Irriterende autoopkald, hvordan var det nu~
Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 16:27

Hej i gruppen

Pinligt, fordi jeg har selv været med til at svare på dette spørgsmål
for en måned siden, men nu er jeg rendt ind i problemet igen i forb. med
opsætning af en nabos Performa6200 (8.1DK/FreePPP) til nettet. Og jeg
kan ikke finde tråden.

Egentlig ville jeg have hendes FreePPP til at stå til at: "Allow
applications to open connection", da det kan være meget praktisk.
MEN, når den er indstillet til det, begynder den at kalde op automatisk
ved hver start. Og hverken IE eller OE er åbne eller ligger i
start-emner. Hvad kan det være for et program der ligger og kalder i
baggrunden?

Der ligger en Claris Emailer på harddisken, men jeg har hverken åbnet
eller rørt den, og det fremtræder heller ikke som om den overhovedet er
åben i forb. med disse opkald.

Jeg mener Morten Reip. havde et løsningsforslag?

v.h

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-02 16:46

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> ved hver start. Og hverken IE eller OE er åbne eller ligger i
> start-emner. Hvad kan det være for et program der ligger og kalder i

Network Assistant Startup
Dave
Webdeling
Arkivdeling (over IP)
et alias til et netværksdrev i mappen: /Systemmappe/Servere
andet haløjsa i: /Systemmappe/Startemner

Jeg kan ikke huske om "tidsynkronisering" og "software opdating" selv
kan åbne for IP...

u name it

<icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 16:54

> [...]
> andet haløjsa i: /Systemmappe/Startemner
>
> Jeg kan ikke huske om "tidsynkronisering" og "software opdating" selv

Tak. Du er hurtig. Det er nok network-assistenten ...
Men nu har jeg en lille checkliste at tage med næste gang jeg skal på
besøg.
v.h
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-02 16:59

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Tak. Du er hurtig. Det er nok network-assistenten ...
> Men nu har jeg en lille checkliste at tage med næste gang jeg skal på
> besøg.

hvorfor egentlig FreePPP? bruger du et obskurt modem eller ældgammelt
system?

<icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 17:11

> hvorfor egentlig FreePPP? bruger du et obskurt modem eller ældgammelt
> system?

Nej, system 8.1. Men modem'et er et ret opskurt 33k (hedder det ikke
sådan) Telia-modem.

En god ting for urutinerede brugere ved FreePPP er den lille PPP-menu
med den grønne telefon, der enkelt og klart viser om man en on- eller
offline, og hvori man kan lægge henvisninger til sine mest benyttede
mail- og browserprogrammer. Når man bruger modem og ikke er en spor
trænet computerbruger, melder spørgsmålet: "Er jeg på nu?" sig tit !

Jeg prøvede nu også at få remote access til at virke, men knoldede noget
rundt i det. Der lå nogle "gamle", engelske versioner rundt omkring, og
desuden havde vi (jeg) nogle trælse fejlfindingsproblemer ang.
modemscript, modem (vi havde nemlig også gang i et TeleDK56k modem) og
opkaldsnummer. Så da der endelig var hul igennem, sagde vi bare "Yes!" -
og var ikke SÅ motiverede for at gennemteste forskellige andre
muligheder.

Og FreePPP virker skam fint! Det er også lidt mere logisk i sin måde at
fortælle på om det kalder op eller lukker ned, eller hvad det foretager
sig. Så: Derfor.

v.h.
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-02 17:22

> Nej, system 8.1. Men modem'et er et ret opskurt 33k (hedder det ikke
> sådan) Telia-modem.

- burde du ikke have startet din sætning med et "ja" eller to?

<icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 19:45

> - burde du ikke have startet din sætning med et "ja" eller to?

Jow, du har nok lidt ret ... ;,-)
På den anden side: En Performa 6200 m. 16MB ram kan jo ikke køre med så
pokkers meget mere. 8.5/6 er vel lige på grænsen. Til gengæld var det
træls at vi ikke kunne få 56k-modemet til at køre; det ville have givet
lidt øget webspeed.
Jeg havde også bøvl med Microsoft Internet first run. En version jeg
lidt letsindigt havde hentet fra min egen OS9 cd kunne jeg ikke få til
at køre. Mon det var endnu en "personlig bøf" - eller er det noget man
har hørt om før?

Martin

Fra : Karen Seiersen

Dato : 20-01-02 17:41

Hej Martin

Nu er det et stykke tid siden jeg fik ADSL, men husker jeg ikke
helt forkert så åben Remote Control panelet, klik på indstillinger,
eller hvis ikke der så mener jeg der er 3 mulige faner øverst, her
gemmer sig (vistnok) den mulighed hvor du kan slå automatisk opkald fra.

Machilsen Karen

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-01-02 19:45

Karen Seiersen <kvSLET@DETTEmail.dk> wrote:

> [...]
> eller hvis ikke der så mener jeg der er 3 mulige faner øverst, her
> gemmer sig (vistnok) den mulighed hvor du kan slå automatisk opkald fra.

Tak skal du have!
Nu endte vi med at køre m. FreePPP, og dér har vi så slået den fra. Men
hvis jeg nu får chancen til at eksperimentere med Remote Access igen,
vil jeg arkivere din mail.
v.h
Martin