Omnipage og USB-scanner
Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 27-01-02 16:45

Hej NG,

Jeg har købt en HP USB-scanner (Scanjet 4400c), men kan ikke få den til
at virke sammen med Omnipage Pro 8.0.1. Når jeg inde fra Omnipage skal
vælge printeren, siger programmet at den ikke kan se scanneren. Denne
scanner optræder heller ikke på listen af HP-scannere og der er ikke
nogen af driverne til de andre HP-scannere, der virker. Jeg har været
inde på HPs hjemmeside, men der er så vidt jeg kan se ikke det relevante
software. Jeg har skrevet til HPs support og sagt, at der ikke dukker
noget op i Vælger (jeg ved ikke, om der skal gøre det med en
USB-scanner, men min gamle SCSI-scanner skulle bruge en
vælgerudvidelse), som bare svarede, at Vælger kun bruges i forbindelse
med printere...

Håber I kan hjælpe mig - på forhånd tak...

Tom

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-02 04:07

Hej Tom

Tom Søgaard-Jensen wrote:

> Jeg har købt en HP USB-scanner (Scanjet 4400c), men kan ikke få den til
> at virke sammen med Omnipage Pro 8.0.1.

Fik du OmniPage med, eller havde du den i forvejen? - Problemet med OP8.x
er, at den faktisk ikke understøtter ret mange USB scannere kun SCSI
scannere, og det er ret irriterende. OmniPage LE understøtter faktisk flere
USB enheder end Pro versionen. Der er en ny ver. 10 på vej til både classic
og X, siges der, men hvornår den kommer ud er uvis, og det er lige så uvis,
om den i det hele taget kommer. Derimod skulle det være sikkert, at
TextBridge Pro 10 kommer også til Mac, og der vil højst sandsynlig også
blive en opg.pris fra OP8 til TB10. Begge produkter udvikles jo nu af
ScanSoft.

> [...]
> scanner optræder heller ikke på listen af HP-scannere og der er ikke
> nogen af driverne til de andre HP-scannere, der virker.

Nej, de andre drivere kan _ikke_ bruges. Du skal have en driver til serie
4400 for at kunne få den til at virke.

Prøv dette link:
<http://www.hp.com/cposupport/nonjsnav/hpscanjet47298.html>. Her er der
info om alle deres scannere og serie 4400 er også med her.

Efter at have kigget godt på siden, ser det faktisk ud til, at du skal
_købe_ softwaren til den, hvis du kører med Mac. Der findes ikke software
til download til en 4400c og Mac. Men her har du link til bestilling af CD
rom med software til Mac OS.
<http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpscanjet428447&l=ei&c=MacOS8and9>.
Jeg har også været inde på deres ftp site for at kigge efter dér, men ikke
engang til os der er registrerede HP forhandlere er der software til
download (-.

Jeg var også en tur omkring versiontracker med søgeordet 'scanjet', der kom
tre henvisninger bl.a. til opdates, men den ene - som du nok skulle kunne
bruge, - var en 'død' link, men 'user ratings' var heller ikke særligt
opløftende. Bl.a. var der en dansker, der havde købt en 4400c (dig?), og
som fik norsk software med til den, og da han ikke kunne læse/forstå norsk,
var det ikke til nogen hjælp. Det 'sjove' er, at der ikke findes
norsksproget software til en 4400 overhovedet iflg. HP selv....

> [...]
> USB-scanner, men min gamle SCSI-scanner skulle bruge en
> vælgerudvidelse), som bare svarede, at Vælger kun bruges i forbindelse

Jo, du skal kunne se driveren i 'Vælger' også selvom det er til USB. Jeg
havde et tilsvarende problem med en Epson OfficeScan på en B/W G3, at den
ikke ville dukke op, men da softwaren blev opdateret kom den, og det virker
nu, som det skal.

Jeg håber, du kan bruge det her til noget alligevel.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Karl Antz

Dato : 28-01-02 09:39

> [...]
> og X, siges der, men hvornår den kommer ud er uvis, og det er lige så uvis,

.... det var måske en god idé at chekke internettet engang imellem: den
_er_ kommet:

<http://www.scansoft.com/products/omnipage/opxmac/>

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-02 16:21

Hej Karl

Det gør jeg skam også jævnligt, men sidst jeg var derinde, var der kun
foromtale. Og mine erfaringer med ScanSoft og OmniPage er, at de er temmelig
sløve fra det øjeblik, omtalen annonceres og til produktet lanceres. Fx. var OP
8 omtalt - forannionceret - et halvt år _før_ den kunne købes (-.

mvh. Erik Richard

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 30-01-02 15:54

> [...]
> ikke ville dukke op, men da softwaren blev opdateret kom den, og det virker

Hej Erik,

tak for dit lange, fine svar (og også tak til Jer andre). Jeg har prøvet
at ringe til HPs danske support, men der var ingen der vidste noget om
Mac, så ordet vælgerudvidelse var spildte Guds ord på Ballelars... Nu
sender de mig den software som du havde givet et link til, men det er
Precisionscan Pro 3.12, som jeg allerede har (ganske vist i spansk
udgave, da jeg købte scanneren dér), så det venter jeg mig ikke det
store af; men det er da mærkeligt den ikke dukker op i Vælger.

Nå, Jeg må nok bare håbe på, der kommer en hæderlig opdatering af
Omnipage.

Mvh

Tom

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-01-02 17:23

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaard@get2net.dk> wrote:

> [...]
> med printere...
>
> Håber I kan hjælpe mig - på forhånd tak...

Jeg har det samme problem, men har lært at leve fint med at scanne i
Photoshop, gemme i Tiff og lade Omnipage åbne denne fil. Det er
ihvertfald godt nok til OCR. Det er kun ærgerligt i de tilfælde, hvor
Omnipage kunne bruges som fotokopimaskine i de gamle SCSI-dage.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Peter_Gimm

Dato : 19-02-02 10:24

Omnipage Pro X (virker også til MacOs X) er kommet til landet !
Du kan f.eks se priserne her:
http://www.computerstore.dk/shop/varesoegning.asp?sm=sim&dr=1&mc=omnipag

Den har både understøttelse for USB og firewire scannere...

Mvh
Peter

http://www.kandu.dk/