Optimal afstand fra stempel til topstykket
Fra : $upermand

Dato : 26-01-02 21:05

Hejsa

Hvor lille må afstanden fra stemplet til topstykket på det tætteste sted
være... Jeg her prøvet at dreje 2mm af et lovligt topstykke til Jog som
åbenbart var for meget. Stemplet rører lige præcis topstykket og den pil som
viser ned mod udstødningen har lavet et mærke på topstykket... :-/ Dooh

Se en skitse her http://clark.it-host.dk/temp/topstykke.gif

På denne måde bliver det benzin ude i kanterne ikke forbrændt ordenligt som
man tydeligt kan se på stemplet da det kun er brunt indenfor hvor det rammer
topstykket...

Jeg vil så lige høre fra jer eksperter hvor meget i mener at jeg skal tage
af den kant på topstykket så forbrændningen kommer helt ud til kanterne?!?

Fra : Peter J

Dato : 28-01-02 20:57

$upermand <clark@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2v1ut$27rh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> af den kant på topstykket så forbrændningen kommer helt ud til kanterne?!?

Det er ikke let at give et bud på !
Kunne du evt. ikke lægge et par billeder af sagerne ind til offenligt skue ?
Og evt. en anden tegning, der er lettere at læse ?
Hvis du kan gøre det vil gerne give dig et bud på det.

MVH
Peter
BWS NG
CBR 1000 F

Fra : $upermand

Dato : 28-01-02 22:14

Jeg har desværre ikke mulighed for at komme til et kamera :-/

Ja, tegningen er godt nok lidt forvirrende... Det var også bare lige en
hurtig skitse jeg lavede...

Jeg har her prøvet at lave tegningen lidt mere udførlig på samme adresse
http://clark.it-host.dk/temp/topstykke.gif Det er ved den røde ring at
stemplet lige præcis rammer, og det er så tæt at der ikke sker nogen
forbrænging udenforberøringen... Det kan man nemt og tydeligt se på stemplet
da det stadig har sin fine aluminiumsfarve helt ude ved kanten...

Jeg regner så med at få drejet kanten at det sted for de rører hinanden væk
som vist på tegningen. Det er det lille sorte areal, hvis I kan se hvad jeg
mener. Derved vil der så blive en afstand af 0,7mm på det tætteste sted

Jeg håber at der er nogen som kan komme med andre ideer til hvad jeg kan
gøre ved problemet :)

Fra : LaLLe

Dato : 29-01-02 00:23

<snip>

Smid da en tykkere toppaking på så er dit problem løst. Og det koster ikke
ret mange penge.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : $upermand

Dato : 30-01-02 17:16

Hehe

Nu har jeg fået drejet det af og det virker :) Det her var jo gratis ;)