USB Scanner i OS X ?
Fra : Zorilla

Dato : 17-01-02 20:57

Jeg var lige en tur i Aldi: 299,- for en Medion USB, 600x1200dpi scanner.
Det kunne jeg ikke stå for.
Desværre er selvfølgelig beregnet til PC, så ingen drivere.
Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får den til at virke? Evt.
bare i Classic mode det kunne jeg godt leve med, så meget skanner jeg nemlig
heller ikke.
Det skal siges at jeg endnu ikke er så meget mac-ekspert at jeg ved hvad man
typisk skal prøve. Jeg har derfor bare startet maskinen både i 10.1 og 9.2,
tilsluttet scanneren og prøvet med programmet VueScan. Intet resultat.

Håber at høe fra jer.

Peter

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-01-02 21:40

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> tilsluttet scanneren og prøvet med programmet VueScan. Intet resultat.

Jeg er bange for at du har købt katten i sækken. jeg har selv for et
stykke tid siden forsøgt mig med Medion scanneren. Jeg fandt ud af så
meget som at den skulle være produceret i Kina og at der muligvis var en
driver der virkede med nævnte scanner... Jeg fik det bare aldrig til at
virke.

Jeg kan lige prøve og grave mine gemmer igennem og se om jeg kan finde
et link til den føromtalte driver.

Det er lidt surt show, også selv den kun koster 299,-

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Zorilla

Dato : 18-01-02 19:43

"Nicolai Brandt" <nicstone@mac.com> wrote in message

> [...]
> et link til den føromtalte driver.
>
> Det er lidt surt show, også selv den kun koster 299,-

Hej,

På side 20 eller lign af søgeresultaterne efter Medion fandt jeg pludselig
en henvisning til www.medion.fr
Under support/scanner/pilotes findes rent faktisk en driver til mac os.
Endda en driver der virker, i hvert fald med PhotoShop som jeg nu er i fuld
gang med at bruge til indscanning.

mvh
Peter

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 20-01-02 00:58

> [...]

> Endda en driver der virker, i hvert fald med PhotoShop som jeg nu er i fuld

Hvor fedt... Jeg vil straks prøve den

Det er den der hedder noget så mystisk som MD9385/9375 ik'?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Zorilla

Dato : 21-01-02 11:01

> Det er den der hedder noget så mystisk som MD9385/9375 ik'?
>
> --
> Mvh Nicolai Brandt

Ja, lige præcis

Peter

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-01-02 11:59

Zorilla <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> Ja, lige præcis

Argh, nu var det lige jeg fandt ud af hvad der var galt... Det var
faktisk også den jeg henviste til allerførste gang jeg skrev, jeg har
nemlig prøvet den før. Men problemet var jo' lige at det var en
"Lifetec" scanner jeg skulle prøve den med. Selvom det er Medion der
står bag så virkede den desværre ikke. Måske man skulle smutte forbi
Aldi og købe den anden, når det nu virker... Hm...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Zorilla

Dato : 21-01-02 23:35

On 21/01/2002 11:58, in article 1f6cyyb.19j750l16ofcqoN%nicstone@mac.com,

> [...]
> står bag så virkede den desværre ikke. Måske man skulle smutte forbi
> Aldi og købe den anden, når det nu virker... Hm...

Klap lige hesten, fordi jeg var vist lidt for hurtig ude med at glæde mig
over at scanneren nu virkede. Joh, jeg får forbindelse til scanneren, og jo
scanneren henter også et billede ind, men det er ikke det billede som jeg
ønker.
Det virker mere som om scannerhoved bare bliver stående fremfor at køre op
og ned over billedet. Forløbig har jeg ikke fået det til at virke, så vær
ikke for hurtig til at smutte ned i Aldi.

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-02 23:57

> [...]

> og ned over billedet. Forløbig har jeg ikke fået det til at virke, så vær
> ikke for hurtig til at smutte ned i Aldi.

Jeg har faktisk lige været der i går. De har åbent om søndagen i vores
nærmeste Aldi. Foruden scanneren var der også en cappucino-maskine til
kr. 299,-. Der sad flere prismærker på æskerne, og den højeste var på
kr. 545,-. Tror I, det er et godt køb? Måske slipper man for at give
penge for et fint navn. Måske er det noget billigt bras? De tekniske
data ser gode ud og er identiske med Krups'. Vandbeholder på 1,2 l og
tryk på 15 bar. Det er jo vigtigt med et ordentligt tryk.
Henne ved kassen stod der i øvrigt en æske med en bærbar
computer til kr. 12.999,-. Har de alt i Aldi?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-01-02 03:19

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> Henne ved kassen stod der i øvrigt en æske med en bærbar
> computer til kr. 12.999,-. Har de alt i Aldi?

De har ihvertfald mange mærkelige ting... Faktisk har de haft en del
forskelligt computerudstyr både skærme og maskiner til uhørte lave
priser. Jeg syntes også jeg så dem omtalt i et eller andet program her
forleden, noget med at de lancere kopi produkter der minder helt
utroligt meget om originalen. Men om kvaliteten er god...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-01-02 23:25

> [...]

> Henne ved kassen stod der i øvrigt en æske med en bærbar
> computer til kr. 12.999,-. Har de alt i Aldi?

Prøv at spørge i alt.coffee eller alt.coffee.brewed....

Thomas Hansen