Spil i win xp
Fra : Polle_pottemager

Dato : 21-01-02 08:41

Jeg har problemer med at spille nogle spil i Win XP de er ellers originale
og det hele. Derfor er det lidt træls. Er der nogen der har oplevet lignende
og eventuelt har en løsning på problmet?

--
Greetings

Polle_pottemager

Fra : Remmen

Dato : 21-01-02 08:53

"Polle_pottemager" <polle_pottemager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det hele. Derfor er det lidt træls. Er der nogen der har oplevet
lignende
> og eventuelt har en løsning på problmet?

Hej,

Jeg har endnu ikke fundet et spil jeg ikke har kunne få til at virke. Hvilke
spil drejer det sig om?

Lars

Fra : Polle_pottemager

Dato : 21-01-02 19:22

red alert, + opgradering.

--
Greetings

Polle_pottemager

Fra : Madman

Dato : 21-01-02 18:45

Ja det ville hjælpe lidt hvis du skrev hvilke du har problemer med...

Men jeg kører "Return To Castle Wolfenstein" og "Colin McRae Rally 2" uden
problemer.
Har dog fået væsentlig nedgang i resultatet i "3D Mark 2001" men det tror
jeg mest skyldes at jeg kører med den driver der fulgte med mit grafikkort
(for at få tv-out til at virke)
Med de nyeste reference-drivere og win98 opnår jeg ca 30% fremgang.

Men jeg mærker det ikke (endnu)
kører RTCW i 1024x768x32 uden probz på en athlon800 med asus v7100
geforce2mx

Fra : Polle_pottemager

Dato : 21-01-02 19:58

Ja det har du nok ret i. Men win xp nægter simpelthen at installere de to
spil.

--
Greetings

Polle_pottemager

Fra : JOL

Dato : 22-01-02 09:43

Jeg tror, at du kan løse det på denne måde:

Lav en genvej på dit skrivebord.
Højreklik på den, og vælg egenskaber.
Vælg "Kompatibilitet".
Lav hak i "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for:".
Vælg "Windows 95".
Klik på "anvend".

Start så din installation med denne genvej.
Når spillet så (forhåbentligt) er installeret, tror jeg at du skal bruge det
samme trick på den genvej der starter spillet.
Muligvis skal andre eksekverbare filer i mappen også have samme tur. Jeg ved
det ikke.
La' os høre om det virker.

Don O

Fra : SG

Dato : 21-01-02 20:12

> [...]
> og det hele. Derfor er det lidt træls. Er der nogen der har oplevet
lignende
> og eventuelt har en løsning på problmet?

Har du prøvet at afspille spillet i kompatibilitets-mode?

Højreklik på den genvej, som refererer til dit spil og vælg fanebladet
kompatibilitet. Så kan du evt. sætte spillet til at køre i Windows
98-tilstand.

Det virkede på spillet X-Tension, der kører mega-langsomt på WinXP uden
kompatibilitetsmode.

Fra : Darth_vader

Dato : 21-01-02 20:47

hmmm
manden kan ikke INSTALLERE spillene.
hvordan vil du have han skal lave genveje til et ikke installeret
spil..............
darth-vader

Fra : Hisp

Dato : 21-01-02 23:06

Nu skriver du ikke hvilket grafikkort du har, men find de nyeste drivere fra
producenten og læg det ind, selvom XP virker med windows standarddrivere er
det ikke godt nok.

vh/Hisp

Fra : SG

Dato : 21-01-02 23:23

> [...]
> hmmm
> manden kan ikke INSTALLERE spillene.
> hvordan vil du have han skal lave genveje til et ikke installeret

Ja det skrev han jo ikke noget om før senere (min newsserver havde i
hvert fald ikke fanget hans indlæg, da jeg skrev mit).

Han skrev rent faktisk (i den mail, som jeg svarede på): "Jeg har
problemer med at spille nogle spil i Win XP de er ellers originale og
det hele.". Her er det jo temmeligt svært at gennemskue, at han ikke kan
installere skidtet - synes du ikke?

Så du kunne jo evt. se hvad jeg svarede på - inden du svarer mig igen på
den måde.

Så lade være med at RÅBE op og gøre dig selv komplet til grin.

Fra : Darth_vader

Dato : 22-01-02 00:09

denne besvarelse af en oplysning siger mere om dig end om mig...........
p.s - der er 15 min imellem den post jeg refererer fra og til din
besvarelse......til din side altså.........

Fra : Brian Høy

Dato : 22-01-02 08:41

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> wrote in message
> denne besvarelse af en oplysning siger mere om dig end om mig...........
> p.s - der er 15 min imellem den post jeg refererer fra og til din
> besvarelse......til din side altså.........
> darth-vader

Nu er det jo sådan at Usenet er asynkront, så at når en besked bliver postet
på en server (TDC's news server), dukker den først op på andre servere
(f.eks. cybercity) efter et stykke tid. Dette tidsrum kan svinge fra 30
sekunder, til flere timer, afhængig af en masse faktorer.

At den anden var postet TDC's newsserver, før han postede sin, betyder ikke
at den var dukket op på Cybercitys før

Da tdc's server pt. kan være MEGET længe om at vise beskeder der bliver
postet (op til flere timer) kunne han også sagtens havde postet den på TDC
15 minutter efter, uden at den du refererer til var dukket op her.

Håber at dette hjælper dig til at bedre forstå hvordan usenet virker. Man
kan først rigtigt regne med at en besked er kommet til alle servere efter
nogle timer.

Mvh.
SoftMan

Fra : SG

Dato : 22-01-02 17:37

> [...]
Man
> kan først rigtigt regne med at en besked er kommet til alle servere

Tak skal du have, SoftMan, for den udførlige forklaring - det var lige
præcis det, som jeg forsøgte at hentyde til i mit indlæg - uden det
store held åbenbart.

Men egentlig er denne diskussion vel nærmest irrelevant - sagen er, at
jeg forsøgte at komme med en fornuftig løsning til et problem, som ville
hjælpe i mange andre tilfælde. At man så møder halv-hånlige
bemærkninger, fordi mit indlæg praktisk taget med det samme var forældet
(uanset om jeg selv er "skyld" i det eller ej), er efter min mening lidt
lavt.

Mvh
SG