Bedste "gamle" macos
Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 21-01-02 09:26

Hvilken af nedenstående versioner af MacOS kører bedst, når man tager både
hastighed, stabilitet og brugerinterfacets "snappiness" med i vurderingen?

8.1 ?
8.6 ?
9.0.X ?
9.1 ?
9.2.X ?

Jeg kører selv 9.2.2 pt. og er ganske tilfreds med det, men mener at erindre
et ret hurtigt og kompakt 8.6. 9.1 var vidst også både hurtigt og stabilt.

Hvilke erfaringer har i?

-Toke

Fra : Aske Andersen

Dato : 21-01-02 11:57

Toke Riis Ebbesen <toke@mac.com> wrote:

> [...]
> et ret hurtigt og kompakt 8.6. 9.1 var vidst også både hurtigt og stabilt.

En ren 9.1 er klart at foretrække - hvis du køre OSX, kan der være grund
til at upgradere til 9.2.2

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-01-02 17:17

Hej Toke

Det kommer da vist an på hardware også?!

Selv bruger jeg flg:

Mac SE: Sys 7.1

PM 7500/100: 8.6 (som er ok stabil, men ok med få små irriterende
hick-ups: bl.a kan man ikke Forcequitte et program (Kommando-Esc))

IMAC 500: 9.1

venlig hilsen

Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-01-02 22:37

> [...]

> et ret hurtigt og kompakt 8.6. 9.1 var vidst også både hurtigt og stabilt.

Når det bare skal virke og maskine ikke er spritny, så bruger jeg 9.1 i
IE udgaven. Hvis det er en af de nye (IceBook og lign.), så har jeg det
dog bedst med 9.2.2, men den slags ting afgøres lige så meget af overtro
som fakta.

En maskine i klasse med 8500/8600/9500/9600 kører også godt med 8.6 og
en 8500/120 med et barebones 8.6 system er en fremragende lille
brænder/backup-maskine.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Aske Andersen

Dato : 22-01-02 10:09

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> En maskine i klasse med 8500/8600/9500/9600 kører også godt med 8.6 og
> en 8500/120 med et barebones 8.6 system er en fremragende lille
> brænder/backup-maskine.

Vi et par 8500 og 9600 stående netop som scanner/brænder stationer - de
køre nu fint med 9.1.
(Hvor der er slået en del extension fra som man ikke skal bruge, fx. alt
vedr. modem og voice verification m.v. ).

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-01-02 00:44

Aske Andersen <nyrupsom@gadefejer.dk> wrote:

> Vi et par 8500 og 9600 stående netop som scanner/brænder stationer - de
> køre nu fint med 9.1.

Selvfølgelig kører det fint med 9.1, så stor forskel er der jo heller
ikke. Med 8.6 er det dog til at barbere den ned, så man kan nøjes med 32
MB RAM i maskinen og stadig kunne køre Toast. Det kan dog også være
tilfældet med 9.1 (mit foretrukne system når det skal være det gamle Mac
OS).

> (Hvor der er slået en del extension fra som man ikke skal bruge, fx. alt
> vedr. modem og voice verification m.v. ).

Det samme gør jeg, når jeg laver en sådan "brænder-station".

--
Mvh.
René Frej Nielsen