Jordbær igen...
Fra : Guess

Dato : 16-01-02 19:29

Hmm..efter at have læst om det med jordbær og chocolade, blev jeg jo helt
lækkersulten.

Nu vil jeg prøve det. Har aldrig prøvet det før.

I den forbindelse ville jeg spørge efter nogle eventuelle gode råd!?

Og _skal_ det være mørk chocolade (det bliver måske for vammelt med lyst!?).

Venligst
Anne

Fra : rcn

Dato : 17-01-02 00:05

Dårlig årstid for velsmagende jordbær, men om.... 5 måneder er de her!

Ja, jeg mener så afgjort at det skal være mørk chokolade. Det bliver
ikke vammelt med lys, men jordbæret kommer til at smage meget surt og
smagen understøtter ikke hinanden lige så fint som med den mørke. Brug
IKKE overtrækschokolade. Det er tit lavet af det kunstige vekao som ikke
har den fine raffinerede smag (som man så nemt bliver afhængig af). Køb
Toms mørk chokolade. Du skal være lidt mere påpasselig med ikke at få
den for varm. Ellers bliver den mat. Så smelt den over et vandbad. Lad
vandet koge, tag gryden af varmen og sæt skålen med cholokaden (brækket
i små stykker eller revet på et rivejern) ned i det varme vand. Som du
nok ved smelter chokoladen mellem varme fingre, så der skal faktisk ikke
særligt meget varme til. Og så må jordbærene IKKE være våde.

God fornøjelse.

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Guess

Dato : 17-01-02 17:00

mange tak for rådene..Med hensyn til det med årstiden, så havde jeg faktisk
regnet den ud..hehe! Men det andet er jeg meget glad for...

/Anne

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-01-02 17:52

"rcn" skrev i en meddelelse

> Dårlig årstid for velsmagende jordbær, men om.... 5 måneder er de her!

Jeg har ellers lige hørt i radioen, at der er jordbær fra Israel der kan
købes i Danmark og som skulle være fremragende. De er godt nok også dyre -
har ikke selv smagt dem - hørte det i radioen. Det er altså afgjort ikke
årstiden for jordbær i DK, me det er jo altid årstiden et eller andet sted i
verden, så hvis man ellers vil betale prisen....

Men jeg glæder mig nu også til om fem måneder... Mmmhhh

Kåre

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-01-02 22:20

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og _skal_ det være mørk chocolade (det bliver måske for vammelt med
lyst!?).

Ja.
Venligst
Henriette Døssing

Fra : Erna Andersen

Dato : 18-01-02 15:57

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> wrote in message
> Hmm..efter at have læst om det med jordbær og chocolade, blev jeg jo helt
> lækkersulten.

ja,du lader dig forføre.....
Glem experimenterene til du har mange jordbær, og hvis de importerede
virkelig smager godt, skal de spises som de er/ naturel. Mmmmm!

Erna