Newbie og Bladur's Gate 2
Fra : Pizzaman

Dato : 25-01-02 22:32

Jeg er en total og absolut newbie indenfor RPG men efter at have hørt så
meget godt om BG 2 vover jeg pelsen. Men jeg skal lige høre: har BG2 samme
styresystem som Diablo? Den med at pege retning med musen? For så står jeg
af.

På forhånd tak.

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 26-01-02 01:49

> [...]
> styresystem som Diablo? Den med at pege retning med musen? For så står jeg

Der er visse forskelle i styresystemet, for det
1. styrer du et helt party og ikke kun en person
2. har du muligheden for at pause midt i kampen og sætte alle dine personer
til at udføre forskellige angreb.

BG er et AD&D spil

og man styrer med at markere hvor man skal gå hen, ved at markere en person
og så trykke der hvor vedkommende skal gå hen.

Mvh

Mads
www.startout.dk

Fra : Highlander

Dato : 26-01-02 11:09

jeg har spillet lidt diablo og har da også lige købt BG2 - det har intet med
diablo at gøre, ud over at du slå på nogle monstrer i begge spil. ....

--
Highlander
MSN / BN / ZN : Highlander_dk

Fra : Frost

Dato : 26-01-02 12:04

> [...]
> styresystem som Diablo? Den med at pege retning med musen? For så står jeg

BG serien er absolut intet som Diablo (som jeg ikke mener er et rollespil).
Som sagt er BG baseret på AD&D, der er langt mere kompleks end Diablo's
RPG-elementer. Desuden er der det faktum, at der faktisk udspilles en
historie som man har indflydelse på.
Selve styreformen minder mere om et begrænset RTS, da du har op til 6
personer at kommandere med. At nogle af dem er kæmpere, tyve, magikere osv.
giver jo også helt specielle interfaces til hver.

Jeg vil dog anbefale at du køber Baldur's Gate 1 (plus udvidelsen Tales of
The Sword Coast) først, da du så får meget mere af historien med. Desuden
kan du eksportere din person fra BG 1, og spille videre med den i BG 2. Hvis
du også køber 2'erens udvidelse, Throne of Bhaal, har du flere måneders
spilletid foran dig. For ikke at nævne en fænomenal afslutning på en af de
bedste historier i computerspil. :)