|
| Piaggio Zip - Brændstof+minitun Fra : e-SKape |
Dato : 17-01-02 20:42 |
|
Hejsa i gruppen.
Længe siden nu!
Min scooter, Piaggio Zip, kører en smule for langsomt synes jeg. Den skal
ikke køre 120, og jeg er ikke en af dem, der bare vil se hvor hurtigt de kan
få bæstet til at køre, men jeg bruger min scooter til at trasportere mig (en
del af vejen) til og fra arbejde hver dag.
Det er en 30'er, hvor begrænseren (røret, indsnævringen) i udstødningen er
fjernet. Det fik den til at køre 45 præcis!
Jeg har jo så hørt så meget om, at hvis man bare lige fjernede skiven, ville
den køre 80! Det skulle jeg så prøve, og nu kører den knapt 40. Ned af bakke
kan jeg få den op på 50, men ikke med hel fuld gas, og den "4-takter" også.
Som om der er noget med benzinen. Meget logisk, ikke?
Men hvordan stiller jeg så på benzinen, eller hvad det nu er jeg skal
gøre... (*NeWBiE*)
Får at det ikke skal være løgn punkterede jeg også i går... ØV! Nyt dæk med
mere luft i idag, så går det nok.
Jeg går ud og sætter hjulet på nu, og så håber jeg på, at der er nogen
stykker der kommer med nogle lettere detaljerede detaljer om, hvordan jeg
skal gøre.... OK?
Med venlig hilsen
e-SKape / Svend
| |
CHAPY/ Kasper Peders~ (17-01-2002)
| Kommentar Fra : CHAPY/ Kasper Peders~ |
Dato : 17-01-02 20:55 |
|
Altså en 45 cyllinder med flerer porte er en rigtig god ide, og så en
udstødning fra en 45!!
Jeg har evt. begge dele til salg hvis du er interreseret!!
chapy@mail.dk
du kan bare skrive!!
Ang. det med benzinen, firtakter, så skal du lege lidt med benzin /
luft-blandingen, med dyser osv!!
"e-SKape" <sagerxXx(removexes)_svend@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4728dc$0$62854$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa i gruppen.
>
> Længe siden nu!
>
> Min scooter, Piaggio Zip, kører en smule for langsomt synes jeg. Den skal
> ikke køre 120, og jeg er ikke en af dem, der bare vil se hvor hurtigt de
kan
> få bæstet til at køre, men jeg bruger min scooter til at trasportere mig
(en
> del af vejen) til og fra arbejde hver dag.
>
> Det er en 30'er, hvor begrænseren (røret, indsnævringen) i udstødningen er
> fjernet. Det fik den til at køre 45 præcis!
> Jeg har jo så hørt så meget om, at hvis man bare lige fjernede skiven,
ville
> den køre 80! Det skulle jeg så prøve, og nu kører den knapt 40. Ned af
bakke
> kan jeg få den op på 50, men ikke med hel fuld gas, og den "4-takter"
også.
> Som om der er noget med benzinen. Meget logisk, ikke?
>
> Men hvordan stiller jeg så på benzinen, eller hvad det nu er jeg skal
> gøre... (*NeWBiE*)
>
> Får at det ikke skal være løgn punkterede jeg også i går... ØV! Nyt dæk
med
> mere luft i idag, så går det nok.
>
> Jeg går ud og sætter hjulet på nu, og så håber jeg på, at der er nogen
> stykker der kommer med nogle lettere detaljerede detaljer om, hvordan jeg
> skal gøre.... OK?
>
> Med venlig hilsen
>
> e-SKape / Svend
>
>
>
>
| |
e-SKape (17-01-2002)
| Kommentar Fra : e-SKape |
Dato : 17-01-02 21:59 |
|
Sorry, men vil ikke putte nyt på... bare fjerne lidt og justere lidt...
"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c472c79$0$62845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Altså en 45 cyllinder med flerer porte er en rigtig god ide, og så en
> udstødning fra en 45!!
Sorry, men vil ikke putte nyt på... bare fjerne lidt og justere lidt...
Hvor meget er det, en Zip kører, ubegrænset direkte fra fabrikken? Jeg tror
det er nok til mig :)
> Ang. det med benzinen, firtakter, så skal du lege lidt med benzin /
> luft-blandingen, med dyser osv!!
>
Det vil jeg til gengæld gerne høre mere om :)
VH En søvning e-SKape... Går i seng nu, forsøger at svare i morgen :)
*G'Nat*
| |
CHAPY/ Kasper Peders~ (17-01-2002)
| Kommentar Fra : CHAPY/ Kasper Peders~ |
Dato : 17-01-02 22:39 |
|
Du får den ikke ret meget over 45-50 på zippen uden at sætte noget andet
på!!
Jeg har selv en, den kørte ca. 90 før renoveringen gik igang, men det koster
også at få den til det!!!
"e-SKape" <sagerxXx(removexes)_svend@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c473b04$0$95368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sorry, men vil ikke putte nyt på... bare fjerne lidt og justere lidt...
>
>
> "CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c472c79$0$62845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Altså en 45 cyllinder med flerer porte er en rigtig god ide, og så en
> > udstødning fra en 45!!
>
> Sorry, men vil ikke putte nyt på... bare fjerne lidt og justere lidt...
> Hvor meget er det, en Zip kører, ubegrænset direkte fra fabrikken? Jeg
tror
> det er nok til mig :)
>
> > Ang. det med benzinen, firtakter, så skal du lege lidt med benzin /
> > luft-blandingen, med dyser osv!!
> >
> Det vil jeg til gengæld gerne høre mere om :)
>
> VH En søvning e-SKape... Går i seng nu, forsøger at svare i morgen :)
> *G'Nat*
>
>
| |
LaLLe (17-01-2002)
| Kommentar Fra : LaLLe |
Dato : 17-01-02 23:36 |
|
"e-SKape" <sagerxXx(removexes)_svend@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4728dc$0$62854$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa i gruppen.
>
> Længe siden nu!
>
> Min scooter, Piaggio Zip, kører en smule for langsomt synes jeg. Den skal
> ikke køre 120, og jeg er ikke en af dem, der bare vil se hvor hurtigt de
kan
> få bæstet til at køre, men jeg bruger min scooter til at trasportere mig
(en
> del af vejen) til og fra arbejde hver dag.
>
> Det er en 30'er, hvor begrænseren (røret, indsnævringen) i udstødningen er
> fjernet. Det fik den til at køre 45 præcis!
> Jeg har jo så hørt så meget om, at hvis man bare lige fjernede skiven,
ville
> den køre 80! Det skulle jeg så prøve, og nu kører den knapt 40. Ned af
bakke
> kan jeg få den op på 50, men ikke med hel fuld gas, og den "4-takter"
også.
> Som om der er noget med benzinen. Meget logisk, ikke?
hmm nej egentlig ikke. Den burde ikke komme til at firtakte ved at ændre på
skiven. De to systemer er jo adskilt. Synes at det lyder underligt.
Hvis du beslutter dig for at der skal lidt mere på så kig ind på min side
www.stalkerzone.dk Den er godt nok rettet mod Gilera stalker men motoren er
den samme som på zippen så der er masser af information du kan bruge
LaLLe
www.stalkerzone.dk
| |
Claus Rolsted (18-01-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rolsted |
Dato : 18-01-02 04:06 |
|
> kan jeg få den op på 50, men ikke med hel fuld gas, og den "4-takter"
også.
> Som om der er noget med benzinen. Meget logisk, ikke?
Nu har du vel kommet karburatorsprit i benzinen, ikk'?
Ellers så forsøg det....
--
Mvh
Claus Rolsted
| |
Thomas Krogh (18-01-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Krogh |
Dato : 18-01-02 08:00 |
|
Hej I STUEN!!
For meget benzin i forhold til luft, får maskinen til at 4-takte..
Eller for meget olie i benzinen, men så skal den ryge kraftigt..
Eftersom du ikke har stillet ved noget af dette, kan det være et tilstoppet
luftfilter..
Det vil "føles" som-om at maskinen får mere benzin.
Hvis dette ikke er tilfældet, så er det en mindre dysse der skal til.
Men vent lidt med det. Sådan noget sker nemlig ikke lige pludseligt.
Find fejlen!!
T.Krogh
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Michael Thomsen (18-01-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 18-01-02 10:21 |
|
Prøv evt at rense dit luft filter.. Det kan være at det er stoppet, selv om
der skal meget til.
Du skal ikke skifte cylinder, da den cylider der sidder på din er magen til
den på en 45 Zip. Den eneste forskel er at på 45 zipen er top pakningen en
lille tynd. På 30'eren er det en STOR og Tyk en!
"Thomas Krogh" <gruppepower@hotmail.com> wrote in message
news:1dacd58ef9059612f125fe0a22f709a7.60467@mygate.mailgate.org...
> Hej I STUEN!!
>
> For meget benzin i forhold til luft, får maskinen til at 4-takte..
> Eller for meget olie i benzinen, men så skal den ryge kraftigt..
> Eftersom du ikke har stillet ved noget af dette, kan det være et
tilstoppet
> luftfilter..
> Det vil "føles" som-om at maskinen får mere benzin.
> Hvis dette ikke er tilfældet, så er det en mindre dysse der skal til.
> Men vent lidt med det. Sådan noget sker nemlig ikke lige pludseligt.
>
> Find fejlen!!
>
> T.Krogh
>
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
e-SKape (23-01-2002)
| Kommentar Fra : e-SKape |
Dato : 23-01-02 10:38 |
|
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
news:a28peu$i9t$1@news.cybercity.dk...
> Du skal ikke skifte cylinder, da den cylider der sidder på din er magen
til
> den på en 45 Zip. Den eneste forskel er at på 45 zipen er top pakningen en
> lille tynd. På 30'eren er det en STOR og Tyk en!
Har ikke tjekket mht. til, at 30 og 45 cyller er ens, men andre siger at
de*ikke* er... Prøv at kigge i "Piaggio Zip - Topfart"-tråden længere oppe
:)
--
//e-SKape
| |
e-SKape (18-01-2002)
| Kommentar Fra : e-SKape |
Dato : 18-01-02 11:24 |
|
> For meget benzin i forhold til luft, får maskinen til at 4-takte..
Hvordan justerer jeg det? husk på, jeg er ikke knallert-mand, så jeg har sq
ikk så meget forstand på lige det....
> Eller for meget olie i benzinen, men så skal den ryge kraftigt..
Den ryger ikke :)
> Eftersom du ikke har stillet ved noget af dette, kan det være et
tilstoppet
> luftfilter..
Det har jeg aldrig renset eller noget, så hvordan komemr jeg ind til det?
*Føler mig lidt dum...*
> Det vil "føles" som-om at maskinen får mere benzin.
> Hvis dette ikke er tilfældet, så er det en mindre dysse der skal til.
> Men vent lidt med det. Sådan noget sker nemlig ikke lige pludseligt.
>
> Find fejlen!!
Jeg prøver :) Tak for hjælpen, men uddybelse (detalje-noget) tak *g* Jeg er
jo lidt dum (?)
> T.Krogh
e-SKape / Svend
| |
|
|