |
Daniel-San (01-02-2002)
| Kommentar Fra : Daniel-San |
Dato : 01-02-02 11:46 |
|
> > Daniel, jeg er sikker på, at du ikke til daglig gør dig skyldig i tyveri
> > eller andre ting, fordi du synes at den slags ikke hører sig hjemme i et
> > retssamfund. Derfor mener jeg, at du i forlængelse af den linie
> selvfølgelig
> > returnerer uretmæssigt udleverede produkter, uanset hvorvidt en part
ville
> > kunne bevise du har modtaget det eller ej. At skulle udbetale en kontant
> > dusør til folk for at de ikke bestjæler en (og kriminaliserer sig selv)
> > synes jeg er usmageligt, og jeg ville personligt nægte - det er vel for
> > pokker ikke Sicilien det her. At forlange godtgørelse for forsendelsen
> > tilbage er naturligvis 100% forventeligt, og det vil enhver seriøs
> > forretningsdrivende selvfølgelig udbetale - det er jo ikke din fejl, at
du
> > har modtaget en vare du ikke har bedt om.
>
> Det er helt op til Daniel hvad han vil. Men du skal tænke på at Daniel nu
> bruger en masse tid på at sende det her kort tilbage og dit og dat, men
han
> får jo garranteret ikke noget tilbage for den hjælp han lige har leveret,
> hvis de skulle hjælpe ham så måtte han op med tegnebogen :(
Well - Kortet er ihvertfald sendt tilbage nu på SHG's regning, så jeg ryger
ikke i spjældet. Og Jesper, selvom du selv driver forretning over
internettet, så kan du vel godt følge min pointe? - Ville du ikke føle dig
latterligtgjort over 3 kroners rabat?.'
| |
Jesper Ryskin (04-02-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Ryskin |
Dato : 04-02-02 13:47 |
|
>Well - Kortet er ihvertfald sendt tilbage nu på SHG's regning, så jeg ryger
> ikke i spjældet. Og Jesper, selvom du selv driver forretning over
> internettet, så kan du vel godt følge min pointe? - Ville du ikke føle dig
> latterligtgjort over 3 kroners rabat?.'
Jo! Men det er sikkert fordi SHG selv kun tjener 5kr.på sådan et sæt.. Du
ville blive forbavset over hvor langt nede provisionerne er.
Jeg ville nu ikke blive vred eller fornærmet over x antal procent i rabat.
Som sagt er de procenter forretningen opnår ofte ikke specielt gode. Og da
jeg ellers synes at SHG har en udmærket service og en god leveringsprocedure
synes jeg ikke man skal hænge dem ud for rent faktisk at tilbyde en rabat.
At den ikke kan blive særligt stor skyldes at produktet er af meget lille
værdi.
--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.
| |
MHJ (10-03-2002)
| Kommentar Fra : MHJ |
Dato : 10-03-02 01:25 |
|
Men om ikke andet kunne Daniel vel sende en regning for ekspedition af
kortet (pakke det ned, sende det, korrespondance). Et passende honorar kunne
vel være 1 times arbejde af kr. 350,00 (Husk at opgive det til
Told/Skat...).
Han har jo udført et stykke arbejde for SHG. Havde han indleveret et stk.
hardware til check og der ikke kunne konstateres fejl (sammenfaldt med
teknikerens frokostpause) så havde han vel også fået en bon?
Avance eller ej - SHG har handlet tåbeligt her - de har midstet en kunde
formodentligt flere på grund af manglende evne til at sige tak.
MVH
Morten
| |
|
|