valg af knive
Fra : Henrik Vest

Dato : 27-01-02 19:33

Hej
Jeg er lige faldet over en serie artikler der handler om valg og
vedligeholdelse af kokkeknive - som måske var det brugbart for andre
http://www.dagbladet.no/dinside/26480.html
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Jan Bundgaard

Dato : 27-01-02 21:40

Gode artikler!
Ved nogen hvor man får den "bedste" vådsliber til knive.
Gerne manuel(fobetjent) , men eldreven ingen hindring:)
MVH JanB

Fra : Jan Bundgaard

Dato : 27-01-02 21:57

Fandt lige en , er den et godt bud?
MVH JanB

Fra : Jan Bundgaard

Dato : 27-01-02 22:26

Undskyld glemte link!
http://www.linaa.dk/islinaa/dansk/tilbud.asp?side=7

Fra : Henrik Vest

Dato : 28-01-02 10:49

> Fandt lige en , er den et godt bud?
> http://www.linaa.dk/islinaa/dansk/tilbud.asp?side=7

Nu ved jeg jo ikke hvor mange knive du sliber om året, men umiddelbart syns jeg
den (Tomrek 1205 ??) virker voldsomt både hvad pris og størrelse angår - kan
strygestål og slibesten ikke bruges istedet (de er noget nemmere at stuve af
vejen i et køkken).
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-02-02 23:46

> [...]

> den (Tomrek 1205 ??) virker voldsomt både hvad pris og
> størrelse angår - kan
> strygestål og slibesten ikke bruges istedet >

Jo, da. Et godt strygestål til daglig vedligeholdelse. Husk den rette
vinkel på de forskellige knive, men det lærer du af lyden (!).
Carborundum til periodisk opslibning og f.eks. en belgisk brock eller en
skiffersten, er de våde midler til at rette/fjerne slibekerven.

Men at få en god skarp og varig kærv er et træningsspørgsmål. Spørg din
lokale snedker, hvad han gør med stemmejernene .... Din slagter er
sikkert lukket .... afgået ved butiksdøden efter kundernes afmarch til
..... ***markederne, hvor alt indkøb er samlet på ét sted. ØV. Men
praktisk for travle børnefamilier.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen