PDF-tricks fra Word, Mac vs. PC
Fra : Steen Villumsen

Dato : 18-01-02 17:21

Hej NG!

Når man arbejder i Word på PC - og har Acrobat installeret - kan man ud
fra et word dokument klikke på en knap og få eksporteret en PDF. Denne
PDF beholder de links der måtte være lavet i Word-dokumentet, og laver
også automatisk bookmarks ud fra formateringen i Word.
Dette er en standard-feature på PC'ere med Word og Acrobat.

Mit spørgsmål er nu, kan jeg gøre noget lignende på Mac med Word X og
Acrobat 5.0.5?

Jeg lagde mærke til at i beta-versionen af Acrobat 5.0.5 fik jeg den
knap i Word X man skal trykke på for at få lavet PDF'en, men i Acrobat
5.0.5-final får jeg den ikke...
....nogle erfaringer?

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

Fra : Karl Antz

Dato : 18-01-02 19:41

Steen Villumsen <steen@villumsen.com> wrote:

> [...]
> Dette er en standard-feature på PC'ere med Word og Acrobat.
>
> Mit spørgsmål er nu, kan jeg gøre noget lignende på Mac med Word X og

sakset fra Adobe's Download-sider:

An update to Adobe® Acrobat® 5.0 is available. Acrobat 5.0.5 provides
additional compatibility and fixes known issues, _including support for
Mac OS X and Macintosh versions of Microsoft Office_, and additional
updates. (emphasis added

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Henrik Krogh

Dato : 18-01-02 23:23

Jeg ved ikke om det her er noget du kan bruge, men... ja læs selv

What it Does
PrintToPDF is a shareware Macintosh printer driver that creates PDF
(Adobe
Acrobat) files from within your application programs. You can create PDF
bookmarks to your section and subsection headings, and URLs will become
hot
links. PrintToPDF is not as powerful as the full Acrobat package, but it
creates
simple PDFs for a much lower price ($20).
Installation
Drop the PrintToPDF file into your Extensions folder inside your System
Folder.
Then select it with the Chooser, and use the Page Setup and Print
commands within
your applications as usual.

Author's address
Internet: <mailto:jwwalker@kagi.com> or <mailto:pdf@jwwalker.com>.
Also, drop by my Web site, <http://www.jwwalker.com/>. This will be the
first place that new versions appear.
vh
Henrik Krogh

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-01-02 18:15

Det skulle være muligt i PageMaker 7.0 at oprette links i teksten, der
holder ved eksport til PDF. Jeg savner en tilsvarende funktion ved
eksport til Word. Når man skriver en internetadresse eller email-adresse
i Word, bliver den automatisk forvandlet til klikfølsomt link. Det ville
være ønskværdigt, at denne funktion kunne holde ved eksport til PDF. Man
har før svaret mig her i gruppen, at det ikke kunne lade sig gøre.
En anden detaille er, at skønt Adobe PS skulle være at foretrække for
LaserWriter 8, så mangler Adobe PS altså muligheden for at vælge PDF.
Det kan være ligemeget, hvis man kommer fra et Adobeprogram som
PageMaker eller InDesign. Men hvis man vil eksportere et Worddokument
til PDF, må man altså først skifte til LW 8.

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-01-02 00:42

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> PageMaker eller InDesign. Men hvis man vil eksportere et Worddokument
> til PDF, må man altså først skifte til LW 8.

Ja, det er rigtigt. Når Acrobat er opdateret til 5.05, vil der ved næste
åbning af Word vise sig nyt værktøj til PDF-eksport. Men der kræves, at
AdobePS er opdateret til 8.7.3.
Desværre går de klikfølsomme weblinks ikke med.
Word gik ned, første gang jeg prøvede at eksportere. Jeg slettede
MS-indstillingerne og genstartede. Så var det i orden.
Husk også at indhente Office-opdateringen: Office Service Release.

Venlig hilsen

Ove Steen