LC 475 eller 1 flaske vodka på
Fra : Franz Berliner

Dato : 17-01-02 12:25

Jeg har i lynets hast smidt et nyt system (9.2.1 US) på en kammerats
Powerbook G3 og flyttet de fleste settings mv. over fra det gamle.

Nu sidder han imidlertid i København (jeg er i Århus og kommmer først
til kbh i morgen) og kan ikke komme på nettet.

Dvs. han kan godt koble op med remote access, men får ikke noget IP og
kan derfor ikke rigtig tjekke mail eller surfe.

Der er en LC475 eller en flaske vodka på højkant hvis der er en der kan
få det til at virke, enten over telefonen, eller in person.

Den nødstedte kammerat hedder Ulrik, befinder sig i Kronprinsessegade og
har tlf. 26 80 88 23

system/hardware/udbyder:
Powerbook G3 wallstreet
Internt modem
MacOS 9.2.1 us
Netprogrammer er: Explorer 5.1, Outlook Express 5, Netscape 4.6
Udbyder: Worldonline

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 12:36

mimer@iname.com (Franz Berliner) writes:

> Dvs. han kan godt koble op med remote access, men får ikke noget IP
> og kan derfor ikke rigtig tjekke mail eller surfe.

Hvad står der i kontrolpanet TCP/IP?

En af mine fæller havde samme problem forleden (kunne foretage dialup,
men fik ingen ip), og jeg løste problemet ved at skifte tcp/ip fra
ethernet til ppp..

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-02 12:37

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Hvad står der i kontrolpanet TCP/IP?
>
> En af mine fæller havde samme problem forleden (kunne foretage dialup,
> men fik ingen ip), og jeg løste problemet ved at skifte tcp/ip fra
> ethernet til ppp..

Og:
Er nameserveradresserne indtastet i TCP/IP?
Martin

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 13:13

martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> Er nameserveradresserne indtastet i TCP/IP?

ikke mere.

Manden ringer op til Wanadoo/Mobilix/Orange. Kan de tænkes at have
ændret ip for navneserver eller andet?

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 13:27

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Er nameserveradresserne indtastet i TCP/IP?

Det nytter vel ikke at svare her, da Ulrik jo ikke kan komme på
nettet. Er der ikke en af jer københavnere der lige gider smutte over
til ham og ordne det?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 13:37

muenster@mac.com (Henrik Münster) writes:

> Det nytter vel ikke at svare her, da Ulrik jo ikke kan komme på
> nettet. Er der ikke en af jer københavnere der lige gider smutte
> over til ham og ordne det?

Ulrick kan da bare kommer forbi os på Brolæggerstræde, så skal vi
sguda nok få den maskine på nettet.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 13:44

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det nytter vel ikke at svare her, da Ulrik jo ikke kan komme på
> nettet. Er der ikke en af jer københavnere der lige gider smutte over
> til ham og ordne det?

Dr. Monster slår til igen...

Jeg, har lige ringet til ham, han havde lidt travlt men ringer tilbage
om en times tid, så kan jeg på 5 minutter få ham op at køre - om ikke
andet med en alternativ DNS.

(gettonet's DNS kan også bruges fra andre udbydere, jeg bruger den selv
når CC's går ned et par gange om måneden)

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-02 14:22

On 17.1.2002 13:44, in article 1f65px7.18f4p6t1ump1xcN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:
<znip>

> Dr. Monster slår til igen...

<znap>
Er du så Tandfeen?
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 15:06

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Er du så Tandfeen?

Den er forhåbenlig ikke helt så styg...

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 15:43

> Dr. Monster slår til igen...
>
> Jeg, har lige ringet til ham, han havde lidt travlt men ringer tilbage
> om en times tid, så kan jeg på 5 minutter få ham op at køre - om ikke
> andet med en alternativ DNS.

Det er den rette ånd! Vi må jo hjælpe hinanden. Det minder mig om, at
der forrige weekend var en der bad om hjælp her i Esbjerg. Jeg svarede
ham her i gruppen, men jeg har ikke hørt fra ham. Nu har jeg sendt ham
en e-mail.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 16:03

> [...]
> der forrige weekend var en der bad om hjælp her i Esbjerg. Jeg svarede
> ham her i gruppen, men jeg har ikke hørt fra ham. Nu har jeg sendt ham

Det driller mere end jeg troede

TCP/IP og ARA _er_ indstillet korrekt og ARA rimger korrekt op og laver
forbindelse, men han får hverken IP, subnetmask eller router adresse som
PPP serveren ellers skulle tildele ham - Derfor får han selvfølgelig
heller ingen DNS. TCP/IP laver slet og ret ingen forbindelse.

Han kommer forbi med powerbook'en inden længe, så jeg kan se på det, og
om nødvendigt lægge en ny 9.21ie ind til ham. Hvis der er nogen som i
mellemtiden har en god idé må de meget gerne offentligøre den....

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 16:25

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Det driller mere end jeg troede

Jeg havde samme oplevelse. Håbede på at jeg kunne løse det med den
sædvanlige gennemgang af tcp/ip og remote access, men konkluderede at
det nok er lettest med maskinen inden for fysisk rækkevidde.

> [...]
> og om nødvendigt lægge en ny 9.21ie ind til ham. Hvis der er nogen
> som i mellemtiden har en god idé må de meget gerne offentligøre

Det sød som om at indholldet af den gamle systemmappe er flytet
håndholdt - og det lugter lidt af, at ikke alt er kommet med. I er
stadig velkomen til at komme forbi Brolæggerstræde.

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 16:56

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Det sød som om at indholldet af den gamle systemmappe er flytet
> håndholdt - og det lugter lidt af, at ikke alt er kommet med.

det var nu mest der der var 2 af.

> I er stadig velkomen til at komme forbi Brolæggerstræde.

i det vejr? fy føj... Jeg er blevet 30, fed og alt for magelig

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 16:29

> Han kommer forbi med powerbook'en inden længe, så jeg kan se på det, og
> om nødvendigt lægge en ny 9.21ie ind til ham. Hvis der er nogen som i
> mellemtiden har en god idé må de meget gerne offentligøre den....

Kan det være fordi, han bruger sådan et gammelt, ustabilt og
utidssvarende styresystem?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 16:56

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Kan det være fordi, han bruger sådan et gammelt, ustabilt og
> utidssvarende styresystem?

har du lige lagt 9.22 ind ?

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 22:55

> har du lige lagt 9.22 ind ?

Nej, det findes jo ikke på dansk. Jeg tænkte mere på, at du jo er så
begejstret for Mac OS X, at du sikkert ikke regner det gamle for noget.
Men som Three Dead Trolls in a Baggie synger: "Every computer crashes,
'cause every OS sucks".
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-01-02 08:06

> Nej, det findes jo ikke på dansk.

Øhh, gad vide hvad det så er jeg har kørt på siden juleferien?
"Om denne computer" påstår at der er Mac OS DK1-9.2.2

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-02 09:15

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> Øhh, gad vide hvad det så er jeg har kørt på siden juleferien?
> "Om denne computer" påstår at der er Mac OS DK1-9.2.2

Øøøøhhh nå ja, det siger min da også. Jeg må have ledt min
langtidshukommelse med data fra før 9.2.2 i går. Sådan går det, når man
ikke går i seng i ordentlig tid.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-02 16:46

> [...]
> om nødvendigt lægge en ny 9.21ie ind til ham. Hvis der er nogen som i
> mellemtiden har en god idé må de meget gerne offentligøre den....

så kører den, det var blandingen af danske og engelske indstillinger.

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-02 17:03

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> så kører den, det var blandingen af danske og engelske indstillinger.

Tillykke!

Vælger du noget drikbart eller noget der bruger strøm?

-j

--
"Er der mon lys hos Josbarnet?"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-01-02 18:09

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Tillykke!
>
> Vælger du noget drikbart eller noget der bruger strøm?
>
> -j

Ta' vodkaen..............

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-02 23:10

> Ta' vodkaen..............

Er du sindssyg? Ved du ikke, at 475'eren er en af de bedste computere,
Apple nogensinde har lavet?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-01-02 08:34

> Er du sindssyg? Ved du ikke, at 475'eren er en af de bedste computere,
> Apple nogensinde har lavet?

Så har jeg en til salg.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Franz Berliner

Dato : 17-01-02 20:01

> så kører den, det var blandingen af danske og engelske indstillinger.

Perfekt - tak for hjælpen

LC eller Vodka (eller noget andet)?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-02 00:15

> [...]

> PPP serveren ellers skulle tildele ham - Derfor får han selvfølgelig
> heller ingen DNS. TCP/IP laver slet og ret ingen forbindelse.

Lyder som om der er gået ged i PPP-konfigurationen - er passwordet
blevet modificeret?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-02 04:37

Hej Morten

Står AppleTalk kontrolpanelet til 'Modem' eller til 'Ethernet'? - Hvis det
står til 'Modem' og der bruges internt / eksternt analogt modem, så skift AT
til 'Ethernet' for at frigøre modemporten. Hvis der kobles op via en ethernet
kabelforbindelse skal den også stå til 'Ethernet'.

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> om nødvendigt lægge en ny 9.21ie ind til ham. Hvis der er nogen som i
> mellemtiden har en god idé må de meget gerne offentligøre den....

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-02 16:46

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Udbyder: Worldonline

Som vist er det samme som Tiscali, right?
Og Tiscali har i følge denne "internet-vejr-service" været næsten nede i
eftermiddag:

http://weather.get2net.dk/?OVERVIEW=VEJR_FREMKOM&GRAFLIST=5817&HASH=da70
e7d9e8554c8c4e1862521ed704b3

v.h