OS X: "Print" til PDF - filer for store
Fra : MacMan

Dato : 20-01-02 21:06

Hej,

Under OS X er der jo den smarte mulighed hvor man kan "udskrive" til en PDF
fil frem for til printeren. Det bruger jeg meget, men desværre komprimerer
den funktionen ikke billeder særlig meget. Så hvis jeg f.eks. gemmer en
hjemmeside som en PDF og vil sende den til en modembruger, så er det et
problem at filen er så stor.

I f.eks. PDF Writer til OS 9 kan man indstille forsk. ting mht.
billedkomprimering - er der mulighed for det samme med OS X?

- Morten

Fra : Jan Hovard

Dato : 20-01-02 22:08

PDF Writer til OS 9 printer udfra view-filen og ikke originalfilen, hvilket
bevirker en ringere kvalitet af PDF.
Den kan eks.v ikke anvendes til reproduktion og til at trykke.

---JanH

Fra : MacMan

Dato : 20-01-02 22:30

I brevet "B870F023.3116%jan@hovard.dk" skrev Jan Hovard (jan@hovard.dk) den
20/01/02 22:07:

> PDF Writer til OS 9 printer udfra view-filen og ikke originalfilen, hvilket
> bevirker en ringere kvalitet af PDF.
> Den kan eks.v ikke anvendes til reproduktion og til at trykke.

Det er jo heller ikke det jeg ønsker - vi er ikke alle i den grafiske
branche

Jeg ønsker blot at kunne sende Word dokumenter, hjemmesider, eller andet som
PDF'er. Tekstkvaliteten er jo altid den samme, så det jeg ønsker, er
muligheden for at komprimere billederne, så de kun lige ser nogenlunde pæne
ud på skærmen - gennem OS X's indbyggende PDF-genererings funktion.

- Morten

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-01-02 00:19

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> muligheden for at komprimere billederne, så de kun lige ser nogenlunde pæne
> ud på skærmen - gennem OS X's indbyggende PDF-genererings funktion.

Jeg troede netop at OS X's indbyggede PDF-generering "kun" kunne lave
billeder i skærmopløsning (72 dpi), og at disse PDF filer derfor netop
ikke egnede sig til print, men omvendt ikke fyldte nær så meget pga. den
lave opløsning.
Martin