Composite port, iBook
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-01-02 00:23

Hvis man vil have billede fra en iBook på fjernsynet, skal man benytte
et AV-kabel i composite porten. På AppelStore ser dette kabel ud til at
ende i tre phonostik. Er det ligesom på en Nintendo 64, at disse tre via
en adapter kan forbindes til ethvert nogenlunde moderne fjernsyns
scart-stik?
Jeg spørger, fordi jeg hørte en kunde spørge om det i Fredgaard
i dag, og ekspedienten nævnte kun VGA-udgangen og sagde, at man skulle
have et fjernsyn med VGA-indgangk, og hvem har det? Alternativt kunne
man bruge en eller anden dims, som jeg formoder omformer mellem VGA og
tv, men den ville give lidt ringere kvalitet.
Nu kunne jeg ikke lide at blande mig, og jeg vidste heller ikke
så meget om det. Jeg har lige kigget lidt på Apples sider i aften, så nu
ved jeg lidt mere. Det er lidt irriterende, at ekspedienten ikke ved,
hvad han taler om. Men det kan man nu være ude for i mange brancher, og
jeg forstår da også godt, at det er svært for dem at være hjemme i
tusindvis af produkter, der jævnligt skiftes ud med nye modeller.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Michael Holm

Dato : 19-01-02 00:59

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> ende i tre phonostik. Er det ligesom på en Nintendo 64, at disse tre via
> en adapter kan forbindes til ethvert nogenlunde moderne fjernsyns

jeps helt rigtigt, da min klub lige har købt et canon 430i DV kamera,
fulgte der sådan en lille scart-stik adapter med, og den passer fint
sammen mellem ibooken og tv'et ! scart-adapteren kan også bruges mellem
et canon IXUS's ledning og tv'et så man kan kigge sine billeder på...
ups nu kom jeg vist lidt væk fra mac'er
--
Michael Holm *<:O>
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-01-02 01:22

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> sammen mellem ibooken og tv'et ! scart-adapteren kan også bruges mellem
> et canon IXUS's ledning og tv'et så man kan kigge sine billeder på...

Det lyder da fint. Hvis jeg køber en iBook, kan jeg altså sidde inde i
stuen og skrive med B&O'en som skærm. Helt fedt! 26" i stereo. Gad vide,
hvor skarpt skriften står? Eller det er måske ikke det der menes, med
"video ud"?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Michael Holm

Dato : 19-01-02 01:30

> [...]

> stuen og skrive med B&O'en som skærm. Helt fedt! 26" i stereo. Gad vide,
> hvor skarpt skriften står? Eller det er måske ikke det der menes, med
jo den spejler din ibook skærm, men jeg har kun lige prøvet at vise
nogle trailers til ungerne over iBook/tv så jeg fik ikke set så meget
på hvor skarpt det står.... og nu har jeg lige fået den nye PB G4 400
mhz titanium med hjem fra arbejdet istedet fed skærm ! så jeg kan
ikke gå ind og teste ibooken... jeg har faktisk ikke fået kigget på
hvordan G4'eren kan sættes til tv'et....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-02 08:28

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Gad vide, hvor skarpt skriften står?

meget uskarpt - du vil end ikke kunne læse dine menu'er. Til film og
billeder er TV'et dog fint.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-02 08:28

> [...]

> i dag, og ekspedienten nævnte kun VGA-udgangen og sagde, at man skulle
> have et fjernsyn med VGA-indgangk, og hvem har det?

de fleste moderne fjernsyn har RGB på den ene SCART indgang, med det
rette stik burde det kunne bruges.

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-01-02 08:36

> de fleste moderne fjernsyn har RGB på den ene SCART indgang, med det
> rette stik burde det kunne bruges.

OK, så det er altså ikke bare en SCART-indgang, der skal bruges. Den
skal kunne forstår RGB. I øvrigt: "God morgen". Du er da tidligt oppe af
en studerende. Her i huset har vi været oppe det meste af natten, da
vores yngste på to år kaster op hele tiden.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-01-02 09:11

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> OK, så det er altså ikke bare en SCART-indgang, der skal bruges. Den
> skal kunne forstår RGB. I øvrigt: "God morgen". Du er da tidligt oppe af
> en studerende.

Jeg, jeg gik også tidligt i seng, så tidligt at jeg ikke nåede mine
fri-fredags ritualer: se mandrill og South Park, begge programmer er i
øvrigt af moralsk nedbrydende karaktér, så det var måske fornuftigt nok.